Juhász Kata body studies 3.0 című koreográfiájában kísérletet tesz a testhez - saját testünkhöz és a másik testéhez - való viszonyaink, valójában sémáink megfogalmazására, azért, hogy ezeket legalább átmenetileg félretegye és utat nyisson egy másik kérdésnek. Szóba hozható-e egyáltalán a test az erotika vagy a betegség-egészség diskurzusán kívül? Többirányú képzettségéből adódóan, orvosként és táncosként is foglalkoztatja, hogy megváltozik-e a testhez való viszonyunk, felülírhatóak-e a fenti sémáink, ha többet tudunk, beható ismeretekkel rendelkezünk a test működéséről? Közben óhatatlanul szembesül a kérdéssel, hogy képes-e a test "beszélni"sajátmagáról? Lényeges kérdés ez, mert elválaszthatatlan az identitástól és a metafizikától. Amikor a testünkről beszélünk, azt mondjuk, hogy "a lábam", "a kezem", vagyis ha a test a birtokunk, akkor hol van az "én"? Vajon mi mindenről kellene lemondanunk ahhoz, hogy betölthessük a testünket?
Juhász Kata koreográfus, táncművész 1996 óta készít önálló koreográfiákat és szóló előadásokat. 1998 és 2006 között a Frenák Pál Társulat szólistája volt: a társulat teljes repertoárját táncolta. Az együttessel vendégszerepelt mind európai, mind távol-keleti színházakban és fesztiválokon. 2006 óta koreográfusként saját előadásaival rendszeresen fellép Budapesten és Európa különböző rangos táncfesztiváljain. Jelenleg az Aulea Alapítvány középiskolásoknak szóló beavató táncszínházi programjának keretében Like me, Like me és A rossztanuló felel című előadásaival járja az országot.
A(z) Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház előadása
Hozzászólások