Toni Erdmann

16 éven aluliak számára nem ajánlott német-osztrák vígjáték, 162 perc, 2016

Értékelés:

100 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

100 szavazatból
Szerinted?
Ines fiatal üzletasszony, aki csak nemzetközi karrierjének él. Apja, Winfried aggódik lánya steril és boldogtalan élete miatt, és elhatározza: újra vidámságot csempész Ines mindennapjaiba. Műfogsort és parókát ragad, és Toni Erdmannként jelenik meg Ines bukaresti irodájában. Tárgyalásokon, fontos fogadásokon és munkavacsorákon is felbukkan, és egyre kellemetlenebb helyzetekbe hozza lányát. Ines szeretné lerázni Toni Erdmannt, de a férfi nem tágít. Komikus és kínos pillanatok követik egymást, és Ines kezdeti idegessége ellenére kénytelen rádöbbenni, hogy a vidámság és szeretet nélküli élet értéktelen.
Bemutató dátuma: 2016. szeptember 29. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Oscar-díj

    2017
    Legjobb idegennyelvű film jelölés
  • Cannes-i fesztivál

    2016
    Arany Pálma jelölés: Maren Ade

Hozzászólások

Szerinted?
Roberto DiCapribogyó márc. 10. 17:40:20 Előzmény Millner
A komment shaming-et kérlek fejezd be, nem erre az oldalra való.
Millner márc. 04. 18:33:46 Előzmény Attila Gacsályi
Nem tudom, hány éve olvastam a bejegyzésedet, a mai napig undorodom Tő.... na jó, ettől a bejegyzéstől.
adorjanir 2021 aug. 04. - 02:14:04
Megérintett, megnevetetett, megHÖkkentett, jó filmnek tartom
5/10
pante 2020 jún. 18. - 16:37:15 5/10
Nagyon erősen túlértékelt film! Feleslegesen elnyújtott, a mondanivalót 1,5 órába is bele lehetett volna sűríteni. Nem rossz, de egy közepesnél semmivel sem jobb!
8/10
InteriorLulu 2020 máj. 09. - 23:13:39 8/10
Semennyire nem vígjáték, sokkal inkább dráma (és egyben félig-meddig művészfilm). Attól még, hogy a címszereplő az amúgyis inkább bizarr, mint vicces műfogsorával és parókájával színt és vidámságot próbál csempészni lánya boldogtalan életébe, attól még nem lesz a film vígjáték; pláne hogy ezek a kísérletei rendre mellé is mennek, és ugyan sokmindenkiből sokmindent kiváltanak, ám nevetést és vidámságot pont nem. És attól sem lesz vígjáték, hogy bizonyos (bizarr és merész) szituációin szinte nevetünk, azt ugyanis kínosan feszengve tesszük...
Engem mindenesetre kellemes meglepetésként ért ez az egyértelmű dráma-jelleg, hiszen van mélysége is, érdemi mondanivalója is a filmnek (a vígjátékokra ez ugye kevéssé jellemző). A művészfilmes lelassultsága, helyenként unalmassága az egyedüli, amit fel tudok róni neki; igaz, ez nem kevés.
Több dolog viszont kimondottan tetszett: az imponáló őszintesége, a szinte tabudöntögető merészsége, a szituációinak és karaktereinek abszolút földhözragadtsága és valóságszaga, valamint a két főszereplő hihetetlenül finom és pontos játéka...

@furfang: "Ha azt akarta bemutatni, hogy a nyugati világ milyen aberrált, fásult, elidegenedett lett, akkor ez sikerült. Az apa sem volt normális, a lánya ráütött..."
Nem azt akarta bemutatni. Továbbá ami fásult és elidegenedett, az nem a "világ", és nem "arrafelé", hanem sokunk élete, kapcsolatai, és nálunk is éppúgy, mint Németországban, vagy Romániában. Valamint az apa is, a lánya is teljesen "normálisak", még ha előbbi módszere elég szokatlan, utóbbi élete pedig fásult és boldogtalan is.

@szalapala: A film szimbólumai kapcsán részben egyetértek (meztelenség, bilincs), részben némileg értek egyet (lenézés), a szőrmók-dolgot viszont szerintem rosszul értelmezed: attól, hogy egy művészfilmben valami konkrét és markáns, attól annak még nem okvetlen lesz önmagán túli jelentése, bármennyire csábító is akként értelmezni.
2/10
furfang 2020 máj. 08. - 17:41:08 2/10
Biztos bennem van a hiba, de a film számomra fárasztó, és idegesítő volt. Ha azt akarta bemutatni, hogy a nyugati világ milyen aberrált, fásult, elidegenedett lett, akkor ez sikerült. Az apa sem volt normális, a lánya ráütött, mert szerintem a maga módján ő sem. Egyre több ilyen film készül , valószínű azért, mert ilyen a világ arrafelé, hisz ezt mutatja be, de ez kiábrándító .
2/10
furfang 2019 okt. 27. - 23:55:13 2/10
Na ne!
_goldie_ 2019 máj. 21. - 18:38:47 Előzmény szalapala
lenézi az apját aki a saját múltja??
szerintem mi nem ugyanazt a filmet láttuk
pappulisszesz 2019 máj. 14. - 09:15:09 Előzmény szalapala
szerintem nem a rendező operál sok szimbólummal, hanem szalapala, elég nehéz lehet úgy filmet nézni, hogy erőltetett mondanivalót kapcsolsz minden jelenethez
6/10
sexykex 2019 máj. 10. - 19:31:32 6/10 Előzmény szalapala
Amikor az átlagnéző leül a TV elé, vagy elmegy moziba, elsősorban szórakozni, kikapcsolódni szeretne: oldani a stresszt, levezetni a benne felhalmozódott feszültséget. Vannak rajongói a művészfilmeknek is, de még ők sem akarják a rendező összes gondolatát megfejteni, hiszen arra ott van a szakma, a kritikusok és a filmesztéták.
Az átlagnézőnek nem kötelessége „érteni” a filmet, nyugodtan alkothat szubjektív véleményt róla. Én nem véletlenül cikiztem a Toni Erdmannt, hiszen borzasztóan hosszú és lassú film amiben „nincsenek trükkös kamera-beállítások, nincs filmzene, narráció, ugrálás az időben, semmi a világon, megy a cselekmény, azt látjuk egy szemszögből és kész”. Ráadásul a Winfried féle viccelődés is inkább fárasztó, mint mulatságos. Mindezek ellenére lekötött a film, nem nyert ugyan semmilyen díjat nálam, de az átlag fölöttinek számító 6 pontot megérdemelte.
Összes hozzászólás