Az atlétatrikós akciósztár és a bugizást maffiózószerepekre lecserélő John Travolta tényleg csak addig a pár percig láthatóak együtt a Paradise Cityben, amit a trailer is felvillantott. Megnéztük az év eddigi legnagyobb csalódását...
Erre várunk '94 óta: Travolta és Bruce Willis újra közös filmben!
Ezzel a felütéssel adtunk hírt idén októberben arról, hogy a legendás akcióhős, Bruce Willis és a bugilábú John Travolta, akik utoljára 1994-ben néztek farkasszemet egymással a Ponyvaregény vécés jelenetében, a Paradise Cityben végre ismét egymásnak feszülnek. Még egy többé-kevésbé tisztességes előzetes is készült a két ikonikus sztár közös produkciójához, ami természetesen azonnal futótűzként söpört végig az interneten.
Csakhogy ez a trailer pont ugyanolyan ordas nagy kamu, mint a Teleshop-reklámok zöldségszeletelője, ami a képernyőn álomszép rácsos kruplit készít, de amint megveszed, kiderül, hogy bóvli, és a retek meg a hagyma helyett csak az ujjadat vágod el vele!
A Paradise City ugyanis egyáltalán nem az a fajta régen várt összeeresztése két közönségkedvenc akciósztárnak, mint amilyen a Szupercella volt 2013-ban. Ami közel sem egy Oscar-esővel elhalmozott mozgókép-történeti mérföldkő, de legalább maximálisan beváltotta azt, amit az előzetesében ígért. Azaz: a két nagypapakorú VHS-ikon, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger látványosan végigverekszi magát a világ legbiztonságosabbnak hitt börtönén, miközben pont ugyanolyan büntető egysorosokat nyögnek be, mintha egyetlen nap sem telt volna el 1993 óta!
Ám amíg a Szupercella (vagy ha már Stallone, Schwarzenegger és Bruce Willis, akkor az Expendables-trilógia) vállaltan szórakoztatóan gagyi, a Paradise Cityben nincs semmi szórakoztató, ez csak egy levitézlett akciósztár szánni valóan kínos haknija... A két színésznek tényleg mindössze annyi közös jelenete van összesen az egész film során, amit már ebben a pár perces előzetesben is elsütnek a készítők:
- keménykednek egymással egy félhomályos bárjelenetben
- stukkert fognak a másikra a napfényes tengerparton
A maradék másfél óra pedig színtiszta ZS-kategória, de sajnos az a fajta gagyi, amit hajdanában (amikor voltak még ilyenek a plázák elektronikai boltjaiban) a leárazott DVD-kkel színültig pakolt „turkálós konténerekben” is lefitymálóan otthagytak az akciófilmek szerelmesei.
A sztori nevetségesen bárgyú. Akciófilmes klisé akciófilmes klisé hátán, az emeletes házból medencébe ugrástól kezdve a jó öreg mexican stand offig. Ami meg véletlenül mégsem egy nagy klasszikusból lett lemásolva, az pusztítóan bárgyú saját ötlet. Adott egy profi fejvadász (ő lenne Bruce Willis), akit rutinos róka létére körbekerítenek és lepuffantanak akció közben Hawaii szigetén – aztán persze kiderül, hogy nagyon is él az öregfiú, csak épp a helyi gengsztercézár (ő lenne Travolta) fogságában sínylődik egy fényűző luxusvilla erődítményszerű pincelabirintusában.
A politikusokhoz dörgölőző alvilági nagymenő viszont nem végez vele azonnal, elvégre sokkal fontosabb dolga is van: hol pohárköszöntőket mond a puccos partikon, hol meg a rakás szerencsétlenség fogdmegjeit ugráltatja. De hogy valaki lövöldözzön is (elvégre ez akciófilm, vagy mifene), feltűnik a színen a vén fejvadász szintén született akcióhős fiacskája (Blake Jenner), ám mire a sok „menekülés” és „konspirálás” után elvergődik apu cellájához, az öregfiú már réges-rég kijött onnan magától.
A rendezés csapnivaló. Oké, nem születhet mindenki James Cameronnak, Tony Scottnak és John McTiernannak. De a film direktora, Chuck Russell azért mégiscsak letett már valamit az asztalra Hollywoodban, és az ember azt gondolná, ragadt rá a koszon kívül némi filmes rutin is a Rémálom az Elm utcában 3., A maszk vagy a Végképp eltörölni forgatásán. A Paradise Citynek viszont semmi stílusa. Se íze, se bűze, ráadásul a jelenetek feléről meg sem mondaná az ember, hogy akciófilmhez forgatták őket. Szép, szép Hawaii szigete, de
ezek a snittek ugyanúgy lehetnének vágóképek egy turizmust népszerűsítő videóban, egy egzotikus szigeten berendezett reality vetélkedőben, vagy valami pornóban...
A színészi alakítások kritikán aluliak. Travolta ugyanazt a kőkeménynek gondolt, de valójában nevetséges pojácaként viselkedő, golyófejű, szakállas gengsztert hozza most is, mint aki a 2009-es Hajsza a föld alattban volt. Szegény Bruce Willisről meg inkább nem is írok semmit, hiszen nemrég mi is megírtuk itt a PORT.hun, hogy afáziával diagnosztizálták, és ezért felhagyott a színészettel.
Csakhogy a jó Willis utóbbi 10 évben forgatott filmjeit elnézve talán sokakban felmerülhet a kérdés, hogy egy valaha ennyire népszerű akciósztár miért váltja aprópénzre a hírnevét és szegődik el bagóért nívótlanabbnál nívótlan kutyakomédiákba? Mért több tucat vállalhatatlan produkcióval köszön el a saját rajongótáborától ahelyett, hogy a karrierje zenitjén még egyszer utoljára odatette volna magát egy emlékezetes filmben, hogy aztán emelt fővel örökre szögre akaszthassa a hónaljtokban hordott pisztolyát, és élvezze a nyugdíjas éveit a családja körében? Ez az, amit sajnos már sosem fogunk megtudni. Helyette csöndben morgolódva végignézhetjük, ahogy milliók kedvenc filmcsillaga, Hollywood vörös óriása a szemünk láttára lesz előbb fehér törpe, majd fekete lyuk...
Ítélet: 2/10
Kiknek ajánljuk? Jó szívvel senkinek. Bruce Willis és John Travolta rajongói pedig tényleg csak akkor nézzék meg, ha már megbékéltek azzal a ténnyel, hogy a kedvenceik soha többé nem fognak olyan kultikus filmeket letenni az asztalra, mint az első három Die Hard-film, a Ponyvaregény, a Szóljatok a köpcösnek! vagy az Ál/Arc.