És ezt manapság is megtehetjük, hiszen a televíziók gyakran műsorra tűzik a Taxi című 1998-as akciókomédiát.
Az egyik legjobb Pierre Richard-vígjátékot mindig jó újranézni. Most nemcsak ezt tehetitek meg, de cikkünkből közel egy tucatnyi érdekességet is megtudhattok a kulisszák mögül.
Az 1980-as év egyik legnézettebb filmje az Éretlenek volt, legalábbis nálunk, mert a zseniális francia vígjáték itt lett igazán népszerű, ahol több mint egymillióan látták. Összeszedtük a legjobb jeleneteit!
Jean Reno és Gérard Depardieu remek párosa bőven megszégyeníti az elmúlt évek bármelyik új francia vígjátékát, avagy a Pofa be! este a tévében!
Az 1972-es Magas szőke férfi felemás cipőben hihetetlen siker lett, és bár nem mindenütt imádták annyira, mint nálunk, ahol fél perc alatt kultuszfilm lett, a népszerűsége még egy Tom Hanks remake-re is elég volt.
Nem a Családi testcsere az év vígjátéka, de az elmúlt időszakban annyira gyatra volt a felhozatal a francia komédiákból, hogy az egymás bőrébe bújó hibbant családtagokkal most bőven kiegyezünk.
Rövid időn belül a második, a siketséggel és siketekkel kapcsolatba kerülő hősről szóló alkotás jut el hozzánk. A Riz Ahmed-féle A metál csendje után az Apple TV+-on látható CODA (Child of Deaf Adults, azaz siket szülők gyermeke) négy díjat is nyert a Sundance-en – de nem csak ezért érdemes megnézni.
1789. július 14-én a Bastille elfoglalásával kitört a nagy francia forradalom, amit a franciák 1880 óta minden évben megünnepelnek. Az ünneplésben az alábbi, akár azonnal streamelhető francia komédiákkal tarthatunk velük.
Hiába van ott főhősnőként Juliette Binoche, és hiába adott háttérként a 60-as évek lázadó korszaka, ez a vígjáték pont olyan udvarias és visszafogott, mint az az idejét múlt lánynevelde, ahol játszódik.
Adott három lány a konzervgyárból, egy erőszakoskodó bunkó főnök meg egy rakás pénz, és ha mindezt jól megkeverjük, kapunk egy egész pofás kisvárosi krimit jó sok fekete humorral.
A franciák nagyon szeretnek vígjátékokat készíteni, és ők biztos nevetnek is rajtuk, sőt, a magyar forgalmazók is szívesen hozzák be őket, mégsem értem, mire valók.
Meghökkentő, de igaz, a film képregényfeldolgozás, szuperhősökre, gigászi összecsapásokra és pazar akcióra viszont senki se számítson, csak egy sötét titokra, amit mi, nézők már az első percben megtudunk.
Itt a soron következő jó szándékú, de rém link francia vígjáték egy olyan családról, akik akár magyarok is lehetnének, és akiknek valamiért MUSZÁJ eljutniuk Velencébe, hogy alig lássanak valamit a városból.
A film himnusz az önfeledt, színtiszta idiotizmushoz, a szabadjára eresztett, gyermeteg marhasághoz, az önfeledt fütyis poénokhoz és az animék elvarázsolt világához.
Nem várt irányba indul a francia romcom, amelynek mérsékelten szimpatikus hőse arra ébred, hogy már nem híres, felesége viszont az, de a jelek szerint nem is ismeri.
A címbéli férfi technikai értelemben valóban hűséges, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne több nővel is viszonya, de ez nekünk, egyszerű nem francia halandóknak kicsit bonyolult.
A valóban létező, kedves középkorú pasasokból álló svéd szinkronúszó csapat történetét feldolgozták már az angolok is tavaly, de a franciák lepipálják őket: remek sztorit mondanak el nagyszerű színészekkel!
Börtönből szabadul nyolc év után egy ártatlanul elítélt férfi, és egy kicsit meg van zakkanva. És egy kicsit agresszív is, és nem sokat segít, hogy belép az életébe annak a rendőrnek az özvegye, aki annak idején rács mögé juttatta.
Az agyzsibbasztó francia vígjáték, amit gyerekkorunkban rongyosra néztünk videókazettán. A ma esti ismétlés örömére felidéztük, min is szórakoztunk ennyit a kilencvenes években.
Néha rossz filmet is megéri csinálni, néha nagy bukás lesz belőle. Volt itt idén minden, félresikerült fantasy, elbaltázott reboot, felesleges folytatás, művészkedő művészfilmek, és persze francia vígjátékok!