Az aktuális rész ismertetője: 2018-ban Baráti Kristóf Kossuth-díjas hegedűművész a Zeneakadémia Összkiadás élőben című sorozatának egyik főszereplőjeként Mozart összes hegedűversenyét játszotta végig három est leforgása alatt, a Prague Philharmonia kíséretével. A nagyszabású hangverseny-trilógia a szerző két legismertebb concertójával zárult. A G-dúr darabban már az érett Mozarthoz méltó harmóniai bravúroknak lehetünk tanúi, ahogyan a klasszikus összhangzattan _ akkor még íratlan _ szabályait felrúgva lubickol a hangnemek között. Az A-dúr hegedűversenyt mind terjedelmében, mind ötletgazdagságában méltán tartják számon a legnagyobb mesterművek között. Nem hiába emlegetik sokan "török" hegedűversenyként ezt a darabot: a zárótételében felbukkanó motívumok karaktere feltűnően hasonlít a szintén A-dúrban írt zongoraszonáta híres Rondo alla Turcájához, az operakedvelőknek pedig a Szöktetés a szerájból egyik részlete, Constanze híres áriája juthat az első tétel főtémájáról eszükbe.
Hozzászólások