Az aktuális rész ismertetője: 1940-ben, amikor Észak-Erdély és a Székelyföld visszakerült Magyarországhoz, nem volt vasúti összeköttetés az újonnan birtokba vett területek között, a MÁV történetének egyik legnagyobb szabású építkezése kezdődött. 1942 karácsonyára el is készült az új, 48 km-es vonalszakasz, azon a tájon, amely talán a legalkalmatlanabb vasútépítésre.
A műsor ismertetése: Pest-Vác, Pest-Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs-Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az osztrák birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák - Béccsel.
Hozzászólások