Téma: Mokka habbal

-csengõzoli-- 2013 okt. 17. - 13:27:28
(31/131)
Az Ír gázolóról tudni bármit is?
Csak mert megint baromi nagy kuss van róla!
Legutoljára azt hallottam,hogy biztosítékokat kér a belügyminisztertõl,hogy valóban x ideig kell csak nálunk ülnie stb. stb.
Ez így megy?
Ha engem Németországban le akarnak csukni 2 ember megöléséért,akkor elõtte levelezgethetek a német belügyminiszterrel,hogy minden rendben lesz-e?
Kellemes lesz az ágy,foghatok-e magyar csatornákat stb.?
Mi ez a röhejes eljárás már megint?
-csengõzoli-- 2013 okt. 07. - 20:22:22
(30/131)
http://index.hu/kulfold/2013/10/07/nincs_tobb_ciganypecsenye_hannoverben/
A hír hallatán örömömben magyaros kereket hánytam!
_goldie_ 2013 júl. 28. - 11:21:56 Előzmény -csengõzoli--
(29/131)
majd kiderül miért ment 180-al..
..a vezetõ elõre értesítette az állomást h 180-al közelíti meg õket
de nem említett hibát..
..miért ne vezethetné egyedül a vonatot?
a biztonsági berendezések ezt lehetõvé teszik
..a Metròszerelvényeket is egyedül vezetik
már rég nincs segédvezetõ a fülkékben
..abban igazad van h a központban látniuk kellett
de azt nem tudom onnan be tud-e avatkozni egyáltalán..
..ha elromlik a biztonsági rendszer
akkor a másiknak kell a helyébe lépnie..átvennie a feladatát
állítólag a baj a két rendszer mûködése között történt
mapk 2013 júl. 27. - 20:16:40
(28/131)
Ezek után én csak Bizmutra szállok.
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 19:53:58
(27/131)
Van ilyen, állítólag ez nem mûködött.
De nekem, -ahogy korábban írtam- az egész nem stimmel.
Egyébként biztos vagyok benne,hogy minden egyes szakaszon meg van adva,hogy mennyi a maximális sebesség.
Utaztam már nemzetközi vonaton, pontosan lehetett tudni,hogy mely országokban és szakaszokon fog lassan átmenni és hol fog száguldani.
olahmiki1959 2013 júl. 27. - 17:21:31
(26/131)
Miért nincs egy automatika beépítve a vonatba, amely a kanyar elõtt - akár a mozdonyvezetõ szándék ellenére is, - levenné a sebességet egy biztonságos szintre?
Vagy a kanyar elõtt, a sínbe miért nincs beépítve egy ilyen szerkezet, amely, abban a pillanatban, amikor a vonat kerekei áthaladnak felette, beindítana egy fékezõ mechanizmust?
Lehet, hogy ez után a baleset után - és ez után a rengeteg áldozat után - eszükbe fog jutni a hivatalos embereknek, meg a fejlesztõ mérnököknek, hogy egy ilyen gyors, szuperexpressz vonatnak a vezetését és irányítását nem lehet kizárólag csak emberekre bízni, - mert azok hibázhatnak, figyelmetlenek lehetnek, - szükség van beépített automatikus biztonsági berendezésekre is.
szonya1 2013 júl. 27. - 15:48:27
(25/131)
Az egyik mozdonyvezetõ jelezte elõre, hogy ki fognak siklani?! Józan ésszel felfoghatatlan, mi történhetett.
Innen az derül ki, hogy õk kaptak jelzést, hogy lassítaniuk kell, de ezt valamiért csak késõbb tette meg Garzón (4 km-rel)

http://elpais.com/elpais/2013/07/26/inenglish/1374840422_829665.html?rel=rosEP
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 14:38:49
(24/131)
Na,kicsit tovább tájékozódva kiderült,hogy a vezetõ valóban kiírta már facebookra,hogy 200-al megy,azonban ebben semmi rendkívüli nincs,ugyanis egyes szakaszokon mehet ennyivel.
Ami viszont nagyon furcsa és mindenképpen magyarázatra szorul, az az,hogy az egyik vezetõ állítólag jelezte a központnak,hogy a vonat 180km-el megy és ki fognak siklani...
Kérdés miért nem fékezett...

http://www.youtube.com/watch?v=68-41GlLg3c
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 14:31:43
(23/131)
"Ez azt jelentené, hogy tudta, hogy baleset lesz a vége?"

Bizony.
Ezek nem "csak mozdonyvezetõk", 200-al száguldozó vonatok vezetõfülkéibe nem 8 általánost végzett nemzeti erõtartalékokat raknak,ebben biztos lehetsz.
Iszonyú felelõsség van a vállukon és több száz ember élete.
Oké,hogy nem fizikus,de nem is kell annak lenni,ahhoz,hogy ne menj bele 180-al egy kanyarba,nem? :)
1000%-hogy tudják mit bír a vonat, kaptak errõl oktatást stb.
Arra leszek még kíváncsi,hogy egyedül ül a fülkében?
Mikor látják,hogy 180-al közelít a kanyarhoz és nem lassít,akkor nem vészjelez a vonat, nem látja ezt egy központ stb.?
szonya1 2013 júl. 27. - 14:17:58
(22/131)
Azért a vizsgálat eredményére én is kíváncsi leszek, mert lehet, hogy ez is olyan, mint a repülõgép szerencsétlenségek, amikben mindig több tényezõ is szerepet játszik.
szonya1 2013 júl. 27. - 14:09:44
(21/131)
Ez azt jelentené, hogy tudta, hogy baleset lesz a vége? Én inkább arra gyanakszom, hogy mivel eddig mindig megúszta a sebesség túllépéseit, abszolút felelõtlenül, elbizakodva ment be ebbe a kanyarba, és képtelen volt felmérni, hogy mekkora különbséget jelent egy egyenes szakaszon vagy egy kanyarban száguldani 180-nal (vagy még többel?). Elvégre õ csak egy mozdonyvezetõ, nem egy fizikus.
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 13:52:28
(20/131)
Igen,tényleg emlékeztet.
Annyiban más,hogy az egy hiba volt, ez egy õrültség.
Ami alatt azt értem,hogy a kapitány a Concordián azt hitte még vissza tudja hozni a hajót,de szerintem a vonatvezetõ nem is hihette,hogy 180-al be fogják venni a kanyart.
szonya1 2013 júl. 27. - 13:43:26
(19/131)
Igazad van, teljesen valószerûtlen az egész. Kicsit emlékeztet a Concordia hajóskapitányára, aki a part közelében zátonyra vezette a hajóját.
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 08:54:23
(18/131)
Kíváncsi leszek a vizsgálatok eredményeire,mert még mindig szkeptikus vagyok.
Egyszerûen ilyen szerintem nincs...
Mármint,hogy valaki gyorsulgat a saját szakállára egy 200al menõ vonattal.
Lehet olykor átlépte a megengedettet,de ilyet,hogy 180al menjen bele egy kanyarba..
szonya1 2013 júl. 27. - 08:20:20
(17/131)
Ez egy...
szonya1 2013 júl. 27. - 08:19:53
(16/131)
E egy õrült sebességmániás ember, aki már korábban a Facebook oldalán is dicsekedett azzal, milyen gyorsan tud menni. Szóval egyáltalán nem ez volt az elsõ eset. Én leginkább azt csodálom, hogy a fõnökeinek nem tûnt fel eddig semmi, és nem tiltották le már réges régen.
-csengõzoli-- 2013 júl. 27. - 01:19:09
(15/131)
Valami nem kerek, pedig nem vagyok összeesküvés elmélet gyártó kisiparos. Amik kapásból felmerülnek:
Miért ment 180-al? Ezeket nem 8 általánost végzett idióták vezetik, akik ezzel hencegnének, mûszaki hibáról szó nem esik.
Egyedül vezeti? Mert még a metròban is ketten ülnek a vezetõ fülkében,ha jól rémlik.
A másiknak sem tûnt fel, hogy jön a kanyar és 180-al mennek?
Egy központban ülõ emberke sem látta és nem figyelmeztették õket?
Ezeket fejeli meg,hogy a biztonsági rendszer is csõdöt mondott...
Hm, fura...
_goldie_ 2013 júl. 26. - 22:54:33
(14/131)
http://inforadio.hu/hir/kulfold/hir-576003
"..a vezetõ közvetlenül a baleset elõtt közölte a Santiago de Compostela-i vasútállomással: a vonat 190 kilométeres sebességgel közelíti meg a kanyart..A baleset után közvetlenül azt kiabálta a telefonba az állomásnak: "Emberek vagyunk! Remélem, nem halt meg senki, mert különben az én lelkemen szárad!.."

..nem normális aki nem fékez kanyar elõtt

"..a modern biztonsági rendszerek korában hogyan tudott a mozdonyvezetõ a megengedett sebesség duplájával berepülni a kanyarba..A biztonsági rendszer érzékeli a vezetõ esetleges hibáit és átveszi az irányítást..feltételezések szerint a tragédia épp akkor következett be, amikor az egyik rendszer a másiknak adta át az irányítást.."

..számomra hihetetlenül furcsa és ledöbbentõ ez az egész..
-csengõzoli-- 2013 júl. 26. - 19:07:27
(13/131)
Vajon miért meg egy mozdonyvezetõ 90 helyett 180km/h- val kanyarban?
Itt finoman szólva nem stimmel valami...
-csengõzoli-- 2013 júl. 25. - 15:59:24 Előzmény olahmiki1959
(12/131)
Szerintem alapvetõen tévesen áll a dologhoz az,aki azt hiszi,hogy a Linda csupán Görbe Nóráról szólt.
A film tervezõi ebben tévednek.
Meg abban,ha azt hiszik,hogy a 60 éves, nagyképû karatebajnok nagyi szimpatikus lesz bárkinek.
Valószínûleg a 30 évvel ezelõtti stáb gógyiban sokkal jobb volt az utánuk következõknél.