A romantikus vígjáték alapja, hogy hőseink csak a legvégén jönnek össze. A Barátság extrákkal azzal lep meg, hogy a két fotogén fiatal már az elején összefekszik, na de akkor hova tovább?
Minden romkom abból indul ki, hogy a csinos lány és a csintalan fiú ugyan megtetszik egymásnak, de a játékidő jelentős részét vagy kezdeti ellenszenvük, vagy az elébük kerülő akadályok leküzdésével töltik, mire végre egymás karjaiba, és nem mellesleg egyikük ágyába omolhatnak. Csakhogy a veterán Will Gluck (Könnyű nőcske, Nyúl Péter) filmjében hőseink már rögtön az elején összefekszenek, és láss csodát, a Barátság extrákkalban mégsem omlik össze a romantikus vígjáték formula!
Jamie (Mila Kunis) rámenős munkaügyis fejvadász New Yorkban, Dylan (Justin Timberlake) pedig nagymenő szerkesztő Los Angelesben. Mindketten fiatalok, sikeresek, de szerencsétlenek a szerelemben, miközben családi gondokkal küszködnek. Egy jó munka ígéretével Jamie a Nagy Almába csábítja Dylant, sőt, a munkáltató mellett maga is rákattan a srácra. Az érzés kölcsönös, ám mindketten félnek egy esetleges újabb csalódástól. A helyzet tisztázása érdekében megállapodnak, hogy a kapcsolatuk szerelemtől és más kötöttségektől mentes, pusztán szexuális célzatú lesz. Ám más dolog ígérni valamit, és más betartani, és bumm, jönnek a romkom-bonyodalmak.
És mik is a klasszikus romkom fordulatok? Hát egy harmadik, akár negyedik fél felbukkanása, ami nem is annyira véletlen, hiszen hőseink elvileg csak kufircolnak, nem kötelezték el magukat egymás mellett, aztán ott a munka és a családok. Kötelező jelleggel vicces mellékszereplők és a vonzó alternatívák a kapcsolathoz, illetve pár családtag, akik egyfajta belépőként is szolgálnak a másik életébe, és ezeket mind kipipálhatjuk. És azt is kipipálhatjuk, hogy Mila Kunis és Justin Timberlake passzolnak-e egymáshoz, mert passzolnak, a zenélést a színészet kedvéért hátrahagyó Timberlake pedig meglepően jól játszik, és nem csak itt, de később a Llewyn Davis világában (2013) vagy legutóbb a Palmerben (2021).