(6. 5. 4. 3. 2. 1. 0.)
Mozgás-laboratóriumi színház-kísérlet a test tekintetének kutatására. Csak szólók hét férfi testre.
"Ha igaz, hogy a formának van lelke, és hogy a szellem a hús látomásaiban ismerhető fel..."
"A test arra hivatott, hogy visszataláljon történelem előtti önmagához."
(Mihai Maniutiu)
Gergye Krisztián saját társulatának tagjaival és a Közép-Európa Táncszínház művészeivel 2007 áprilisában a MU Színházban mutatott be T.E.S.T. (I. II. III. IV. V. VI., VII.) címmel hét női szólódarabot, amely a hét női táncművész személyiségére, és testi, alkati helyzetére építve teremtett egy önálló alkotást. Az előadás a Szegedi Alternatív Színházi Szemlén díjat nyert, és a SZIGET Fesztivál Színház- és Tánc Sátrába is meghívást kapott, szakmai sikere is kiemelkedő. A darab visszhangjainak tapasztalatából építkezve Gergye Krisztián ezúttal hét férfi T.E.S.T.-re komponál szólókat, s a férfi testet fókuszba helyezve folytatja mozgás-laboratóriumi színház-kísérletét a test tekintetének kutatására. Az előadás címe: T.E.S.T. II., a bemutatóra 2008. február 8-án kerül sor, új helyszínen, a Közép-Európa Táncszínházban, a Bethlen Gábor téren. A darab központi témája a TEST. A rabul ejtett, a megcsonkított, a kizsigerelt, a megalázott, a soha nem kérdezett test: aki mintha jelen századunkban kérné ki magának az addig méltánytalan feledést. A darab témája az önmagában, magányában, egyedül-valóságában kommunikáló TEST monológja. Így, magánvalóságában téma lehet a felszabadult, az egészséges, az érintetlen, felemelt, kérdés nélkül felelő test is. A cím alatt feltüntetett csökkenő számsor hat férfi monológot tükröz. A hetedik szóló ("a hetedik te magad légy") a nulladik, egy a koreográfus saját testére írt megnyilvánulás, amelyben lényegtelen a nemi meghatározottság, és mint ilyen, átível a női test-monológokat közvetítő darabunkhoz.
A(z) Közép-Európa Táncszínház előadása
Hozzászólások