Anna Karenina

musical, 2 felvonás, 170 perc, magyar, 2002.

Értékelés:

15 szavazatból
Szerinted?

A női nem erejének, szépségének és kiszolgáltatottságának eposza Tolsztoj regénye. Az Anna Karenina az író egyik legtökéletesebb alkotása, a szerelem, a szenvedély és a házasságtörés legizgalmasabb műve, mely a világirodalom női hősei közül talán a legjelentősebb. Anna szellemes, csodálatos fiatal nő, aki a moszkvai szalonok szokásai szerint idősebb férfi feleségeként él. Szenvedélyes szerelemre lobban egy fiatal, vonzó lovassági tiszt iránt. A kapcsolat botrányt kavar a belterjes és konvencionális társadalmi közegben, s Anna élete tragédiába fordul. A gazdag érzelemvilág, a remek irodalmi mű megihlette a zeneszerzőt, Kocsák Tibort. A történet szépségét, megdöbbentő igazságát a mű dallamvilága még emelkedettebbé teszi. Igazi irodalmi és zenei csemege egyszerre.

A(z) Madách Színház előadása

Bemutató időpontja:

2002. március 23., Madách Színház

Stáblista

Hozzászólások

1/10
deddie70 2018 ápr. 22. - 02:17:26 1/10
Az az igazság, ha ezt Tolsztoj látná, a világ összes ügyvédje sem mentené meg Szerednyey urat és a Madách vezetőségét a valaha volt legnagyobb kártérítési pertől.
Micsoda unalmas zene, micsoda kommersz dalok...kedves Madách Színház, ez annyira mellément, hogy Polyák Lilla gyönyörű énekhangja sem menthette meg a darabot.
1101825 2014 febr. 27. - 19:43:54 Előzmény Yuliusz
Február 12-én láttam a darabot: Sasvári, Debreczeny stb. Nem tetszett. A zene unalmas, hosszú és semi különleges. Mondom ezt annak ellenére, hogy az elõadás végén ünnepelte a társulat (a közönséggel együtt) a zeneszerzõ/karmester/zenei vezetõ Kocsák Tibor 60. születésnapját (akinek természetesen ezúton is gratulálok születésnapja alkalmából). Az ünneplésen érezhetõ volt, hogy Kocsák Tibort sokan szeretik és ez már önmagában is nagy szó. De az Anna Karenina nem jó musical. Pont. Amennyire szeretem és tisztelem Szerednyei Bélát mint színészt sõt mint rendezõt, annyira sajnálom, hogy errõl a darabról és rendezésrõl nem sok jót lehet elmondani. Sokan voltunk így a darab második felében, hogy sajnáltuk amiért nem mentünk haza a szünetben. Talán jobb lett volna rövidebben és talán ha egy kis próza lenne benne. Szerettem a függönyök használatát a darab elején de a végén már az is túl sok volt. Aranymondás, hogy a kevesebb, több. Aki maradéktalanul tetszett az a Karenint játszó Sasvári Sándor volt. A hangja még ma is maradéktalanul tökéletes, egyedi színû és a kinézete illúziókeltõ azaz hiteles. Bevallom, hogy nagy Debreczeny Csaba rajongó vagyok és tulajdonképpen miatta néztem meg a darabot. Sajnáltam a mûvész urat (meg a többieket is). Közhely, de igaz, hogy a taps/elismerés mögött mindenki tudja, mennyi annak az igazságtartalma. Nos ennek az estének a tapsa nem volt igaz és ezt korábban említett mûvészek is tudják (ha igazán mernek õszinték lenni önmagukhoz). Debreczeny Csabát az elmúlt évben több darabban is láttam az Örkény színházban: a Finitoban kétszer is, a Hülyéje, János király. Ezért kicsit sajnáltam, hogy a tahetsége sõt az énekesi képességei nem tudtak kiteljesedni az Anna Kareninaban. Túlénekelte. Szerintem a karakterének sem felel meg a szerep. Sajnálom. Ja az olasz énekes helyett kéne egy másikat keresni, mivel annál kínosabb nincs, mikor az egész nézõtér azért izgul, hogy a következõ magas hang ne legyen gigszeres...
Yuliusz 2010 okt. 20. - 17:32:20
Elolvastam a kritikát.
Polyák Lilla fantasztikus hangú énekesnõ, mindig lenyûgöz ha hallom.
És nem celeb... :-)
Hope_Sanders 2010 okt. 20. - 15:26:54
10/10
Lily01 2010 jún. 03. - 19:34:28 10/10
Az egyik legcsodálatosabb darab, amit valaha láttam. Hálás vagyok a sorsnak, hogy láthattam ezt a világszínvonalú elõadást - háromszor. Minden tekintetben nagyszerû musical. Csak ajánlani tudom.
1/10
surviver 2009 márc. 31. - 12:06:07 1/10 Előzmény Gabriella54
Sajnos,a pocsék hangosítás és ezáltal az unalomba átmenõ színészi alakítás miatt élvezhetetlen a darab,ott is hagytuk. Teljesítmény és látvány tekintetében is többet vártam a Madáchtól.
Sajnos,elégtelent kell,hogy adjak.
Gabriella54 2009 márc. 05. - 00:24:07
A mai szereposztással óriási szerencsénk volt: Lilla, Zoli, Dunai Tamás! Ennél jobb szerintem nem is kell!

SPOILER: kész csoda, hogy Tolsztoj ilyen témához nyúlt a 19. században, az pedig pláne csoda, hogy be merte mutatni a férfiak kétszínûségét, álnokságát!

Azért a technikai megoldások nem mindig tetszettek! Pl. minek a köd és a gõz? Vagy miért olyan pocsék a hangosítás? Szegény mûvészek sokszor nem is tudták túlénekelni a zenekart - lehet, hogy meg is süketültem?
marteeka 2009 márc. 04. - 12:40:20
Ízlések és pofonok. Én Sasit láttam Famtomnak, Kareninnak és egyszerûen jobbat el sem tudnék képzelni helyette. Elképesztõ hangja van és a játékában sem volt hiba. Sõt. De nem tetszhet mindenkinek ugyanaz :)
offtopic
NapShe 2009 márc. 04. - 12:22:09
így már vili...
de ha hang kell hozzá, akkor mit keres ott Sasi?:$$$$$$$$
(bár én csak a fülemre tudok hallgatni, mivel egyszer sem láttam még a db-ot, de megvettem DVD-n egy verzióját, és ott bejött az, amit Sz.Béla mondott, h senki sem gonosz, de nekem ez Sasi hangján nem jött át...:$
Dunai Tamás hangja nagyon Karenin (számomra), szóval nem bántásként, vszeg nekem Sasi örökre Franz Joseph marad, (õ kellõen gonosz volt...:D)
marteeka 2009 márc. 04. - 12:14:18
Pópát, Kareninhez hang is kellene.
Összes hozzászólás