A kritikusok által nagyon lehúzott filmekről van szó, amik a nullát súroló pontszámokat kaptak, mégis rengetegen nézték meg őket, mert nem is olyan rosszak, vagy épp nem ment más a moziban.
A Rotten Tomatoes filmkritikák gyűjtőoldala, és az Imdb-vel szemben, ahol az átlag néző is szavazhat, az itt található pontszámokat csakis a kritikák alapján összesítik. És ezek a kritikák gyakran olyan filmet is nagyon lehúznak, amik aztán zsírosra keresik magukat a mozikban.
A sötét ötven árnyalata (2017)
Rotten Tomatoes pontszám: 9%
Összbevétel: $378.82 millió
Az E.L. James szoftpornó regényeiből készült első film, a „Szürke” esetében még óriási volt az érdeklődés, és hatalmas a médiafelhajtás, a folytatás azonban egyfajta mostohagyermek lett. Az orrát mindenbe beleütő író kirúgatta az első film rendezőjét, a férfi főszereplő, Jamie Dornan pedig minden szembejövő újságírónak lenyilatkozta, ha nem kötelezné a szerződése, hagyná az egészet a francba. A történet is nyálasabb lett, az irányítás ezúttal Mr. Grey helyett a már nem olyan szende Anastasia kezébe kerül, szegény Dakota Johnson pedig nem túl erős színésznő ehhez, szét is szedték a filmet a kritikusok. Az emberek mégis elmentek rá, részben azért, mert a többi forgalmazó túl pesszimista volt, hogy arra a hétre saját bemutatót tegyenek, részben, mert egy kis szadomazóban reménykedtek.
Életben maradni (1983)
Rotten Tomatoes pontszám: 0%
Összbevétel: $64.89 millió
A nyolcvanas évek elején járunk, az egy évtizede tomboló diszkó-őrület még mindig tart, aminek az egyik legemlékezetesebb filmje a Szombat esti láz volt a táncos lábú Tony Maneróval, vagyis a fénykorát élő John Travoltával. A sikert pedig nehéz elengedni, így öt évvel később újra találkozunk Tonyval, aki jellegzetes páváskodó járásával éppen élete legnagyobb kihívása felé tart - táncos akar lenni a Broadway-n. És ha a Broadway tényleg így néz ki, akkor borzasztó hely lehet, mert a filmben olyan, mint egy sziruppal és babaolajjal leöntött bordélyház, amit aztán beszórtak csillámporral. Legalábbis a rendezést és a forgatókönyvírást nagy merészen bevállaló Sylvester Stallone így látja ezt a világot, a színpadon fetrengő Travolta kiütötte a biztosítékot az újságíróknál, de a film zenéje mindent megmentette. Mert hiába nyálas a Bee Gees, azért a Staying Alive nagyon ott van.
Nagyfiúk 2. (2013)
Rotten Tomatoes pontszám: 7%
Összbevétel: $246.984 millió
Volt idő, amikor én is szerettem Adam Sandlert, sőt, állítom, hogy készített jó filmet is, 2013-ra azonban csak egy irritáló, lusta, de mindig remekül kalkuláló színész-producer lett, akit mindenki rühell, és mégis folyton iszonyú pénzeket keres. Még egy olyan pocsék munkával is, mint ez, aminek az a lényege, hogy az életben is a legjobb haverjaival elmegy valami jó helyre, ahol egy üveg sörrel szívatják egymást, marhulnak egy sort, aztán szólnak a vágónak, hogy rakjon már össze ebből valamit. Már a Nagyfiúk első része is förtelmes volt, a folytatás még annál is rosszabb, és ki akarja nézi Sandlert, David Spade-et és Kevin Jamest egymást ugratni? Senki, mondanánk, de meglepően sokan vettek rá jegyet, talán Salma Hayek miatt, mert más magyarázat aligha van.
Az utolsó léghajlító (2010)
Rotten Tomatoes pontszám: 6%
Összbevétel: $319.71 millió
Volt idő, amikor M. Night Shyamalant még csodagyereknek tartották – és talán újra eljön ez az idő -, de 2010-ben megannyi csalódás után már csak bérmunkákat kapott. Emlékezzünk, ez volt az az idő, amikor a Harry Potter, a Narinia és más filmek sikere nyomán minden stúdió gyerekeknek szóló fantasy-ket gyártatott, és ilyennek bízták meg Shymalant is. Ő mindent megtett, hogy a dolog fantasy része működjön, látványos is minden, de a történet már egy nagy katyvasz lett a világon osztozó négy nemzetséggel és az Avatarral, aki megmentheti a világot a teljes pusztulástól, mert képes uralni mind a négy elemet. A sztori gyakorlatilag követhetetlen, és mivel nagy sztár sem szerepelt a filmben, azt gondolhatnánk, hogy a kutya sem volt rá kíváncsi, mégis összehozott nagyjából 320 millió dollárt.
Koktél (1988)
Rotten Tomatoes Pontszám: 5%
Összbevétel: $171.5 millió
A közmegegyezés szerint ez Tom Cruise legrosszabb filmje, és ezt valószínűleg még ő maga sem vitatná. A Koktél ráadásul a már egy évtizede fényesre koptatott Cruise recept alapján készült: végy egy tehetséges, de önfejű fiatal srácot, adj mellé egy idősebb mentort, aki a helyes útra tereli, és egy tapasztalt, érett nőt, aki nyilván más dolgokra tanítja meg. A csupavigyor Cruise – ki tudja miért – megint egy ír srác, Brian Flanigan, aki egyetemre jár, és közben egy menő bárban mixerkedik, de hamarosan már saját exkluzív koktélbárról álmodik, és ehhez Jamaikába utazik, a mixerek paradicsomába. Hát ennyi a történet, meg Cruise 45 hófehér foga, és mondjuk tényleg ügyesen mixel, de sztori tényleg nincsen. De ennyi elég is volt a nézőknek, talán az is elég lett volna, ha még ennyit sem csinál, mert ennyire menő volt ekkor – a kritikusok meg írhattak, amit akartak.
A Fantasztikus Négyes (2015)
Rotten Tomatoes pontszám: 9%
Összbevétel: $167.977 millió
Ha jobban belegondolunk, az első, 2005-ös Fantasztikus Négyes film sem volt nagy eresztés, de szerethető volt a maga kissé bárgyú módján. Aztán jött a Marvel elképesztő sikerszériája, és a nagy reboot őrület, amikor minden menő sztorit újragyártattak, ami tulajdonképpen remekül bevált. és ennek fényében a vadiúj F4 akár tök jó is lehetett volna, hiszen egy sor tehetséges, feltörekvő fiatal színész játszik benne – és a Marvel ritkán téved -, de hatalmas bukás lett belőle. Persze a „hatalmas” abszolút relatív fogalom, mert csak összejött 168 millió dollár, de ennél sokkal többet vártak és az újságírók a földbe döngölték, így a stúdió lemondott a tervezett folytatásokról. Olyan nagy veszteség nem érte őket, annyi képregényhőssel gazdálkodhatnak.
Herkules legendája (2014)
Rotten Tomatoes pontszám: 3%
Összbevétel: $61.28 millió
Íme egy film, amit minden lehetséges körülmény kudarcra ítélt, és mégis jól jött ki az egészből. A teljesen B-kategóriás, olcsó díszletekkel, gyenge történettel leforgatott ókori – vagy inkább mitológiai film ugyanis egy másik Herkules filmmel versenyzett, a sztárokkal telipakolt, a ritkán hibázó Dwayne The Rock Johnson főszereplésével, jóval több pénzből készült Herkulessel. Ezt a filmecskét viszont a finn Renny Harlin rendezte, aki utoljára a Ford Fairlane kalandjaival tett le valamit az asztalra, de az még 1990-ben volt, a görög félistent – akinek egyébként Héraklész a neve, a Herkules a jóval később latin verzió – pedig a tök jellegtelen és nem kifejezetten izmos Kellan Lutz alakította, szokásához híven teljesen felejthető módon. Hogy miért nem lett ebből világraszóló bukta, senki sem érti – talán a másik filmre akartak beülni azok, akik erre vettek jegyet.
Holtpont (2015)
Rotten Tomatoes pontszám: 9%
Összbevétel: $133.72 millió
1991-es klasszikus mindenki kedvence, hiszen jó érzékkel keverte az extrémsportos életérzést a krimivel és a nagyszerű férfibarátsággal, Keanu Reeves és Patrick Swayze pedig tökéletesen hozta a kora 90.es évek életérzését. Elhiszem, hogy nagy volt a kísértés, de nem kellett volna hozzányúlni. Vagy ha mégis, nem egy olyan párosra bízni a két főszerepet, mint az ausztrál Luke Bracey és az örök mellékszereplő Edgar Ramirez. Ráadásul kettejük között semmiféle kapcsolat nem jön létre, csak úgy elvannak egymás mellett, amit nyilván a filmesek is érzékeltek, így még több extrém sportot pakoltak a játékidőbe. Aminek számos sportszergyártó örülhetett, a kritikusok kevésbé. Mégsem kalkuláltak rosszul, mert ezeknek a sportoknak a jelek szerint van annyira fanatikusa, hogy a film végül több mint rentábilis lett.
Megérzés (2007)
Rotten Tomatoes pontszám: 8%
Összbevétel: $84.15 millió
Sandra Bullock évtizedeken át mindenki kedvenc komikája volt, és nyilván unta már ezt a szerepkört, de hol vagyunk még ekkor a Gravitációtól, ahol tényleg bizonyíthatta, mit tud színésznőként. Itt sajnos csak egy B-kategóriás, az amnéziával kacérkodó sztorit kapott, ahol kedves és kissé naiv háziasszonyként azt kell megélnie, hogy drága férje elindul reggel a munkába, majd jön a hír, hogy szörnyű autóbaleset áldozata lett. Aztán újra megtörténik ugyanez, másnap reggel maga mellett találja a sértetlen férjet, máskor pedig özvegyként ébred. Persze van logikus magyarázat, de mire ezt kivárja az ember, beleőszül az unalomba, ráadásul látszik hogy szegény Bullock tényleg azt hiszi, mindent jól csinál.
A 23-as szám (2007)
Rotten Tomatoes pontszám: 8%
Összbevétel: $77.56 millió
Hogy Joel Schumacher és Jim Carrey neve milyen dimenzióban kerülhetett valaha is egymás melllé, az egy igazi rejtély. Talán Carrey részegen aláírt valamit, vagy már baromira unta a vígjátékokat, esetleg fájt az arca a sok grimaszolástól, mindenesetre fogta magát, és úgy döntött, csinált egy noir filmet. Ennek ugyebár az a lényege, hogy minden nagy DARK benne, sötétek a fordulatok, a motivációk, a jószívű, de rosszéletű főhőst pedig veri a sors. Hát valami ilyesmi lett, és bár Carrey nagyszerű komoly filmekben is, itt képtelenség komolyan venni. Persze ez nélküle sem működött volna, annyira kusza és erőltetett minden. Tetszik tudni, minden számból – ha összeadjuk, megszorozzuk, megsózzuk és kisütjük – kijön a 23-as, a szaxofonozó, borongós gumiarc pedig teljesen hiteltelen. Nem is tudjuk igazán jól érzékeltetni, mennyire botrányosan rossz a film, mégsem vitte csődbe Schumacheréket.