Gazdatest jún. 01. 19:39:40
(42/42)
A pszichopaták közöttünk járnak. Netto nyomasztó öncélú lelki és fizikai terror, drámai, neorealista, ugyanakkor profi, mondhatni minden ízében hozzáértő, filmes tálalásban. Stílustanulmánynak mintaszerű, de beteg egy film.
5/10
ResidentEvil 2023 febr. 06. - 01:21:20 5/10
(41/42)
5/10.Nagyobb a füstje mint a lángja a felétől nagyon untam.Az atmoszféra, hangulat nyomasztó csak borzasztó vontatott .
10/10
fourdogs 2021 nov. 01. - 20:59:03 10/10
(40/42)
Senki sincs, aki mindkét változatot látta? Ez abszolút 10 pontos horror alapmű.
Kénytelen leszek magam megnézni az újragyártott verziót.
2/10
rafadelpo 2018 febr. 05. - 10:49:32 2/10
(39/42)
10/2-nél ez a nem tudom mi nem ér többet....
1/10
durkopeter 2018 jan. 18. - 21:54:49 1/10
(38/42)
Csak azért jelentkeztem be, hogy leírjam, hogy ez mekkora egy f*s szutyok undorító film, aminek SEMMI értelme nincs. Semmi csavar, semmi logika. Fúj. Köpnöm kell attól, aki ilyet csinál.
wakethefuckup 2017 szept. 23. - 00:57:57
(37/42)
tökéletes másfél óra elpazarlása az életembõl :) Öncélú mûvészieskedés, bár fogalmam sincs a mûvészi mi volt benne. A kiszólások, a visszatekerés, a gazdag család bénasága, minden felesleges volt, persze értem én hogy vmit ki akart fejezni, de ebbõl nem sikerült semmit átadnia :)
10/10
offtopic
kenubita 2013 ápr. 26. - 12:20:21 10/10
(36/42)
A VIRTUÁLIS ERÕSZAK ÁBRÁZOLÁS PROBLEMATIKÁJÁT SZEMLÉLTETÕ MESTERMÛ, MELY CSAK KÖZVETETT MÓDON MORALIZÁL ÍGY VÁLVA OBJEKTÍVVÉ.

"Kifejezetten az ERÕSZAK témájáról szólva: a probléma nem az, hogyan mutatom meg az erõszakot, hanem az, hogyan mutatom meg a nézõnek a saját helyzetét az erõszak és annak ábrázolása viszonyában." (Michael Haneke)
judgment 2012 okt. 16. - 04:38:35
(35/42)
Végre sikerült eljutnom oda, hogy megnézzem eme alkotást, mert a zongoratanárnõ címû film kifejezetten elnyerte a tetszésem. - Egyrészrõl nem gondoltam, hogy sógorék ilyen lekvárok lennének, másrészrõl ilyen önhatalmú, de alapvetõen lapos történettel rendelkezõ filmet régen láttam. A történet röviden annyi, hogy kinyitom-e az ajtót vagy még inkább belenézek valaki egójába vagy sem. Képzeljük el! Az ajtóban áll két pék - kesztyûben - tarhálni jöttek és még valami csecsemõt is mutatnak egy képen levágott kézzel, mit tesz az intelligens életerõs emberek 90 százaléka? - Nálam van egy balta az ajtóban (mindig!), néha a vendégek meg is kérdezik mit keres az ott - hát megmondom - az ilyen kis pöcsök fejét szétverni. - Na persze tudom nem lehet mindenki rambó, de az akkor tegyen is a biztonságáról; persze tudom még így is becsúszhat némi hiba; hmm... - Láttam már Pasolini filmeket - igen a Salót is - de hangsúlyozom ez nem az (nem is Caligula vagy a Sweet Movie), ezt inkább a mártírokhoz tudnám hasonlítani; ugyanolyan idegesítõen beteges, de annak jobb "körítése". Alapvetõen az ember jóérzését manipulálja betegesen és a kiszolgáltatott értelmiségi családot nevezi meg áldozatként, de éppen ezért nem is érdemel semmi kitüntetést, a film maga olyan mint a gravitáció, a maga egyszerûségével és még azt sem mondhatom, hogy brutalitásával... Érdemes megnézni? - Persze. - ha éppen tele vagy idõvel vagy végképp nem tudsz mit kezdeni magaddal vagy éppen a híradóban nem láttál 3 ilyen sztorit (vagy nem zártál le ma sem senkit a pincébe).
bowlingcamps 2011 júl. 04. - 01:42:58 Előzmény Easy Rider
(34/42)
Nem láttam még de nagyon várom.
A zeneszerzõ is penge!
bürgönye 2010 febr. 21. - 18:00:40
(33/42)
Most már igazán ez az utolsó bejegyzésem, de észrevette valaki, hogy Haneke összes filmjében a házaspárt Georgnak és Annának hívják? (Vagy ez túl triviális, és csak nekem esett le késõn?)
bürgönye 2010 febr. 21. - 17:42:48
(32/42)
Az jutott még az eszembe, hogy Pault és Petert (nahát, micsoda nevek!), mindenkelõtt azonban Pault föl lehet fogni a film tulajdonképpeni készítõiként is: ***SPOLIER*** Paul többször utal filmes klisékre, a nézõkhöz beszél stb. ***SPOLIER VÉGE*** - ebbõl azonban az következik, hogy mint készítõk teljhatalommal rendelkeznek, és a családnak esélye sincs ellenük. Egy kitalált történet szereplõje hiába lázadozik az író ellen.
bürgönye 2010 febr. 21. - 17:31:35
(31/42)
Szerintem a filmnek éppen az a lényege, hogy megmutassa: az átlagember túlélési szempontból pontosan annyira "béna", mint amilyennek a családot mondták páran itt a fórumon. Nem nagyon tudok vele egyetérteni (különösen nem azzal, hogy aki hülye, haljon meg). Mindenki másmilyen helyzetre van berendezkedve. Természetes, hogy mint nézõ azt várom el a szereplõktõl, hogy minden erejükkel védekezzenek, öljék meg a srácokat stb., de itt éppen az a lényeg, hogy egy ilyen szituációra egyszerûen nem vagyunk felkészülve. Ezt a történetet el tudjuk képzelni a moziban, de álmunkban sem jut eszünkbe, hogy velünk is megtörténhet, ahogyan azt sem tudjuk elképzelni, hogy pont a mi fejünkre fog esni az a bizonyos tégla. Persze hogy nekem is kedvem lett volna beverni a fejüket, de ha tényleg belekerültem volna a szituációba, fogalmam sincs, mit tettem volna. Szerintem éppen attól olyan bénító az egész helyzet, mert felfoghatatlan.
***SPOILER*** Ami a túlélési esélyt illeti, persze hogy mindenkinek lehet szerencséje. De én túlságosan nagy engedménynek éreztem volna, ha bármelyikük is megmenekül, vagy ha az egyik gyilkos meghal (noha kétségkívül megkönnyebbültem volna) - épp ezért a távirányítós rész is logikusnak tûnt, pontosan illeszkedett a filmbe. Ahogyan a kiszólások is. ***SPOILER VÉGE***
Ez egyébként a másik nagy dobása a filmnek: megmutatni, hogy az általunk élvezett, fikciós erõszak mennyire nem ugyanaz (vagy mégis?), mint a valóságban.
Easy Rider 2009 dec. 02. - 21:31:00
(30/42)
valahogy az egész film alatt a pozitív fordulatot váró nézõként viselkedtem. s emiatt nagy hirtelenjében ezt tudom csak mondani, némileg egy régi viccet is felhasználva: "amikor a heppiend nem ül eléd, így nem fogja megzavarni a film nyújtotta élvezet"
Kakukk76 2008 szept. 19. - 19:06:04
(29/42)
Elõször azt gondoltam, hogy ez egy nagy szar, de valami motoszkált bennem, hátha mégsem. Aztán rájöttem, hogy marhára nem az. Jó film.

SPOILER!
A film (az én olvasatomban) Franz Kafka klasszikus írásaihoz hasonlatos, mint a Törvény kapujában vagy maga A per. A filmhez kapcsolható kulcsmondatot is Kafkától kölcsönzöm: "Aki keres, nem talál. De aki nem keres, azt megtalálják."
zimp 2008 aug. 26. - 17:26:37
(28/42)
sajnos nekem csak az amerikai verziót állt módomban eddig megnézni, remélem a szívészeken kívül nem sokban tér el. majd megnézem az osztrákot is ha lesz lehetõségem.

véleményem szerint a képi világ nem volt igazán félelmetes (valószínûleg nem is olyanra akarta a rendezõ),

[SPOILER]

ellenben a helyzetük igen; a kínzók kiszámíthatatlansága és teljes kettõs viselkedése állandó õrlõdésben és félelemben tartja a családtagokat, mit tegyenek? (valamint a nézõket is folyamatos gondolkozásra készteti.) ezt jól mutatja az a jelenet ahol a nõvel szemben jön egy autó, és elõször hagyja elmenni mert fél, nem tudja mit tegyen, de a következõnél már úgy érzi nem szalaszthatja el a lehetõséget és hát persze kik ülnek benne? a két õrült. a visszatekerõs jelenet meg pláne. lehetõségek fokozódva akadnak a kitörésre, azonban ezek csak remények: valójában tehetetlenek és kiszolgáltatottak.

[SPOILER VÉGE]

a lelki és testi terror megjelenítése nem olyan durva (jó persze elég durva, de még lehetne sokkal keményebb), inkább egyedi. nem véletlen a játék szerepe a filmben. lehet hogy ez az én "hibám", de számomra sokkal inkább szólt a mindennemû kínzás perverz örömének bemutatásáról (mind2 oldalról igazából), mint egyébb mögöttes tartalomról. perverzeknek, szadistáknak és mazohistáknak mindenképp ajánlom, de "normális" elgondolkozni vágyó mozizóknak se megvetendõ!
Miki1900 2008 júl. 25. - 12:17:15
(27/42)
egyébként ezt sem értem. hogyhogy annyira brutális? hogyan tudnátok annak elmagyarázni, aki még nem látta?
Miki1900 2008 júl. 25. - 12:16:27
(26/42)
mi volt az a 10 mp?
k11zoltan 2007 nov. 14. - 22:54:42
(25/42)
Spoiler.


Mármint, hogy mind a háromnak volt lehetõsége a menekülésre, de nem tudtak vele élni. (a csajnak még a vitorlásban is)
Így az a mondás is eszembe jutott, hogy aki hülye, haljon meg. :)
k11zoltan 2007 nov. 14. - 22:49:43
(24/42)
Na. Hát szerintem fele annyira sem megrendítõ és "torokszorítóanerõszakosfilm" amilyennek írjátok. Bár ez szubjektív. Inkább azt mondom, helyenként: idegesítõ.

Spoiler:

Van egy különösen érdekes része a filmnek, amikor a szobában ülnek, és a srác elõször beszél a nézõkhöz, bevonván õket a játékba, majd hozzá teszi: önök is eldönthetik kinek az oldalán állnak!

Én a film alapján többször is azon a véleményen voltam, hogy ennek a családnak több lehetõsége is lett volna a megmenekülésre, de gyámoltalanok, szerencsétlenek voltak. (Szerintem az a szülõ, akinek lelövik a gyerekét, ott helyben megöli, a szintén szerencsétlen gyilkost.)

Nem mondom, hogy megérdemelték, de azt gondolom, hogy amint belekeveredtek, túl hamar megadták magukat és csak sodródtak az árral...
zszoltan 2007 nov. 13. - 15:58:07
(23/42)
OFFTOPIC
Szerintem ez elég sajátos értelmezés, már amennyit egyáltalán megértettem belõle. Már nem a film, hanem a mozi értelmezése. Kicsit reménykedtem benne, hogy a végén majd pár szóban összefoglalod, hogy szerinted ennek a 'lényegretörésnek' mégis melyik része fogott meg.