Francia kapcsolat

The French Connection
amerikai krimi, 99 perc, 1971

Értékelés:

77 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

77 szavazatból
Szerinted?
Jimmy "Popeye" Doyle a legkeményebb öklű New York-i rendőr: előbb üt, azután kérdez. Ezúttal azonban nagy fába vágja a fejszéjét: az Amerikát kábítószerrel elárasztó "francia kapcsolatot" kellene partnerével felgöngyölítenie. Doyle egy bulldog szívósságával ered a hálózat feltételezett vezetőjének a nyomába, s a törvény minden betűjére fittyet hányva csapdát állít neki.

Stáblista

Szereplők

Jimmy "Popeye" Doyle nyomozó
Alain Charnier
Buddy Russo
Pierre Nicoli
Bill Mulderig

Alkotók

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
6/10
Bob19 2023 júl. 05. - 13:03:54 6/10
Legjobb krimi meg magas színvonalú színészi játék? Hogy mi van? Ezt a filmet bárki olyan eltudta volna játszani aki tud csúnyán nézni (ennyiben merült ki a főszereplő játéka) és ugyanolyan lett volna. Ebbe a filmbe pont nem kellett Gene Hackman. Nevetséges, hogy pont egy ilyen gyengébb filmjéért kapott Oscar díjat, a későbbi jobbakért meg egyáltalán nem. Hajím Topól jobban megérdemelte volna.
Roy Scheider meg alig szerepelt a filmben és akkor is fapofával. Ha nem lett volna benne akkor se veszed észre. Vicces, hogy még őt is Oscar-ra jelölték.

A rendezőt dicsérni? Inkább bírságolni kellett volna amiért másokat veszélyeztett a film elkészítése alatt és nem díjat adni neki is. Hiteles környezet? Azért az nem az ő érdeme, hogy egyszerűen kiment a lepusztult new york-i utcákra forgatni. Ma azért nagyobb kihívás lenne találni ilyen helyet.
+1 Érdekesség, hogy a legjobb operatőrnek járó díjat meg nem nyerte el a film pedig mindenki az operatőri munkát dicséri. Pedig nem kis teljesítmény 1 hónap alatt leforgatni egy filmet...

Szóval azért annyira ne ájuljunk már el a díjaktól, mert csak az aktuál politika miatt nyert Oscart és mert Az utolsó mozielőadás nem nyerhetett a háború ellenessége miatt (pedig vontatottsága ellenére sokkal jobb volt mint ez).
Hackman is azért kaphatott mert gyenge volt a '71-es felhozatal és mert nem vihette el egy külföldi (Topól) + minden évben szokás egy filmet kiemelni ami több díjat is nyer.

A filmről:
Az 59. percig unalmas, kusza történet, hosszú üres jelenetekkel.
Ugyanakkor tele van hirtelen jelenetváltással és fel-feltűnő új szereplőkkel is, amiért könnyű elveszíteni a fonalat ha kicsit is nem figyelsz.
Aztán a 60. percben beindul a film a hosszú üldözős jelenettel, de ezt is csak azért tartják nagy számnak, mert utólag megtudtuk, hogy nagyrészt nem megrendezett jelenet volt. Egyébként szóra se lenne érdemes.

A kocsi szétszedős jeleneten meg jót röhögtem: pár óra alatt teljesen szétszedik az autót (kárpitot szétszaggatva) drog után kutatva és össze is rakják úgy, hogy a gazdája észre se vett az egészből semmit.

És akkor ez realisztikus film meg százszor újra nézhető? Végtére is ha jót akarsz aludni akkor tényleg többször is megnézhető. :D

A második rész legalább 2 ponttal jobb mint az első, Gene Hackman is nagyot alakít benne, mégis ezt értékelték felül, azt meg alul...
Nem értem mi van az emberekkel, minél jobban nem történik egy filmben semmi és halálra unod magad, annál jobb? Vagy a lefizetett kritikusok véleményét kell adni mindenkinek? Vagy a csordaszellem ennyire erős?
Én azt mondom, hogy egy film nem attól jó hogy valósághű, hanem ha lassú is, akkor vannak benne elgondolkodtató párbeszédek, monológok, csavar a végén stb. De ebben semmi ilyen nincs. Ha realisztikus filmet akarok látni, akkor kinézek az ablakon vagy megnézek egy dokumentumfilmet mert kb. az is annyira izgalmas mint ennek a filmnek az első 60 perce volt...

Ja, a szinkron meg borzalmas volt tele félrefordításokkal.
6/10
Dörflinger 2023 jún. 20. - 13:56:13 6/10
A film első kétharmada majdhogynem egy végtelen megfigyelés volt, pár helyen volt 1-2 érdemi cselekmény és párbeszéd, hogy ne veszítse el a néző a kontaktot a sztorival. Aztán a film utolsó egyharmada elkezdett kicsit mozgalmasabb és élvezhetőbb lenni, mikor a nyomozás kezdte meghozni a gyümölcsét. De a film legvége olyan összecsapott, hogy csak néztem ki a fejemből, hogy most mi van!?
Mintha elvágták volna.
6/10
bokor5 2023 jún. 19. - 23:53:06
A KOCSIK!
A hetvenes években még tudtak gyártani!!!
6/10
Bob19 2023 márc. 18. - 21:43:10 6/10 Előzmény Tiberio
Talán azt, hogy igaza van? Mitől lenne izgalmas egy olyan film aminek háromnegyedében nem történik semmi? Az unalmas megfigyeléseket érdekes beszélgetésekkel fel lehetett volna javítani, hogy a néző ne aludjon el de semmi ilyen nem volt. Más lassú filmeknél ezt megtudják oldani, itt nem sikerült.

Ezt a fényképezés, vágás stb. bullshitet meg hagyjuk már. Egy filmre szórakozni ülnek be az emberek és nem a szakmai dolgokat figyelik. Aki ezeket értékeli a pontszámával egy filmen, az inkább ne is értékeljen mert félrevezet vele másokat. Engem meg ez dühít.
Egyébként semmi szenzációs nem volt a fényképezésben, egy mai film is simán hozza ezt a feelinget csak még jobb minőségben. De amúgy egy '70-es években készült film miért is ne hozná a '70-es évek hangulatát? 1972-ben biztos nem ez volt az értékelési szempont...
9/10
Tiberio 2022 szept. 27. - 01:57:05 9/10
Most mit lehet arra mondani, ha vki szerint a film annyira izgalmas, mint a cselekménye: "rendőrségi megfigyelés"? Dühítő, amikor ilyeneket olvasok.

Szerintem meg erős tanúja a kornak a film, amit a fényképezés végig támogat: a hetvenes évek hamisítatlanul vakító, hideg fényeiben, mélyfekete árnyékaiban végre felújított kópiát nézve lehet gyönyörködni. Ez a film szinte követelte a technikai felújítást.

Igen: a történet "csak" egy üldözéses sztori, egy bulldog-rendőr ámokfutása. Akinek több kell, mert "igényes", az nézzen főzőműsort.
10/10
DUNAWÖLD 2022 szept. 27. - 00:41:11 10/10
Megvan dvd-n, eredeti nyelven. Kincs a gyűjteményemben.
offtopic
cellasto 2015 jan. 02. - 23:53:31
a hetvenes években még(szerencsére)nem gyártottak akciófilmeket
ez egy remek krimi
és igen,éljen soká friedkin és hackman :)
10/10
offtopic
kenubita 2013 márc. 16. - 22:30:11 10/10
AZ AMERIKAI FILMTÖRTÉNET EGYIK LEGJELENTÕSEBB ALKOTÁSA. ÉLJEN SOKÁ WILLIAM FRIEDKIN!
Elektrosokk 2012 júl. 14. - 23:09:45 Előzmény Keló Scofield
A díjakhoz mérten elég mérsékelt színvonal. Kb annyira izgalmas, mint a filmet nagyrészben kitöltõ cselekmény: rendõrségi megfigyelés.
olahmiki1959 2012 máj. 23. - 23:10:48
Mára ez a film is igazi nagy klasszikussá vált. Nem akciófilm, hanem inkább krimi, ott viszont a legjobbak közül való. Nem utolsósorban azért, mert a rendezõ komolyan vette a munkáját, a színészi játék pedig elsõrangú.
Nem papírmasé figurák szerepelnek a filmben, hanem igazi hús-vér emberek, rengeteg emberi hibával, kétellyel, gyarlósággal, viszont a hivatásuk iránti feltétlen elkötelezettséggel.
Ezeknek az rendõröknek ez az életük. Minden percüket a bûnözõk utáni hajsza tölti ki, nincs magánéletük, nincs semmi, csak a bûn kérlelhetetlen üldözése.
A lepusztult new yorki külvárosi utcák, a borús, mindig esõre álló idõ, a szürke, omló vakolatú házak, a szél által felkavart szemét, az utcán álldogáló, rossz arcú alakok, a mindent átitató, szinte kézzel fogható bûn ábrázolása teszi emlékezetessé, és félelmetessé William Friedkin filmjét.
A magasvasutat autóval üldözõ Gene Hackman jelenete ma már filmtörténet, az egész film alatt talán két mondatot mondó kopasz francia bérgyilkos alakja pedig hátborzongatóan hiteles.
Roy Scheidernek ez volt az egyik elsõ filmje, de már itt is ugyanolyan erõs karakter, mint a késõbbi filmjeiben bármikor.
Nagy film, klasszikus film, értékes film. Messze kiemelkedik az átlagos krimik közül, az izgalmas alap történetnek, a hiteles környezetnek, a hibátlan dramaturgiának, és a magas színvonalú színészi játéknak köszönhetõen.
Gyûjteményben a helye!
Összes hozzászólás