A dráma főhőse, Ajnádi Ferenc szobrászművész, az erdélyi havasokban él családjával szinte kiúttalan szegénységben, amikor a városka jelentős megbízást ad neki: készítse el az új templom részére a keresztre feszített Jézus szobrát. Ám a mű nem úgy sikerül, ahogy azt a közösség elképzelte. A művész saját és nemzete sorsának minden tragikumát belevéste a műbe, és ez szembefordítja a megrendelőkkel és saját családjával is... Nyirő József a XX. századi magyar irodalom egyik legjelentősebb alakja. Könyvei hatalmas példányszámban kerültek kiadásra, generációk számára meghatározó olvasmányként.
A vidékre vonatkozó megjegyzésemet pedig azért pötyögtem ide, mert debreceni vagyok és itt megvan az az idegesítõ szokása az embereknek, hogyha Kóti Árpád, vagy egy másik nagy múltú manírkirály csak belép a színpadra, már tapsolnak. Ez vezet ahhoz, hogy a színészek modorossá váljanak és rutinból dolgozzanak. A szerepet minden este meg kell szülni meglátásom szerint.
Kedves Kiss Hekor! (ha nem ez a rendes polgári neve, akkor elnézést kérek)
Nem Koncz Gábor tehetségét, vagy teljesítményét vitatom. És nem kívánom, hogy ne kapja meg a neki kijáró szerepeket és rendezési lehetõségeket. Ebben az elõadásban sem vele volt a legnagyobb bajom, sokkal inkább a fõszereplõ játékával, a darabválasztással és a kritika nélküli nézõi közeggel: azzal a zavaró szokással, hogy nem a megteremtett figurát nézik, hanem a színészt. A hitvallását díjazzák (bármi is legyen az)? Annál rosszabb, szerintem a csak a teljesítmény számít.
Hogy mit keresek az Újszínházban? Közönségszervezõként kötelességemnek érzem, hogy átrágjam/személyesen megtapasztaljam a prózai színházak nyújtotta élményt. Õszinte kíváncsisággal ültem be Nyirõ József darabjára, nem tetszett. És Tisztelt kiss.hektor16, Újszínház ma már és nem Új Színház, 2011 óta.
Kedves kiss.hektor16!
A június 27-ei (denilsonnak írt) kommentben ez áll, idézem:
"Az Új Színház nem önnek való! Nem is értem mit keresett ott!"
Hát ez n e m Koncz Gáborról és nem is Koncz Gábornak szól! Igazán nem akarok se az ördög se denilson "ügyvédje" lenni, csak elolvastam a fenti két mondatot is tartalmazó kommentet és reagáltam rá. Továbbra is elismerésem denilsonnak.
Minden elismerésem denilsonnak, aki lelkiismeretesen átrágja magát azaz elmegy az új kurzus Új és nem új színházaiba, megnézi produkcióikat és ízlése, lelkiismerete szt véleményt ír róluk. Nem eltanácsolni kell az effajta kommentelõt, hanem inkább átvenni azt az éthoszt, amit megjelenít=olyanról írni, amit látott és azt, ami a saját véleménye...ellentétben azon számosakkal, akik MEGNÉZETLENÜL fröcsögnek X v Y színház/igazgató/rendezõ/színész produkciójáról, sõt tüntetnek (tüntettek), politizálnak olyasmi ellen, amirõl azt se tudják, mi fán/hol terem, csak jött az ukáz FB-on, smsben h irány ... oda, oszt' tüntess... oszt' a végén oda se tanált az Istenadta.
Ma érdeklõdtek tõlem az Újszínházról és szóba került a Jézusfaragó ember. Ma másodszor akadtam ki miatta, pár hónapja pont emiatt döntöttem úgy, hogy felhagyok a kísérletezéssel és soha többet nem teszem be a lábam a szépelgõ, szájbarágós borzalmak színházába.
A Jézusfaragó ember legdurvább mélypontja a vége, amikor óvodás stílusban megbeszélik a színészek, hogy "köszönöm, hogy te megtanítottál erre, én meg cserébe megtanítalak arra". Emellett bûnunalmas. Szarvas Attila a Nagyvizitben még önmagát is alulmúlta, de már ebben is mindent megtett, hogy eséllyel pályázzon a legrosszabb, az indokolatlanul pátoszosan és patetikusan beszélõ színészek díjára. Az pedig, hogy Koncz Gábort már akkor megtapsolják, amikor bejön a színpadra, a legrosszabb vidéki hagyományok egyike.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások