5 puskaporos hangulatú filmforgatás, ahol mindenki gyűlölte a másikat

  • PORT

A Nincs baj, drágám, az Apokalipszis most és a Velünk véget ér megszületése sem volt purparléktól mentes.

1. A hongkongi grófnő (1967)

Marlon Brando közismerten nehéz természetű színész volt, és a filmjei forgatása alatti feszült hangulatért rendszerint ő maga volt a felelős. Sosem törődött például azzal, hogy tisztességesen megtanulja a szövegét, így a Dr. Moreau szigete elkészítése rémálommá vált, de A hongkongi grófnő kulisszái mögött is miatta robbantak ki a viták. Ez volt Charlie Chaplin utolsó filmje, ő volt a forgatókönyvírója és a rendezője is, szívügyének tekintette a projektet. Brando egy amerikai diplomatát alakított benne, aki beleszeret egy Hongkongban prostitúcióra kényszerült orosz emigráns grófnőbe (Sophia Loren), mulatságos szituációkba keveredve ezzel egy luxushajón.

Brando és Chaplin közt kezdettől fogva feszült volt a viszony, mert Chaplin ragaszkodott ahhoz, hogy előre eljátssza Brando jeleneteit,

hogy megmutassa neki, mire gondolt a forgatókönyv írása közben. Ez persze sértette a büszke sztárszínész egóját, amit csak tovább súlyosbított Chaplin üzleties hozzáállása a munkához. Marlon Brando „egoista zsarnoknak” nevezte Chaplint az emlékirataiban, ahol azt írta róla:

Ő a legnagyobb szadista, akivel valaha találkoztam.

Sophia Loren szerint azonban Marlon Brando sem volt épp egy angyal a forgatáson. A színésznő szintén a memoárjában idézett fel egy esetet, amikor sztárkollégája megfogdosta őt, és bár határozottan közölte Brandóval, hogy soha többé ne érjen hozzá, felháborítónak tartotta, hogy továbbra is együtt kell dolgozniuk a filmen.

 

2. Fitzcarraldo (1982)

Werner Herzognak már az 1972-es Aguirre, Isten haragja című film elkészítése sem volt egy leányálom a perui őserdőben, mégis ide tért vissza közel tíz évvel később, a Fitzcarraldo forgatásakor. Ráadásul ismét magával hozta Klaus Kinskit, aki az Aguirre forgatásán ellőtte az egyik statiszta ujját, és akit Herzog maga is azzal fenyegetett meg, hogy lepuffantja, ha ki mer szállni a filmből. A Fitzcarraldóban Kinski egy ír férfit alakított, aki megszállottan egy operaházat akar felépíteni a perui dzsungel mélyén. Ma már ezt tartják Herzog egyik legjobb filmjének, pedig kevés híja volt, hogy el sem készül, mivel a forgatása igazi rémálom volt. Klaus Kinski ugyanis teljesen kiszámíthatatlan volt, folyamatosan szidta a gyártásvezetőt, és mindenkit terrorizált, akit csak meglátott. Herzog később bevallotta:

többször is megfordult a fejében, hogy megöli Klaus Kinskit, sőt, az egyik helyi statiszta fel is ajánlotta neki, hogy ha nem képes rá, majd ő megöli helyette a színészt.

Utólag így tekintett vissza a forgatásra:

Klaus az évszázad egyik legnagyobb színésze volt, de egyben egy szörnyeteg is, egy eleven pestis. Minden egyes nap új módszereket kellett kitalálnom, hogyan szelídítsem meg ezt a szörnyeteget.

De Werner Herzoggal is voltak problémák, nem is kevés! Többen kritizálták őt, amiért kizsákmányolta a forgatás alatt a helyi lakosságot, és amiatt is, mert a munka során számos olyan baleset fölött szemet hunyt, amelyek során egy haláleset és egy maradandó bénulás történt, egy másik sérülésnek pedig amputáció lett a vége. Egy alkalommal pedig egy helyi törzs annyira feldühödött az esőerdőben zajló forgatás miatt, hogy porig égették a díszletet, ami miatt hónapokra le kellett állni a Fitzcarraldo forgatásával.

 

3. Apokalipszis most (1979)

Az Apokalipszis most megszületése körüli hányattatások részletes ismertetésére egy külön PORT-cikk is kevés lenne – az csak a jéghegy csúcsa, hogy a rendező, Francis Ford Coppola állítása szerint egy ponton túl már az öngyilkosságot fontolgatta elkeseredettségében.

Harvey Keitel, aki eredetileg játszotta volna Willard századost, nagyon pipa volt Marlon Brandóra, amiért a nehéz természetű sztár mindenkit folyton megvárakoztatott a forgatáson.

Coppola viszont Keitelre haragudott, és emiatt a színész végül távozott is a filmből. Martin Sheen került a helyére, ő viszont szívrohamot kapott a forgatáson, mert folyton ivott, és még a filmbe is bekerült az a spontán jelenete, amikor megvágta a kezét egy törött üvegdarabbal, miután egy szál alsógatyában részeges karatemester módjára hadonászni kezdett.

Martin Sheen könyörgött Coppolának, hogy filmezze, miközben a poklok poklát élte át az Apokalipszis most forgatásán

Nem szerepelt a forgatókönyvben, hogy puszta ököllel összetöri a tükröt, de annyira karakterben volt, hogy megtette.

Tovább

 

Marlon Brando nem volt hajlandó egyszerre jelen lenni a forgatáson Dennis Hopperrel, aki viszont azt sem tudta, hol van, mert végig kokainozott. Ezekhez képest az a tájfun, amely egy alkalommal lecsapott a stábra, és tönkre tette a díszletet, jelentéktelen apróságnak tűnik.

 

4. Nincs baj, drágám

Olivia Wilde második rendezése a rossz nyelvek szerint a Stepfordi feleségek és a Truman show gyenge koppintása lett, és el is tűnt volna a süllyesztőben, ha a premierjekor nem szolgáltat heteken át témát a bulvársajtónak. A történet főszereplője ugyanis egy Alice nevű nő (Florence Pugh), aki a férjével, Jackkel (Harry Styles) egy fiktív '50-es évekbeli kisvárosban él boldogon, amit a férfi munkahelye, egy titokzatos cég tart fenn. De vajon mit csinálnak a lakók, amikor nincsenek otthon? Mivel foglalkozik ez a bőkezű vállalat? Alice először unalmában kezd el kérdezősködni, azután egyre több furcsa jelet talál, ám a cég képviselőinek nagyon nem tetszik a kíváncsisága, és bármire hajlandóak, hogy megőrizzék a titkaikat.

Az első viharfelhők akkor jelentek meg a produkció fölött, amikor a Jacket eredetileg alakító Shia LaBeouf a forgatás felénél váratlanul lelépett.

Hogy Olivia Wilde amiatt rúgta-e ki a legendásan balhés sztárt, mert konfliktusba keveredett Florence Pugh-val és a stáb többi tagjával, máig vita tárgyát képezi. De a pletykák szerint Pugh és Wilde között is feszültség támadt, miután a rendezőnő LaBeouf távozása után Harry Stylesra osztotta Jack szerepét (akivel össze is jött, miatta vált el végül a férjétől, Jason Sudeikistől). A sajtókörúton aztán a rajongók és a média is árgus szemmel figyelte a stábtagokat: ki ki mellé áll a vörös szőnyegen, ki kire haragszik, ki kinek nem köszöni meg a közös munkát – a totális őrület akkor tetőzött, amikor a rajongók biztosak voltak benne, hogy Harry Styles leköpte filmbéli kollégáját, Chris Pine-t a Velencei Filmfesztiválon, a Nincs baj, drágám díszbemutatóján...

Balhé, köpködés a Velencei Filmfesztiválon - Bemutatták Olivia Wilde filmjét

Puskaporos hangulatban mutatták be Olivia Wilde Nincs baj, drágám című új filmjét, amelynek a régi és új főszereplőiről, Florence Pugh-ról, Harry Stylesról és Shia LaBeoufról évek óta keringenek pletykák vitatott gázsikkal és kirúgásokkal kapcsolatban.

Tovább

 

 

5. It Ends With Us - Velünk véget ér (2024)

Blake Lively idei sikerfilmje először még amiatt került be a hírekbe, mert egy bestseller regény kimondottan jó adaptációja volt, amelyben a színésznő karaktere bántalmazó kapcsolatba kerül egy férfival, akit Justin Baldoni, a Velünk véget ér rendezője alakított. A film kasszasiker lett, de a rajongók hamar észrevették, hogy Lively és Baldoni feltűnően kerülte egymást a vörös szőnyeges eseményeken, és azonnal terjedni kezdtek a forgatás alatti háborúskodásukról szóló pletykák. Nem sokkal ezután robbant a bomba:

Blake Lively pert indított a rendező ellen, azt állítva, hogy Baldoni többször kényelmetlen helyzetbe hozta, és szexuálisan zaklatta őt a forgatáson.

A periratokban szó esett Baldoni állítólagos korábbi pornófüggőségétől kezdve meztelen nőkről készült képek mutogatásán és a stábtagok nemi szerveinek kibeszélésén át az utólag a forgatókönyvbe írt szexjelenetekig és a színésznő testsúlyáig mindenféle kényes témáról. Ezek miatt Blake Lively egy válságértekezlet összehívását is kérte a forgatáson, ahol közölte, hogy kiszáll a filmből, ha Baldoni nem változtat ezeken a dolgokon.

Blake Lively szexuális zaklatással vádolja a Velünk véget ér rendezőjét

Korábban is pletykáltak már arról, hogy Justin Baldoni súlyos vitába keveredett a forgatáson a színésznővel. Most kiderült, miért: több szexjelenet, mint ami a forgatókönyvben szerepelt, meztelen képek mutogatása, kellemetlen témák erőltetése, lejáratókampány és egyéb sötét dolgok.

Tovább

 

Miután pedig kiderült, hogy Blake Lively nyilvánosságra fogja hozni a forgatáson történteket, a színésznő állítása szerint a rendező összehangolt támadást indított ellene egy krízismenedzselésre szakosodott PR-menedzserrel együtt, hogy tönkretegyék őt. A színésznő állításait több kollégája is alátámasztotta, Baldonit pedig az ügynöksége (amely egyébként Livelyt is képviseli) gyorsan kirúgta. Nem sokkal később azonban újabb pletykák láttak napvilágot arról, hogy az ügynökséget valójában Blake Lively férje, a színész-producer Ryan Reynolds kényszerítette erre, aki állítólag már a válságértekezlet alatt is erélyes hangon kelt a felesége védelmére... Bár ez az ügy még mindig függőben van, nyilvánvalóan legalább annyi feszült pillanata volt a kamerákon kívül is a Velünk véget érnek, mint amit a moziban láthatunk.

(via Faroutmagazine.co.uk)