Isten hozott a Majomházban

2018. január 8-án mutatja be a Terminál Workhouse „Isten hozott a majomházban” című sci-fi játékát a MU Színházban. A színdarab a túlnépesedett Földön játszódik, ahol a társadalom érdekében globális szinten törekszenek az egyén minden természetes ösztönének és vágyának elnyomására. Az új rendszer működőképesnek bizonyul, azonban nem mindenki akar annak behódolni. Kurt Vonnegut azonos című novellája nyomán a szövegkönyvet Dancsecs Ildikó és Dömötör Tamás rendező írta, a főszerepben Ullmann Mónika látható.

A világ menthetetlenül túlnépesedett, így a Világkormány drasztikus lépésekkel próbálja megakadályozni a további gyerekek születését: magát az érzéki vágyat törlik el egy tabletta előírásával, amely szedésének elmulasztása súlyos börtönbüntetést von maga után. Emellett speciális szalonokban egyesek kötelezően, mások önként kérhetik azonnali kiiktatásukat a társadalomból – persze a legkényelmesebb körülmények között, az ún. Kisasszonyok gondoskodásában. Akadnak azonban olyanok, akik megtagadják az érzékiség szabályozását, így ösztöneikkel az új társadalmon kívülre rekesztik magukat…
„Örömmel számolhatunk be kedves nézőinknek arról, hogy a FŐMÉRŐ higanyszála ismét egy fokot ment lejjebb az elmúlt fél évben! Azt hiszem, mindannyiunk nevében megköszönhetem a Kisasszonyoknak fáradhatatlan, áldozatos munkájukat, hogy kedvességükkel, megértésükkel és odaadó támogatásukkal a világ legharmonikusabb helyeivé varázsolják a Szalonokat. Ne feledjék: sosem késő ellátogatni az Önökhöz legközelebb eső ÖÖSZ-be, hogy az emberiség érdekében álomra hajtsák fejüket!”


Kurt Vonnegut borongósan komikus disztópiája Göncz Árpád fordításában olvasható, ezt a szöveget alkalmazta színpadra Dancsecs Ildikó. A Dömötör Tamás rendezte darabban ellentmondást nem tűrően itat át mindent az uralkodó rendszer agresszív, a legalapvetőbb emberi érzelmeket kisemmiző propagandája. A főszereplő Kisasszonyokat játszó Ullmann Mónika és Gerlits Réka ezen a lepusztított felszínen próbál új emberként viselkedni és menekülni a tabletták szedését bojkottáló, érzékiségre éhes Senkiháziak elől – egészen addig, amíg egyikük valóban szembe nem kerül a leghírhedtebb „fenevaddal”. A találkozás által egymásnak feszül a két radikális eszme és világlátás, az igazságok kusza hálójában pedig lassacskán eldönthetetlenné válik a bűnöző és áldozat egyértelmű beazonosítása.