A londoni férfi

A londoni férfi / Man from London
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott francia-német-magyar-angol filmdráma, 132 perc, 2007

Értékelés:

62 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

62 szavazatból
Szerinted?
A kikötői pályaudvar váltóőrtornyában minden éjszaka ül egy ember, és figyeli az utasokat, akik leszállnak az Anglia felől érkező hajókról, vonatra szállnak, és elindulnak a kontinens belsejébe. Ez minden nap így történik.

"A londoni férfival kicsit hasonló eredmény született, mint Antonioni pályáján a Vörös sivataggal: azzal, hogy a történet motivációi el vannak rejtve, a film maga elmozdul a fokozottan vizuális, sőt a díszletszerű, képzőművészeti kifinomultság irányába. Ahogy Antonioni pályájának legszebb filmje a Vörös sivatag, Tarr eddigi pályájának akusztikusan-vizuálisan talán legérettebb, legkifinomultabb, klasszikus alkotása A londoni férfi." - Kovács András Bálint, Filmvilág (2008. január)
Bemutató dátuma: 2008. január 31. Forgalmazó: Hungarotop

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Cannes-i fesztivál

    2007
    Arany Pálma jelölés: Tarr Béla

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
Imádomezt 2023 dec. 01. - 14:15:16 1/10
Felháborító,hogy erre pénzt adtak.Az embernek elmegy az életkedve is 10 perc után,de lehet hogy hamarabb. Ez egy rakás ..ar!
1/10
Éduah 2021 ápr. 06. - 15:46:22 1/10
Rettentő lassú, elnyújtott képsorok, az első 50 perc "eseményeire" néhány percél több időt kár volt szánni.
"Henriette" csúnya és tehetségtelen, rossz hallgatni.
54 perctől kezdődik némi érdemi szöveg, de azt is úgy mondja el a bácsi, mintha leszedálták volna.
Nem tudom ki unatkozik annyira, hogy végignézze.
erida 2012 nov. 19. - 11:38:53
Végre itthon is kapható a Londoni Férfi a Kultúrbarlang kiadásában !
www.kulturbarlang.hu
user11 2012 okt. 20. - 13:27:20
Az a gondom ezzel a filmmel, hogy a Tarr Bélánál megszokott és megszeretett filmes eszközök itt mintha nem állnának a cselekmény és a gondoloatébresztés szolgálatában. Alig tesznek hozzá a filmhez. Legbosszantóbb számomra Lázár Kati jelenetének vége, oké, a rendezõ így zár le általában egy jelenetet, de itt miért kell egy harmadrangú mellékszereplõ arcát még 2 percig bámulnom, hol érdekel engem a sorsa vagy az érzései, vagy a jelenet következménye?? Manír. És még jópár esetben ezt éreztem (Tánc, szemlélõdõ kocsmatöltelék, pálinkaivászat, nagy vonulások).
A hatalmas színészeknek sem adott igazi munkát a rendezõ, ugyan remekül játszanak, de a többség csak felvillan, vagy az alakját látjuk ellenfényben hátulról, ez nem igazán nagy színészi feladat. Tilda Swinton szinkronhangja borzalmas. Bók Erika lányalakja szívszorító( Bocsáss meg, apa-mondata nagyon pofán ütött). A zene nagyon hat, szépek a képek, a ritmus is oké, és a sztori is érdekes. Mégis hiányérzet.
1/10
giga66 2012 jan. 18. - 16:57:44 1/10
Mûvészfilm.
Nem szól semmirõl, qrva unalmas.

Soha többé nem nézném meg, pár éve moziban láttam. Büntetés volt.
Ancsababa 2009 ápr. 18. - 14:17:29
Kedves mindenki!
A szakdogámban szó esik többek közt A londoni férfiról is, megköszöném, ha szánnának pár percet ara, hogy kitöltsék a kérdõívemet, ami a kutatásomhoz kell.
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=cFJCNV91SG4xZ012R3lrblUxM2hvVVE6MA

Köszönettel:
Anita
mulao 2009 márc. 31. - 08:40:45
Én még moziban láttam A londoni férfit.Rajtunk kívûl talán még volt 4 vagy 5 ember,mind idõs.Néma csendben nézték végig a filmet.Én nem tudom mit mondjak rá,hogy milyen film.Azt tudom,hogy lassú volt,talán még felíratos is volt.De a fényképezése szép volt.A színészek meg jók,asszem.És egy-kettõt jó volt látnom,pölö Lázár Kati.
A Szemle alkalmával vetítette a Duna,egy keveset néztem belõle,egy-két jelenetnél feljött,hogy mozivásznon milyen volt.És mintha jobban tetszett volna a tvbõl.A fekete-fehér kép mûvészfilmként illik hozzá,de nem is hiszem,hogy jó lett volna színeszben.Mindegy,örülök,hogy láttam,meg voltam moziban,mert azóta nem is voltam moziban,DVD-zni szoktam.
Sajnos nem ismerem Tarr filmjeit,bár egy 7 és fél, vagy mennyi órás filmet nem hiszem,hogy beválalnék.
Talán ennyit akartam.
szirgabor 2009 márc. 16. - 18:08:44
Csak hogy a filmrõl is essen szó...
Azt hiszem ezt a filmet nem Tarr Béla, hanem Georges Simenon felõl kéne megközelíteni.
Aki irodalmi adaptációt választ filmje alapjául, annak vállalnia kell ezt a megmérettetést.
És sajnos itt Tarr Béla megbukott.
Szerencsére jól döntöttem, elõször elolvastam Simenon alig 130 oldalas kisregényét.
Zseniális, döbbenetes olvasmányélmény volt, katarzis értékû.
Csak ezután ültem le megnézni a filmet.
Elõzetesen úgy éreztem, értem, miért nyúlt Tarr Béla ehhez a mûhöz.
Az elsõ 30-40 perc elröpült, és remeknek ítéltem.
Aztán szép lassan esni kezdett a színvonal, majd késõbb zuhanni.
A regényben a fõszereplõ, Maloin, és Mrs. Brown a két fõalak, belõlük nagyon sokat hozott ki az író.
A filmben szinte statiszták voltak, Maloin alakja teljes baklövés, Mrs. Brown szerepét meg egyszerûen elvették, törölték.
Aki a filmben hozott valamit, az Tilda Swinton, Maloin feleségének szerepében, és az angol nyomozó, Molisson.
Az eseményeket ügyetlenül leegyszerûsítették, lerövidítették.
A 132 perces film összecsapta a 130 oldalas kisregényt, túl gyors lett, túl rohanó, és bántóan kilúgozottan leegyszerûsített.
A végét megváltoztatták, egyszerûen levágták pont a lényeget, ami a regény egyik legértékesebb része volt.
Bár a film fényképezése, képi világa zseniális,
mégis Víg Mihály zenéje viszi a hátán a filmet, aki tökéletesen ráérzett, és visszaadta a könyvben rajzolt hangulatot.
A film utolsó képkockái után azt éreztem, kfosztottak, megloptak, és enyhén keserû lett a szám íze.
Pizarro1 2009 febr. 10. - 22:57:10 Előzmény far vik
az ökolábnyomhoz hozzá szólva az USÁban 11 hektár a magyar nagyjából jó 2é3 közé teszik és kb fele kéne..
6 az a németeknek van

Na ez most fontos volt és a filmhez kapcsolódott (megelõzve a következõ kommentet
frame 2009 febr. 10. - 19:20:07
hangulat és mozivászon nélkül senkinek sem megy.

a többi szubjektív.
Összes hozzászólás