„Idézőjelek” és Nomádok.
„Idézőjelek”
A kortárs író és költő L. Simon László korábbi könyvének az alkotó által megszerkesztett részleteire készített koreográfiát Egerházi Attila. A koreográfia az író által kifejezésre juttatott megfoghatatlan, olykor szinte kimondhatatlan gondolatokat és érzéseket ragadja meg és teszi láthatóvá, miközben a szövegben rejlő kódolt üzenet a lélek számára letapogatható módon jelenik meg és táncköltészetként kel életre. Csak úgy, mint az Örkény-balett esetében, a koreográfiában az irodalmi szöveg kap erőteljes hangsúlyt, s ezt egészítik ki a zenei betétek.
Felhasznált irodalom:
Válogatás L. Simon László A háromlábú lovat etető lány című kötetéből.
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Librettó: L.Simon László
Zene: Kronos Quartet: Built you a mountain; Laurie Anderson and Kronos Quartet
Kimmo Pohjonen and Kronos Quartet: Emo Part 1.
Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
Hangfelvételről közreműködik: Sarádi Zsolt (a Vörösmarty Színház színművésze)
Hangfelvétel: Kovács Tamás
Hangvágás és speciális hangeffektek: Cristina Porres Mormeneo
Média design: Falvay Miklós
Nomádok
A kortárs balett témája a vándorlás. Életünk során szinte valamennyien helyet vagy életteret váltunk, akár többször is. A vándorlás mozgatórugója lehet a kíváncsiság, a felfedezés vágya, de lehet oka a szükség, vagy akár a menekülés is. Sok esetben az élettér-változtatás célja a vélt vagy valós problémák megoldása. Egy dolog azonban bizonyos: akárhová is megy az ember, mindig magával viszi saját magát.
Az ősi magyar népmesék központi figurájaként sok esetben megjelenik a vándorlegény alakja, aki tarisznyájával a vállán nekiindul, hogy szerencsét próbálva felfedezze a világot, és benne saját magát. A balett ugyancsak reflektál a táncosok vándor életmódjára.
A Nomádok című kortárs balett zenei világa ősi zenei témákhoz nyúl vissza. A zeneművek kortárs táncnyelven íródtak és leginkább az ősi magyar zenei világból merítenek, a táncszínházi produkció pedig kortárs táncnyelven teszi láthatóvá a darab zenei világát.
Egyfajta vízió, amely álomszerű világot teremtve ölt formát.
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Fényterv: Egerházi Attila
Szcenikus:Bajkó György
Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
Zene: Lovász Irén és Дeva – Genezis; Album: Gyógyító hang, Lajkó Félix és az Óperentzia - Rét, Balanescu Quartet - Empty Space Dance, Arvo Pärt: Für Alina – Piano: Masako Ohta
A(z) Székesfehérvári Balett Színház előadása
Hozzászólások