Festőművész. 1906-ban Pécsett született, Vásárhelyi Győző néven. Gyermek- és ifjúkora azonban egyáltalán nem úgy telt, mint a nagy festőknél szokásos (bár a szintén Pécsett illetékes Csontváryval megegyeznek ebben). A középiskola elvégzése után az orvostudomány felé tapogatózott. Be is iratkozott a budapesti egyetemre, ám az anatómialeckék hatására feléledt benne az alkotói ösztön, és magántanulmányokba fogott. Később a Bauhaus néven elhíresült Bortnyik Sándor-féle alkotói csoporthoz csatlakozott. Ez a festőkör szabadította meg a attól a szemlélettől, mely szerint a festészet lényege, hogy valamit pontosan, vagy némi mellékízzel: ÁBRÁZOLJON. Ehelyett a festészet új feladatait kutatta fel: FUNKCIONÁLIS művészetet hozott létre, mely a korszak törekvéseinek korszerű vonalába tartozott. 1930-ban Párizsba utazott egy reklámplakát pályázaton elnyert díjból, és ebben a műfajban is maradt egy időre: reklámgrafikusként kereste kenyerét. Ekkor dolgozta ki művészetének számos alapvetővé vált vonását: a fekete-fehér és színkontrasztokkal, a párhuzamosokra épített perspektíva képi világával később is számos alkotásán találkozunk. Festészetének ekkor vált fontos elemévé a mozgás, a kinetika képi megalkotásának és a geometrikus formáknak összeházasítása. Leghíresebb munkáit a Fekete-fehér-, a Kristály- és a Vonal-korszakaiban alkotta, ám ezek mellett még néhány jellegzetes alkotói periódus is elkülöníthető életművében. A korai művek közül főként a Belle-Isle-korszakban készült, elliptikus formákon alapuló képei ismertek, melyek még távol állnak a későbbi, főként a mozgással és a kinetikus képiséggel eljátszó alkotásoktól. A szintén korai Kristály-korszak alkotásait a fény prizmán megtörő színei jellemzik, melyek gyakran együtt járnak a prizmák alaki struktúrájára hasonlító alakzatokkal. Mintha egy bonyolult bogárszemen át látnánk, a képek leginkább ehhez hasonlítanak - bár már ekkor megfigyelhető a mozgásosság előtérbe kerülése. A hatvanas évektől tartotta számon, és tartja számon a művészettörténet az Egyetemes struktúrák korszakát, mely valamennyi korábbi törekvésének összesítése, és bonyolult képiséggé fejlesztése. Előbb négyszögekkel, majd hatszögekkel, végül nyolcszögekkel alkotta meg képeit, melyeken a korábban kitüntetett egyedi geometriai formák már egymásba alakulnak, és éppen ez az átalakulás válik a kép fő erejévé: ahogy a nyolcszögek körökké, majd gömbökké válnak, a négyszögek hatszöggé, majd oválissá.