Mozdulatlan tekintet, kicsi hobbitok és hatvan feldarabolt ajtó.
Vannak jelenetek, amiket első ránézésre, pofonegyszerű volt leforgatni, ám ha a kulisszák mögé nézünk, kiderül, hogy még legtriviálisabb szkeccseket is gyakran iszonyú munka elkészíteni. Következzen hat olyan jelenet, amiről talán nem is gondoltad, micsoda kulimunka volt leforgatni.
Janet Leigh halott tekintete a Psycho zuhanyjelenetében
A filmtörténet egyik leghátborzongatóbb jelenete kétségkívül Alfred Hitchcock 1960-as Psychójában látható, mikor Marion Crane-t (Janet Leigh) megkéselik a zuhany alatt. A gyilkosság záróképe a halott lány merev szemére fókuszál, melyet koránt sem volt könnyű felvenni, ugyanis a híresztelésekkel ellentétben nem egy állóképet látunk. A színésznő egy 1984-es interjúban így emlékszik vissza a felvételre: “a jelenet forgatása előtt három héttel Hitchcockkal elmentünk egy optometristához. Az volt a terv, hogy olyan lencséket teszek be, amitől félelmetesebbnek tűnik a tekintetem, ám ezeket hat hétbe telt volna megszokni. Hitchcock azt mondta, erre nem érünk rá, viszont ha nem várjuk ki ezt az időt, megsérülhet a szemem. Végül nekem kellett megoldanom, hogy ilyen legyen a szemem. Baromira nem volt könnyű”.
Jack Nicholson hatvan ajtót darabolt fel a Ragyogás forgatásán
Stanley Kubrickról köztudott, hogy maximalista rendező volt, és ennek gyakran a színészei látták kárát. Az 1980-as Ragyogás azon jelentét, amelyben Nicholson egy tűzoltó baltával vágja szét a fürdőszoba ajtaját, eredetileg egy kellékajtóval forgatták le, de túl egyszerűnek tűnt a szétverése, így a rendező igazi ajtókkal fogatott. A színész hatvan ajtót vágott szét, ezek részleteiből áll össze az ikonikus jelenet, melynek végén benéz a résen, és azt mondja: “Here's Johnny!”.
Peter Weller alig bírta elkapni a slusszkulcsot a Robotzsaruban
Paul Verhoeven akciófilmjében a színésznek eléggé meggyűlt a baja a Robotzsaru-jelmezzel, ugyanis baromi nehéz volt benne mozogni. Az autóba például egyáltalán nem tudott ki- és beszállni, ezért azokat a jeleneteket úgy rögzítették, hogy Peter Weller csak deréktól felfelé viselte a jelmezt, és a rendező úgy vette fel, hogy ne látsszon, hogy alul nincs rajta. Weller sok mindent elviselt a forgatáson, ám akkor majdnem otthagyta az egészet a francba, mikor azt a jelenetet vették fel, melyben az őrsön odadobják Robotzsarunak a slusszkulcsot, és ő lazán elkapja. Legalábbis ezt látjuk, de egyáltalán nem volt könnyű felvenni, mivel a színész a jelmez részét képező kesztyűben nehezen tudta elkapni a felé repülő tárgyat. Az 1 másodperces jelenet felvétel egy egész napot vett igénybe.
Mark Hamill a hóviharral dacolt A Birodalom visszavág forgatásán
A klasszikus Star Wars-trilógia második filmjében a jeges Hoth bolygót egy valóban zegernyés helyszín, a norvégiai Finse “alakította”. Nem elég, hogy baromi hideg volt, de felvétel közben olyan erős hóvihar kerekedett, ami még ott is ritkaságszámba megy. De a forgatás nem állhatott le, így a Luke Skywalkert alakító Mark Hamill kénytelen volt ebben a dermesztő hidegben eljátszani a Hoth bolygón játszódó jeleneteket.
Röhögőgörcs a Közönséges bűnözőkben
Ki az a Keyser Söze? – ez a központi rejtélye Bryan Singer 1995-ös krimijének, ami minden idők egyik legmeglepőbb csavarjával ér véget. Bár a film elég feszült, mégis van egy kifejezetten komikus jelenet: mikor a szereplők a rendőri szembesítés során nem tudják abbahagyni a röhögést. Ez a jelenet eredetileg nem volt benne a forgatókönyvben, de akárhányszor próbálták felvenni a szembesítést, mindig röhögésbe torkollott, így a rendező úgy döntött, ezekből vág össze egy montázst. Mint később kiderült, a rendbontásért Benicio del Toro volt a felelős, aki minden felvételkor elfingta magát.
Elijah Wood “lekicsinyítése” A Gyűrűk Ura-filmekben
Bár Elijah Wood nem egy magas színész, de azért mégsem akkorka, mint egy hobbit. Ahhoz, hogy a többi szereplőnél kisebbnek tűnjön – tehát hiteles hobbit legyen – számos trükkel próbálkoztak Peter Jackson trilógiájában. Ezek közül a legérdekesebb a perspektívával való játék volt, melyet már korábban is alkalmaztak a filmkészítésben. Ennek lényege, hogy a kamerát egy olyan helyre teszik, ahonnan csalóka a tárgyak és a színészek mérete. Ez történt például akkor is, mikor az első rész, A Gyűrű Szövetsége elején Wood felpattan a szekérre a Gandalfot alakító Ian McKellen mellé. “Valójában valamivel Ian McKellen mögött ültem, ő pedig valamivel előttem ült, és a kamera úgy volt elhelyezve, hogy úgy tűnjön, mintha egymás mellett ülnénk. Ha megnézed a jelenetet, ő nagynak tűnik, én meg kicsinek" – emlékezett vissza Wood.
(via Ranker)