Emlékszel még, ki rendezte az élőszereplős Aladdint, vagy hogy James Cameron nem csak a Titanicot küldte a víz alá? És arra, hogy ‘86-ban már volt egy Karib-tenger kalózai-film?
Ahogy a mondás tartja: a pegazusnak szárnya is van, mégis megbotlik. Ez igaz a filmrendezőkre is, hiszen még a legkiválóbb direktorok is - akinek a neve garancia arra, hogy mindenképp megnézzük az adott alkotást - bele tudnak esni a középszerűség csapdájába. És akinél magasan van a nívó, attól amúgy is többet várunk. Hét mérhetetlenül vacak film következik, amiről talán nem is tudtad, hogy kedvenc rendeződ műve.
A lázadók ökle (Martin Scorsese)
Ennek a filmnek a legnagyobb érdeme, hogy a hatására Scorsese elkészítette az Aljas utcákat. Na nem arról van szó, hogy A lázadók ökle indított volna be valamit a rendezőben, sőt, ebben a filmben még szinte semmit se látni abból az egyéni hangból, ami miatt érdemes Scorsese-filmeket néni. Az történt, hogy miután bemutatták A lázadók öklét, John Cassavetes minden finomkodás nélkül a rendező szemébe mondta, hogy ez bizony “szar lett”. Scorsese erre összeszedte magát, és leforgatta az Aljas utcákat.
Bor, mámor, Provence (Ridley Scott)
Ha Scott neve felmerül, elsőre minden bizonnyal nem egy pehelysúlyú vígjáték ugrik be. Pedig azt is találni a rendező filmográfiájában, ráadásul az igencsak népszerű Bor, mámor, Provence-t, melyet minden bizonnyal a délkelet-franciaországi táj és Russell Crowe huncut mosolya visz el. A rendező kézjegyéből semmi sem köszön vissza, és valószínűleg maga Scott sem reagálta túl a filmet, mivel a forgatási helyszín mintegy nyolc percre volt a házától. Könnyed kikapcsolódás volt ez az ő számára is.
Kalózok (Roman Polanski)
A Karib-tenger kalózai-franchise előtt már volt egy film, amit szintén Disneyland látványossága ihletett: az 1986-os Kalózok, melyet bármilyen hihetetlen, de Roman Polanski írt és rendezett. Ami még hihetetlenebb, hogy a filmet maga Polanski akarta elkészíteni, mivel imádta park kalózos túráját. A végeredmény azonban egy humortalan, se hús, se hal káosz lett, amin még Walter Matthau ripacskodása sem segít, aki ráadásul 1 millió dollárt kapott a szerepért, ami nem kis összeg volt a ‘80-as évek közepén.
Árnyék nélkül (Paul Verhoeven)
Ami mérhetetlenül hiányzik ebből a filmből, az Verhoeven felforgató látásmódja. Igaz, a látvány pazar, Kevin Bacon kitesz magáért, de az, hogy az egész sztori a köré épül, hogy a láthatatlanná vált tudós mennyire pipa lesz, mikor rájön, hogy az exe megcsalja az egyik kollégájával. Pedig a figura egy megalomán szociopata, szóval ennél jóval több szendereg benne.
Elátkozottak faluja (John Carpenter)
Carpenter kétszer próbálkozott remake-el: az első, A dolog (ami A lény - egy másik világból feldolgozása) olyan remekül sikerült, hogy még az eredeti művet is túlszárnyalta, a második alkalom azonban siralmasan végződött. Az Elátkozottak faluja (amely az azonos című 1960-as film remake-je) igazából azért olyan vacak, mert a rendező semmit se vitt bele a saját tehetségéből. Míg A dolog alapötlete egy lovecrafti tébolyba ágyazta, itt lényegében csak újraforgatta az eredeti filmet.
Piranha 2. Repülő gyilkosok (James Cameron)
Tudod, ki az a H. A. Milton? Ő a trashfilmnek is vacak Piranha 2. rendezője. Legalábbis ez a név van feltüntetve, és nem azért nem találni több művet a filmográfiáján, mert szégyenében visszavonult, hanem mert James Cameron ezen az álnéven forgatta le ezt a bődületes baromságot. Igazából megdöbbentő látni, hogy az a rendező, aki ma dollármilliókat tapsol el egy filmre, és csúcskategóriás vizuális effektekkel kápráztat el a vásznon, 1981-ben mit művelt. Azt mondjuk meg kell hagyni, hogy az önirónia sem kerülte el Cameront, aki egy interjúban azt nyilatkozta:
“Piranha 2. a valaha készült legjobb repülő pirájás film”
Aladdin (Guy Ritchie)
A Disney valamiért ragaszkodik ahhoz, hogy a régi, klasszikus rajzfilmjeit újraforgassa élő szereplőkkel, pedig eddig szinte egyik próbálkozás sem volt sikeres. Ráadásul ahhoz is ragaszkodik, hogy ezeket neves rendezők dirigálják: a Dumbót Tim Burton, a Hamupipőkét Kenneth Branagh rendezte, de ki is felel az Aladdinért? Az bizony Guy Ritchie műve, aki úgy hasalt le az egeres cégnek, mintha sose forgatta le a Blöfföt. A rossz hír, hogy 2025-ben jön az Aladdin 2., szintén az ő rendezésében.
(via Looper, Yardbarker)