Az utolsó párbaj

The Last Duel
15 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai filmdráma, 142 perc, 2021

Értékelés:

166 szavazatból
Szerinted?
A Ridley Scott rendezésében készült, megtörtént eseményeket feldolgozó Az utolsó párbaj izgalmas története árulásról és bosszúról a 14. századi Franciaországban, ahol a nőknek az elnyomottak szerepe jutott. Jean de Carrouges (Matt Damon) és Jacques Le Gris (Adam Driver) két viszálykodó, nemesi születésű úr, akiknek sérelmeit a király döntése alapján csak egy halálig tartó párbaj orvosolhatja. 
Bemutató dátuma: 2021. október 14. Forgalmazó: Fórum Hungary

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
6/10
Dr. Classic nov. 17. 15:11:41 6/10
Semmiképp sem vagyok elájulva ettől a filmtől, az meg hogy bizonyos részeket simán leadtak ugyanúgy benne az meg egészen értelmezhetetlen.
7/10
Atis88 aug. 19. 22:08:56 7/10
Mindent összevetve jó film lett, a színészek is odatették magukat. Viszont Hosszú, túl hosszú. Volt benne, amit többször is végignéztünk feleslegesen. 2 órában tökéletes lett volna.
4/10
The Cortez jún. 10. 00:11:38 4/10 Előzmény InteriorLulu
Igen, ez most véletlen volt. De miért csinálsz úgy, mintha nem sunnyogtál volna el többször is egy-egy válasz elől?

„azaz megtorlandó sértésként”

Ha gyalázatos, személyeskedő baromságokat írsz, akkor miért ne így élném meg?

„természetesen és szerencsére anékül is megvannak, élnek, virágoznak stb”

Rombolnak és pusztítanak.

„helyreteszem mások tényszerű tévedéseit, és reagálok a szerintem érdemtelen, igazságtalan, gyakran ostoba, sőt kifejezetten rosszindulatú és agresszív megállapításaikra, gondolataikra, például mert azok ilyen-olyan mértékben embertelenek, homofóbok, rasszisták, nőgyűlölők ésatöbbi...”

Tényszerűnek látszó hazugságokkal és hülyeségekkel semmit nem teszel helyre, te hős.

„Szerintem bár messze nem lehetetlen, de nehézkes határozott, egzaktul leírható különbséget találni feminizmus és a túlzásokba eső feminizmus között, így aztán a feminizmus szélsőségességként, vadhajtásként való megítélése jórészt inkább szubjektív dolog, érzés, vagy rosszindulatú célzatosság kérdése.”

Ezaz, tagadjuk le az ideológiád pusztító mivoltát, és állítsuk be sima konteónak.

„Egyébként az Ígéretes fiatal nő feminácizását sem tudom hova tenni”

Mindent kifejtettem a lovagos filmről, meg az Ígéretesről is. Nem tudod hova tenni az utóbbi feminácizását? Ezt hívják szándékos értetlenekdésnek.

„esetleg szép szokásodhoz híven mondjuk ízeset buzizol (csak az utóbbi pár hónapban talán három film alatt is láttam ezt tőled)”

Mi a bajod az ízes buzizással? Nyilván magadra vetted, ha már nyilván is tartod meg számolgatod, hogy mit hányszor írok le.
8/10
InteriorLulu jún. 04. 21:58:14 8/10 Előzmény The Cortez
Eltöltöttem ma némi időt az Ígéretes fiatal nő topikjában, és olvasgatva az ottani utolsó talán 30-40 hsz-t, látom a tieidet is, melyekben többek közt vehemensen feminácizod a filmet. Így eszembe jutott, hogy jé, mintha a lovagos Scott-film alatt nem reagáltál volna a neked írt kommentemre, ez furcsa, nem rád vall, te nagyon nem az a fajta vagy, aki szó nélkül hagyna bármekkora mértékű kritikát is, lévén te minden eddigi jel szerint mondjuk @teszvesz kollégához hasonló szinten éled meg az ilyet, azaz megtorlandó sértésként... (és egyébként távolról sem csak ennyiben hasonlítotok, de ez most mindegy).
Szóval idenéztem, és látom, valóban nem hagytad szó nélkül, micsoda meglepetés...
Amit pedig ebből kihozni akarok, nyilván az, hogy ha valakire reagálsz, pláne ha kizárólag őrá, neki válaszolsz, akkor érdemes (és persze egyenes dolog) lenne valóban őneki válaszolnod, hogy ugye kapjon róla értesítést - már amennyiben célod az, hogy valóban olvassa is a rekciódat, mert ha nem célod az ilyen, mert mondjuk nehezen viseled az ellenvéleményt, akkor nyilván az a célszerű, ha csak úgy bele a világba válaszolsz, ahogy tetted is.
Természetesen eshetett ez most véletlenül is, nem figyeltél és aztán ki is ment a fejedből, tudom. Csak szóltam, hátha így majd máskor jobban ügyelsz erre. Az ilyen figyelemfelhívások nem ártanak.

Na de az érdemi rész. Először is, a szerinted kedvenc ideológiáim egyikének sincs szüksége az én védelmemre, természetesen és szerencsére anékül is megvannak, élnek, virágoznak stb. Amit én itt a porton néha szoktam tenni, hogy amikor épp olyanom van, helyreteszem mások tényszerű tévedéseit, és reagálok a szerintem érdemtelen, igazságtalan, gyakran ostoba, sőt kifejezetten rosszindulatú és agresszív megállapításaikra, gondolataikra, például mert azok ilyen-olyan mértékben embertelenek, homofóbok, rasszisták, nőgyűlölők ésatöbbi...
A másik a "feminácizmus", így, idézőjelben. Ahogy fentebb utaltam rá, ez neked kétségtelenül valami beakadásod, de végülis a te dolgod, a te problémád. Szerintem bár messze nem lehetetlen, de nehézkes határozott, egzaktul leírható különbséget találni feminizmus és a túlzásokba eső feminizmus között, így aztán a feminizmus szélsőségességként, vadhajtásként való megítélése jórészt inkább szubjektív dolog, érzés, vagy rosszindulatú célzatosság kérdése. Pont, amilyen lendülettel Scottnak ezt a filmjét is le-feminácizod, merthogy tényleg el nem tudom képzelni, kicsit is objektív jellemzők alapján mitől lenne az. Valószínű persze te magad sem tudod értelmesen megindokolni, de szerintem hajrá, ne tartson vissza semmi...

(Egyébként az Ígéretes fiatal nő feminácizását sem tudom hova tenni, többek közt ezért gyanakszom sima tendenciózusságra, de ha erre szintén lenne érdemi indokod, kérlek NE itt fejtsd ki, köszi. Viszont ha nem lenne olyanod, mindenki érdekében kérlek, egyáltalán ne fejtsd ki - szintén köszi!).

Hogy a film elkészültének, és akár személyesen az anno Weinsteinnel cimbiző Damonnak a motivációi között szerepelhetett a metoo, az bizony meglehet, bár egyrészt nem gondolom, hogy az eddig feminista (megközelítésű) mozikat is készítő Scottnak külön kapóra jönne bármelyik azóta készült filmjéhez a mozgalom, másrészt nem vagyok benne biztos, van-e ennek egyáltalán bármi jelentősége.
Ami pedig a Napóleont illeti: fogalmam sincs, miről beszélsz, nem láttam a filmet. Viszont egész biztosan meg fogom valamikor nézni, és amennyiben a kommentjeidben tényszerűen tévedésben leszel, agresszív vagy, netán szokatlan ostobaságokat írsz, esetleg szép szokásodhoz híven mondjuk ízeset buzizol (csak az utóbbi pár hónapban talán három film alatt is láttam ezt tőled), szóval ilyesmi esetekben simán lehet, hogy reagálok rád, ez is majd az aktuális kedvem függvénye lesz. Bár nagyobb esélye van, hogy valaki másra reagálok, vagy csak úgy normál módon írok valamit, esetleg nem is írok semmit, ki tudja.
4/10
The Cortez máj. 09. 21:09:09 4/10
Várható volt, hogy megint idetévedsz védőbeszédet mondani a kedvenc ideológiáidnak. Ahogy mindig.
A nőközpontú filmekkel egyáltalán nincsen bajom, még a simán feminista indíttatásúakkal sem, ha azok nem csapnak át feminácizmusba. Scottról nem igazán mondható el, hogy régebben szélsőségekbe esett volna, viszont aki szerint ez a film nem lovagolja meg a MeToo-hullámot, meg aki szerint Napóelon nem lett kiherélve a róla szóló filmben, annak vagy hiányosak az ismeretei, vagy szándékosan nem látja a fától az erdőt. De nyilván Napóleonról is részletes tudásod van, ahogy mindenről és mindenkiről. Hallgatunk :)

De-de, ardian csúnyán kifogyott az érvekből. Persze lehet eufemizálni. De neki legalább voltak, nem úgy, mint etikett 1-nek.
8/10
InteriorLulu máj. 09. 13:14:48 8/10 Előzmény The Cortez
Nem állítólag történtek meg a film alapjául szolgáló események, hanem olyannyira ténylegesen, hogy még a hsz.-ed alatt párral is ott van egy link erről, ahogy a film apropóján tele a net annál sokkal szakmaibb leírásokkal, forrásokkal is. A film nyilvánvalóan egyszerűsíti és sűríti a megtörténteket, kitalációkkal helyettesíti a nem ismert részleteket, dramaturgiai, filmnyelvi stb. megfontolásokból megmásít a téma és mondanivaló szempontjából kevésbé fontos mozzanatokat, de mindettől még maga a történet éppúgy igaz, ahogy a főbb karakterek sem kitaláltak.

Az, hogy Scott „régen is lubickolt a feminista mozik tengerében“, a bekezdés kontextusában határozottan úgy hangzik, mintha a nőközpontú, vagy akár kifejezetten feminista indíttatású, megközelítésű filmek készítése szerinted rossz, sőt bűnös dolog lenne. Scott főhősei valóban gyakran nők, gyakran kiemelt hangsúlyt kap a női megközelítés, nézőpont, vagy mint itt, rávilágít adott kor, társadalom nőinek alávetettségére, akár mondjuk egyenesen a toxikus maszkulinitásra. Viszont hogy neked ezzel - és általában a nőközpontú/feminista mozikkal - a jelek szerint bajod van, az sajna kizárólag téged minősít, és semmiképpen nem Scottot, ahogy semmiképpen nem ezek alkotóit.

Továbbá Scott a női nézőpontot nem nevezi, ismét idézlek “...természetesen magának az ”Igazság”-nak, ezzel sugallva, hogy a vádaskodó nőnek mindig igaza van, még akkor is, amikor éppen szemrebbenés nélkül hazudik.“
Való igaz, hogy a feleség verziójában bomlanak ki igazán a valós motivációk (ami egyébként teljesen logikus is, és miután ezeket eggyel feletted @ardian szépen leírta, nem ismétlem őket), ám mivel az üggyel foglalkozó történészek gyakorlatilag tényként kezelik a megerőszakolást, Scott még az Adam Driver-féle olvasatban is egyértelművé teszi azt (lásd pl. az Affleck-alakította gróf neki szóló tanácsát: tagadj, tagadj és tagadj!). Rendezőnk számára tehát az igazság (így, kisbetűvel) nem azért az, mert egy „vádaskodó“ nő állítja, és pláne nem azért az, mert a vádaskodó nőknek mindig igazuk lenne, hanem mert egyrészt teljesen ismert a korabeli, nagyon erősen partiarchális társadalom felfogása, mentalitása, gondolkodásmódja, és mert tényként állítható, hogy anno 1386-ban Marguerite Carrouges az ügyben nem hazudott - akármit is gondoljál te erről.

(És amúgy nekem nem az jön le, hogy a veled vitázó @ardian kifogyott volna az idézőjel nélküli érvekből, hanem hogy egyszerűen rádunt, rádhagyta, mert neki ez az egész nem annyira fontos, nem csinál belőle presztízskérdést. Szimpatikus attitűd, mindig is az volt.)
1/10
Kodaxin máj. 06. 21:15:37 1/10
TLDR ON:

Na, ebben a fostalicskában is volt valami jó: Végre egy olyan film bukott orbitálisat a jegypénztáraknál, ami nagyon megérdemelte, és remélhetőleg végleg a filmtörténelem szemétdombjára kerül. Elvégre ebben a történetben egyetlen, azaz csak egyetlen kérdés az, amit tisztázni kellene egy mai "oknyomozó kommentelőnek", és ami úgy hangzik:

Vajh mi a f*szért [hogy stílusos legyek a moslékhoz] mondja a feleség a lovagnak, hogy megerőszekolták?

Capisce? Mi értelme volt ennek? Ennek ugyanis összesen kettő(!) oka lehetett, az, hogy [mivel történelmi tény, ezért nem spoiler] vagy valóban megtörtént az erőszak, vagy mert nem. És ebben NINCS ellentmondás, bármennyire is annak tűnik, mert ebből az következők, hogy összesen KETTŐ eset lehetett, amiben megszólalt a feleség. Mert bármely más esetben kizárt, hogy egy nő azzal várja a régen nem látott férjét, hogy "Megerőszakolták".

És pontosan ez az, ami még a XXI. században is igaz. Mert semmi sem változott.

Amúgy [GYK:ON]: a film lényege nem az erőszak volt, hanem az, hogy ez volt az Utolsó párbaj, ami leginkább AZÉRT maradt fenn történelmi okokból, mert [GYK: ON^2], ez volt AZ UTOLSÓ. Tehát, korábban számos ilyen volt, vagyis:

ad1: semmi különös nem volt a történetben, hacsak nem az, hogy "akkoriban már régen volt ilyen formában bírósági tárgyalás"
ad2: egy bevett formája volt az ügyek elintézésének. Ami amúgy - ismerve a Zügyvédek kasztját - talán nem is annyira barbár, mint a pénzen és befolyáson alapuló "ítélkezés" gyakorlata, amikor egy férfit [ritkán nőt] simán ki lehet készíteni koholt vádakkal, és amiben senkinek sem áll a módjában amúgy igazi, elemi erővel úgy pofán b*szni a gyalázkodót, hogy ott rogyjon össze a bíróság színe előtt. DE szép is volt a világ, amikor még a tetveket agyon lehetet lőni, mint egy rühes kutyát, most pedig még dédelgetni is kell ezeket, mert különben sérülnek a jogaik. Bah! Tényleg ma lenne tehát a felvilágosult világ? Valóban barbarizmus volt akkor?

Valóban olyan "szép békés, humánus" ez a világ, amiben naponta gyilkolásznak le annyi embert a háborúkban, mint akkor egy komplett háború alatt?! Tényleg ennyire bele vagyunk szerelmesedve abba a fingbuborékba, ami körülveszi a fejünket? Hát nem. Képzeljétek el, akkoriban éppen úgy voltak ezzel, mint ma, úgy, hogy MENNYIVEL JOBB AZ ÉLET, mint pár száz évvel korábban. Szóval most vegyetek egy tükröt, nézzetek magatokra, jól nézzétek meg, mert ugyanígy fog a mai embertől undorodni bárki, aki pár száz év múlva még élni fog és embernek nevezi magát. A XX-XXI század ugyanis a barbarizmus csúcsa volt az "izmusaival". Na nehogy már mi köpködjünk azokra, akiknek legalább elvei voltak és becsülete.

És akkor ON/spoiler a fostalicska kiborításának a formájában:


Wazeg, CSIGAZABÁLDÁRÓL beszélünk, ami abban a korban nem egyszerűen "felvilágosult" volt, hanem KIFEJEZETTEN gazdag és kulturált. Tele volt tudománnyal(!), aminek a 90% időközben elveszett és most próbáljuk összeszedni. Az azonban nem véletlen, hogy a valóban PRIMITÍVEN élő skótokat a franciák totálisan lenézték, és az sem, hogy ebből következően messze nem olyanok voltak a szexualitásban, mint ahogy itt "bemutatták". És akkor most talán utalnék a Braveheart-ra.

És banyek, innentől, pusztán ettől bukik az egész koncepció, hiszen mindhárom verzió szerint: Megerőszakolták a nőt. Van még kérdés bíró úr? Nincs. De banyek, akkor miről szólt a film!? Arról, hogy azt ismételgeti Le Gris, hogy "nem volt erőszak"? Vagyis azt, hogy "megb*sztam, de az miért baj"? Azt, hogy "ha nem kaparja ki a szemem, akkor az nem erőszak"? Hülyék ezek? Az erőszak MINDIG erőszak volt, ne nézzük már hülyének egymást, hiszen PONTOSAN tudták, hogy milyen az élvezet -> az egy más kérdés, hogy ezt többnyire a kuplerájban és nem egy üzleti vállalkozásban (un. "család") keresték. Amúgy pedig, tényleg csak a rend kedvéért jegyezzük meg, hogy nem akkoriban mentek szét a házasságok, amikor FIGYELTEK AZ ANYAGIAKRA, hanem MANAPSÁG (ha egyáltalán köttetnek), mert az emberek csak a b*szásra és az anyagiakra gondolnak, de A KÖZÖS EGYÜTTMŰKÖDÉSRE; A FELADATOK VALÓDI szétosztására már nem.

Tehát, nézzük az "erőszakot", aminél a rendező megpróbált "finom nüanszokkal" utalni arra, hogy mi a különbség a MITÚ és a FÁJU között, de elfelejtette azt, hogy ehhez azért úgy kellett volna eljárnia, hogy A FELESÉG A VÉGÉRE AZÉRT ÉLVEZZE MÁR AZT A K*VA SZ*XET, ha erre akarta felfűzni a történetet. Mert az, és csak az lett volna az, aminél LEGALÁBB egy picit elgondolkodtató lehetett volna a történet. Ha másért nem, akkor azért, mert ugye a korában kifejezett nőcsábászként ismert Le Gris nyilván nem azért dobogtatta meg a női szíveket, mer ez volt a "legjobb repertoárja", amikor valaki a s*ggével fordul az irányába. Wazeg, legalább mutatta volna úgy, hogy Ő, legalább Ő meg volt arról győződve, hogy JÓ VOLT A NŐNEK. De így? Amikor TUDJA, hogy ez ERŐSZAK? Amikor wazeg Pierre grófnál bemutatják, hogy SZERETŐ, és ő is ott van, akkor sem fogja fel, hogy mi a különbség a halál ötven órája és a szürke ötven árnyalata között!? PFfffff...

Naszóval, és akkor most írom le azt a két lehetőséget, amire már utaltam, és ami miatt egy nő vállalta volna akkoriban azt, hogy akár meg is égethetik hamis tanúzásért:

- a feleség KÉRETETTE ODA Le Grist, ő küldette el a szolgálókat... elvégre, mégis honnan a jó büdös francból tudta volna Le Gris, hogy PONT AKKOR PONT NINCS SENKI "otthon"? Könyörgöm, ez egy ERŐD(!) volt, nem egy pajta, azt SENKI sem tudhatta, hogy csak a nő van ott egyedül... még Le Gris sem. Tehát, erre fel lehetett volna azt fűzni, hogy "odahívta", DE NEM D*GNI, csak a bélyeggyűjteményt megmutatni [fordított Weinstein case]. Na ez például egy érdekes konteó lehetett volna. Vagy éppen az, hogy nem is csak ennyi történt, hanem valójában HOSSZÚ viszonya volt vele, ÉREZTE, hogy terhes (nő volt wazeg), de mit szól a férj? Hát akkor mondjuk azt mondja, hogy "erőszak volt", mert akkor ugye nem fogja keresztbe lenyelni a terhesség miatt > ami nyilvánvalóan csak fattyú lehetett volna. Ergo, a férj kinyírta volna a nőt [joggal!], tehát "nem kockázat", ha hamisan tanúzik, mert akkor legfeljebb akkor hal meg. De akár életben is maradhat! Na ez például jó ürügy lett volna. Sőt mit több, akár az is, hogy éppen a hosszú viszony okán csalta csapdába Le Grist A SZOLGÁLÓ segítségével(!), hogy megvádolhassa erőszakkal. EZ a logika maximálisan alátámasztotta volna Le Gris azon védekezését, hogy "ártatlan", hiszen "nem volt erőszak" -> azt ugyanis nem mondhatta, hogy viszonya volt, mert akkor kivégzik.

- a másik pedig - milyen meglepő - az, ha valóban KEGYETLENÜL megerőszakolták. [A "kegyetlen" alatt értsd azt, hogy teljes mértékben az akarata ellenére, durván, erőszakkal közösültek vele, aminek a hatása napokkal később is érezhető volt és amit vagy nem tudott volna eltitkolni a férje elől, vagy nem bírta magában tartani a szenvedését] Itt persze akár azt is sugallhatta volna a film, hogy Le Gris szervezte meg a "kiüríttetést" valamilyen okkal, és EZÉRT tudta meglepni a nőt, vagy akár azt is, hogy "eldurvolt" valami, ami nem annak indult. Ez is hihetőbb lett volna, hiszen a gróf ficsúrjaként nyilván tudott volna módot találni akár a kiürítésre, akár "egy kis szolíd erőszakos ráhatásra", de ez végső soron csak az erőszak formáján változtatott volna. Viszont a filmben ezeket a különbségeket akár ki is lehetett volna bontani a különböző nézőpontok alapján. Például úgy, hogy eredetileg akár csábította is Le Grist a nő, DE AZTÁN MEGGONDOLTA MAGÁT, vagy akár úgy, hogy Le Gris kissé agresszívan adta elő az igényeit, de a végén már a nőnek sem volt ellenére az, hogy végre kielégült. Kismillió elszalasztott lehetőség!

Ehelyett kaptunk "nüanszokban" különböző, de egyebekben UGYANAZT a történetet. Amivel pont az a legnagyobb baj, hogy NEM TUDJUK, hogy mi történt, vagyis ÉLBŐL a "nőnek ad igazat a film", de így az egésznek nincs semmi értelme... hiszen, legyen, akkor most ugorjunk előre mondjuk csak az 1800-as évekig, az ujjlenyomat felfedezése előtti időkig. Tételezzük fel, hogy ez az eset akkoriban történik meg. Tessék mondani, mit tudott volna a bíróság mondani? Egy áldozat, egy vádló, ZÉRÓ bizonyíték, ugyan MIÉRT hinne bárki bárkinek?! Pontosan mi is történt volna akkoriban? Megmondom. Kesztyűt dob a lovag a gróf pofájába, majd vagy kimennek az erdőbe és pisztoly PÁRBAN formájában (halló, melyik kor is volt akkor a brutálisabb?!) orosz ruletteztek, vagy vívóteremben oldották meg a sérelmek rendezését. Na ennyit az "utolsó párbaj" kifejezésről, ami helyesen:

Az utolsó LOVAGI párbaj lett volna.

Mert pusztán azért, mert az "Isten ítélt" lecserélték a gyorsan ölő fegyverekre, a becsület okán vívott párbajok pont nem sokkal ezelőtt szűntek meg. Éppenhogy AKKORIBAN mentek ki a divatból és éppen azért, mert az igazságszolgáltatás olyan szintet ért el, amikor már nem volt szükség az Isten ítéletének a kérésére. Node lépjünk tovább, ma talán más a helyzet? Ha nincs tárgyi bizonyíték, mert mondjuk kotont húz az elkövető, eltelik pár nap, nincs tanú, akkor csak a MITÚ eljárás az, amivel egy férfit le lehet csukni, hiszen addigra a nő már rájött arra, hogy "őt tulajdonképpen megerőszakolták". De 2020 előtt ez nem működött volna... csak nézzétek meg, hogy szó szerint mennyi ártatlanul elítéltet helyeznek szabadlábra a magasságos egybesült államokban, vagy éppen azt, hogy milyen sok ügyet tudnak 50-70(!) év múltán lezárni, mert "végre meg lett a bizonyíték".

Na nehogy már azt a kort nevezzük sötétnek... és főleg, ha már sötétnek nevezünk valamit, akkor azt a kort kell annak nevezni, amelyet odahamisítottak, úgy 300 év időtartamban és amiről semmit sem lehet tudni, mert pont a tárgyi bizonyítékok "hiányoznak". Na az azért sötét, mert nem létezett. De ez egy másik történet.

Az viszont nem az, hogy lássuk a valóságot: A bírósági tárgyalás VALÓBAN lezajlott, és ebből a szempontból az nem sokban különbözött a mai világtól. Bármennyire is becsmérlik sokan azt a kort, DE ÖNMAGÁBAN AZ, hogy a király elé vitt ügyet MEGTÁRGYALTÁK azt jelenti, hogy NAGYON IS KOMOLYAN VETTÉK AZ ÜGYET. Sőt mi több, éppen azért kerülhetett sor a párbajra, mert a bíróság EGYIK FÉLNEK SEM TUDOTT IGAZAT ADNI. És ahol a nő is tanúskodott, mert szó sem volt arról, hogy nem számít, amit mond. Aki pedig epét hány a kérdésekre, az egyszer nézzen meg egy tárgyalást manapság, azokhoz a kérdésekhez képest ezek magas fokú kultúráltságról tesznek tanúbizonyságot.

Azoknak az idiótáknak a számára, akik pedig nem értik, hogy "a férfi hűbérén esett sérelem" azt üzenem, hogy legyenek szívesek felfogni, hogy ez abban a korban azt jelentette, hogy:

A FÉRFI KÖTELES AKÁR A HALÁLA ÁRÁN IS HELYREÁLLÍTANI A NŐ BECSÜLETÉT.

Tetszik érteni?

Pont az a lényege a lovagi etikának, hogy a VÉDTELEN(!) NŐTŐL(!) NEM VÁRTÁK EL, HOGY VÉDJE MAGÁT (ha tudja), HANEM A FÉRJÉTŐL VÁRTÁK EL, HOGY VÉDJE MEG A BECSÜLETÉT. AKÁR AZ ÉLETE ÁRÁN IS! Na tessék mondani feminácik, hol láttok ma ilyet? Hol van az, hogy a FÉRFI dolga az, hogy VÉDJE meg a nő becsületét? Hogy a nő maradjon is ki abból, hogy elégtételt vegyen, mert arra való a FÉRFI, hogy LEDÖFJE A ROHADÉKOT?

Na EZEK az érzések azok, amik kompletten hiányoztak ebből a moslékból.

Az pedig, hogy a nő "nem tudja, hogy mivel jár a hamis tanúzás", az valami olyan ordenáré történelemhamisítás volt, hogy csak úgy zeng tőle a ház: EGY HATÁLYBAN lévő, és nemrég még alkalmazott büntetési lehetőség mióta lehetett ismeretlen a számára?! Noch dazu, a hamis vallomás büntetése hosszú ideig állt fenn... Most komolyan, tényleg mennyire lehetett élteszerű az, hogy "ha tudja, hogy meghalhat, ha nem nyer a férje, akkor meg fog dögleni"? Ez valami rossz vicc?

AHOGY ANNAK AZ ELFELEJTÉSÉRE IS; HOGY EHHEZ ARRA AZ "APRÓSÁGRA" van elsősorban szükség, hogy A FÉRJE MEGHALJON!?

Basszus, a férje egy kibírhatatlan alak volt, aki állandóan pereskedett, de pont ebből következően azért pont nem vívott volna párbajt, hogy elégtételt vegyen a haragosán, mert az nem erről szólt, ettől neki nemhogy jobb nem lett, hanem Pierre gróf utálata miatt csak hátránya származhatott, ami valóban így is történt. Wazeg tehát, ez nem úgy nézett ki, hogy ha Le Gris legyőzi sakkban a férjét, akkor a feleségét megölik, hanem úgy, hogy ha a férje MEGHAL A BECSÜLETE VÉDELMÉBEN, akkor ő is meghal. De nem "csak ő", hanem "mindketten. Wazeg, ehhez képest az az ostoba picsogás? Jajj... pláne abban a korban! Ugyan már, röhej.

Egyszerűen egy tákolt, kókány, pocsék munka volt az egész. És mivel ilyen volt, ezért ez a hír ment ki már a moziból kijövőktől is, hogy "ezmiez", és innentől minek nézze meg bárki is a filmet? És főleg akkor, amikor a szereplőket úgy elmaszkolták, úgy eltrozították, hogy még a rajongóik is alíg ismerték meg őket. Wazeg, hát ki fogja ezeknek a "lovagoknak" a képeit kirakni gyerekként a falára? Hát kivel fog tudni bárki azonosulni? Egyik sz*rabb alak volt, mint a másik, a nők meg egyszerűen röhejesek voltak. Még csak abból sem tudtak filmet csinálni, hogy különbséget tegyenek aközött, hogy "mi az ami járt egy férjnek" és ezért "elvehette", magyarán, AMIT HAGYNIA KELLETT a nőnek akkor is, ha nem volt kedve hozzá - és aközött, amikor erőszakot tesznek rajta.

Egyszóval, ebből a történetből egy órási sztorit lehetett volna csinálni, de csak egy nagy rakás sz*r lett az egész.



Hát ennyi. Ezért nem ajánlom a filmet senkinek, mert sokkal egyszerűbb a korábban belinkelt helyen elolvasni azt, hogy valójában mi történt/történhetett, mert az sokkal érdekesebb, mint ez a fércmű.
4/10
The Cortez máj. 05. 16:18:47 4/10 Előzmény etikett1
És mégis miben nyilvánul meg ez a fene nagy elnyomás?
7/10
etikett1 máj. 05. 15:19:49 7/10
,,a nőknek az elnyomottak szerepe jutott"" Most sincs ez másképp csak 21. századba van csomagolva. Felháborít, hogy nem kevesebb tehetségű Jodie Comer színésznőt meg sem említik de még a stáblista is csak fénykép nélkül tesz róla említést.
6/10
sexykex máj. 04. 09:38:48 6/10
Ridley Scott olyan, mint egy kaleidoszkóp. Ha belenézel a kameráiba számtalan csodát láthatsz, bár az egyszerű képek sem tekinthetők nála ritkaságnak. Most a párbajozó feleket több szemszögből is megcsodálhatjuk, de Scott nem mindig forgatja a kaleidoszkópját. Túl sok az ismétlés, feleslegesen hosszú a film, de legalább valóban igaz a történet.
Összes hozzászólás