Az elmúlt időszak egyik legrafináltabb sci-fi-sorozatának folytatása új koncepcióval áll elő, és a korai kritikák imádják.
Az Apple TV+ tavalyi sikersorozata, A siló egy posztapokaliptikus világban játszódik, ahol az emberiség megmarat tagjai egy föld alatti silóban élnek, teljesen új társadalmat létrehozva. A kinti környezet állítólag mérgező, így senki sem merészkedik ki, legfeljebb csak büntetésből. Egy öntörvényű gépész, Juliette Nichols (Rebecca Ferguson) is a silón kívülre kerül, ám rájön a nagy titokra: nincsenek egyedül, körülöttük több ilyen siló van a föld alatt. Az első évad ezzel a cliffhangerrel ért véget, a november 15-én induló második szezon pedig tovább követi Juliette megdöbbentő felfedezését és túlélésért folytatott küzdelmét.
Két siló meséje
A második évad, ami Hugh Howey regényének második felét dolgozza fel, kitágítja a sorozat univerzumát: míg a korábban megismert silóban lázadás tört ki, és a polgármester, Bernard Holland (Tim Robbins) ragaszkodik ahhoz, hogy Juliette halott, a nő egy másik silóban találkozik Solóval (Steve Zahn), aki a túlélést jelentheti számára, mi pedig általa megismerhetjük ennek a szomszédos silónak történetét.
Az új évad egyszerre szól a társadalmi feszültségről és a karakterépítésről, de középpontjában természetesen továbbra is az a rejtély áll, amit Bernard elfedni, Juliette pedig felfedni igyekszik.
Emellett a kinti világot is jobban megismerhetjük, ami egykor az emberiség élettere volt.
Majdnem tökéletes
A Rotten Tomatoes értékelései alapján már most úgy fest, hogy a második évad jobb lesz mint az első, hiszen míg A siló első szezonja 88 százalékon áll, a második majdnem 100, egész pontosan 93 százalékot kapott.
„A Silo 2. évada ellentmondásos szerkezetet követ, ami meglepő módon működi”
– írta róla Katie Doll, a CBR munkatársa. Brian Tallerico egyenesen a következőket írta a RogerEbert.comon:
„a presztízstévézés fénykorát idézi: karateközpontú történetvezetés, ami nem kezeli idiótaként a közönséget.”
Tania Hussain a Collidertől a műfaj kiemelkedő darabjaként aposztrofálta. Nicole Austin, az Empire Magazine munkatársa azonban azt kritizálta az új évadban, hogy
„gyakran több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol”,
de ez természetes, ha több évadra terveznek. Austin azért azt is megjegyzi, hogy továbbra is lebilincselő a sorozat.
kritikánk az első évadról
A siló egy feszes, disztópikus thriller, ami könnyedén lép a Lost nyomdokaiba, miközben új tartalommal tölti fel a rejtélyközpontú struktúrát.
Lássuk!
(via MovieWeb)