Van köztük klasszikus romkom, nyomozós thriller, zoomfilm és politikai krimi is.
Tavaly is rengeteg filmet pajzsra emeltek a filmfesztiválok és a kritikusok, de így is radar alatt maradt sok kiváló alkotás. Lehet, hogy rosszkor mutatták be őket, vagy más, jobban várt filmek miatt nem jutott rájuk elég figyelem, de a lényeg, hogy többet érdemelnének. Íme, 2021 tíz „láthatatlan” filmje.
10. A béta teszt (The Beta Test)
Jim Cummings, aki nemcsak főszereplője, de társírója és társrendezője is a filmnek, egy hollywoodi ügynököt alakít. Karaktere, Jordan Hines rejtélyes levelet talál a postaládájában, szexrandevúra hívja valaki egy hotelszobába. Hinesnak van menyasszonya, mégis elfogadja a meghívást, de utána nem jelentkezik az ismeretlen nő.
Ezen a ponton túl nehéz spoilerek nélkül mesélni a sztoriról, a lényeg, hogy a főhős szövevényes és fura helyzetekbe keveredik bele. Horrorként, fekete komédiaként, misztikus thrillerként vagy akár társadalmi-politikai kommentárként is nézhető a film.
9. Nyelvleckék (Language Lessons)
A járvány óta nemcsak a magánéletünknek vagy a munkánknak lett része a „zoom” mint kommunikációs forma, de jó pár, képernyőkön játszódó film is készült, főleg horrorok és thrillerek.
A Nyelvleckékben is szinte végig videóhívásokat látunk, de a műfaj itt a romantika némi komédiával és drámával. A történet mindössze annyi, hogy egy spanyol tanárnő összebarátkozik az egyik tanítványával, aki eleinte nem is tud róla, hogy egy online nyelvlecke résztvevője, mert a férje meglepetésként íratta be.
A nő főszerepet maga a rendező, Natalie Morales alakítja, aki a történetet közösen írta a másik szereplővel, Mark Duplass-szel.
8. Élj a mának
A régi motoros humorista, Charlie Burnz (Billy Crystal) rendhagyó, ám vicces és megható barátságot köt a New York-i énekesnővel, Emma Payge-dzsel (Tiffany Haddish). Emma véletlenül nyer egy ebédet a legendás humoristával, annak ellenére, hogy fogalma sincs, Charlie kicsoda. A “randi” nem indul jól (szerepet kap a tengergyümölcsei-allergia, egy kórházi látogatás és egy injekció). De hamarosan rájönnek, hogy lelki társak, és mély kötelék alakul ki köztük, amiben nem számít a korkülönbség csak a barátság, a szeretet és a bizalom. (Elérhető: HBO Max)
7. Az újonc (The Novice)
Lauren Hadaway bemutatkozó rendezésének főszereplője egy elsőéves egyetemista lány, aki csatlakozik az egyetemi evezőcsapathoz. Egyetlen célja van: bekerülni az első hajóba, és ezért hajlandó vállalni az extrém mennyiségű edzést is, még ha az ambíciói egy idő után már önpusztítás csapnak át.
Hadaway filmje a legkevésbé sem klasszikus motivációs történet, inkább a karakterdráma és a pszichológiai horror közt van félúton - mondhatjuk úgy is, hogy ez az evezős filmek Whiplash-je. Kiemelkedővé a rendezés mellett Isabelle Fuhrman alakítása teszi.
6. Mit látunk, amikor az égre nézünk? ( What Do We See When We Look at The Sky)
A grúziai Kutaiszi városában játszódó filmben az orvostanhallgató Lisa és a focista Giorgi véletlenül összefutnak az utcán és egyből egymásba szeretnek. Randevút beszélnek meg estére, másnap pedig egy kávézóban találkoznának, de reggel mindketten egy másik testben ébrednek fel, mintha valaki elátkozta volna őket.
Nem horrort vagy szimpla testcserés vígjátékot látunk hollywoodi módra, hanem egy kísérletezőkedvű modern tündérmesét, ami legalább annyira Kutaiszi városáról szól, mint az elátkozott szerelmesekről.
5. Együtt! Együtt?
A fiatal, magányos Anna baristaként dolgozik egy kávézóban: Annak idején nem tudott egyetemre menni, mert a gimnázium után rögtön teherbe esett, de most szeretné bepótolni. Találkozik a 40-es éveiben járó, applikációfejlesztéssel foglalkozó, egyedülálló Matt-tel, aki béranyát keres, és egyezségre jutnak. Anna vállalja, hogy kihordja a férfi gyermekét.
A provokatív téma ellenére Nikole Beckwith filmje, amelyet mindössze 17 nap alatt forgattak le, meglepően vicces, és a két főszereplő közt kialakuló kapcsolatot kellő érzékenységgel mutatja be. (Elérhető: HBO Max)
4. Azor
A svájci-argentin Andreas Fontana első filmje
az argentin piszkos háború utolsó éveiben játszódik,
főszereplője egy svájci privát bankár, aki a feleségével együtt Buenos Aires-be utazik, hogy felkutassa nyom nélkül eltűnt partnerét, illetve biztosítsa a helyi elitet arról, hogy bankja továbbra is megbízható.
A felső tízezer világában játszódó film lassú folyású, de a feszültségszint folyamatosan nő benne, ahogy a főszereplő egyre mélyebben ássa bele magát a katonai diktatúra fojtogató viszonyaiba.
3. Aszály (The Dry)
Az Eric Bana által alakított szövetségi ügynök 20 év után visszatér a Délkelet-Ausztráliában lévő szülővárosába, hogy részt vegyen gyerekkori barátja temetésén. A férfi állítólag végzett a feleségével és a gyerekével mielőtt magát is megölte volna. A tragédiát övező gyanús körülmények miatt az ügynök úgy dönt, a városban marad, hogy kinyomozza, mi is történt pontosan.
Az izgalmas krimi-thriller alapjául Jane Harper bemutatkozó regénye, a 2016-ban megjelent Aszály szolgált, amelyből világszerte már több mint egymillió példányt adtak el. A filmverzió is sikeres lett Ausztráliában, a szigetországon kívül azonban (még) nem fedezte fel a közönség, pedig megérdemelné, nemcsak a sajátos hangulata miatt (eredeti helyszíneken, a hőhullámok sújtotta Victoria államban forgatták), de azért is, mert
Eric Bana karrierje egyik legjobb alakítását nyújtja.
2. Nitram
1996 áprilisában az Ausztráliához tartozó Tasmaniában egy Martin Bryant nevű férfi fegyveres ámokfutásba kezdett és 35 emberrel végzett. Elfogása után bűnösnek vallotta magát, és életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték.
Justin Kurzel (Macbeth, Assassin’s Creed) filmje ezt a tragédiát, pontosabban az odáig vezető utat dolgozza fel, megmutatva, hogy az értelmi fogyatékos főszereplő, Nitram (a “Martin” visszafelé), milyen körülmények között élt, és milyenek voltak a legközelebbi kapcsolatai. A korábban is főleg különcöket alakító Caleb Landry Jones a szerepért megkapta Cannes-ban a legjobb színész díját, teljesen megérdemelten, a film pedig szinte az összes fontos ausztrál filmes díjat besöpörte.
1. Forráspont
A karácsony előtti utolsó pénteken, egy londoni luxus étteremben játszódik Philip Barantini filmje. Óriási a forgalom, a szakácsoknak, felszolgálóknak egy perc nyugalmuk sincs, a konyhában vágni lehetne a feszültséget, az apróbb nézeteltérésekből is komoly viták kerekednek. A tulajdonosra és a főszakácsra, Andy Jonesra extra nyomás hárul, a magánélete romokban, és a legfőbb riválisa is éppen ezen az estén látogat el hozzájuk egy véres tollú étteremkritikus társaságában.
A film legnagyobb bravúrja, hogy elvileg egyetlen vágás sincs benne, egyben vették fel az egészet,
ami még inkább hozzájárul ahhoz, hogy a néző is szinte ott érezze magát az étteremben és a színfalak mögött.
via: Taste of Cinema