A Hamis Izabella

12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar krimi, 75 perc, 1968

Értékelés:

74 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

74 szavazatból
Szerinted?
Végh Márta tanárnő Vadász Ica tanítványát keresi egy budai villában, de csak a főbérlőt, Paárnét találja ott holtan. Mint azt a nyomozás kideríti, a bűntényt egy felbecsülhetetlen értékű bélyegért követték el, a Hamis Izabelláért. Egy maszek fényképész keveredik gyanúba, aki beismeri, hogy már előleget is fizetett Paárnénak, mert meg akarta venni a bélyeget, és külföldön akarta értékesíteni. Közben Vadász Ica és Végh tanárnő is magánnyomozásba kezd...

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
stupek2 2016 okt. 08. - 08:55:49 5/10
Már akkor: bejárónõ, telefon, saját lakás, saját gépkocsi. A lehetõ legtöbb ma is ismert színész, legtöbbjük ma is él, bár öreg. Meglepõ Antal Imre, és legfõképp Kovács Kati szerepeltetése. Annyira érzéstelen, személytelen fa hangja van, de most látom, a film végén az õ neve a legnagyobb, mintha ezzel akarták volna eladni a filmet. Maga a történet jó, bár furcsa a rendõrök udvariassága, szerintem akkor azért keményebb hangot is meg mertek engedni maguknak. Kovács Kati húzza le az értékelést. 7 lenne, de így 5
Kuttyánszki 2016 okt. 01. - 16:48:17
Minden filmjénél értetlenül állok : ugyan kinek jutott eszébe,és miért,.. hogy Kovács Kati filmen szerepeljen?..Elviselhetetlen a bénasága, monoton ,fahangú beszéde, komor, meredt tekintete.Nagyon tehetségtelen amatõr.
10/10
M41 2150 2014 nov. 05. - 08:20:54 10/10
Zseniális retro krimi!!!
10/10!!!
vino-et-veritas 2014 febr. 15. - 16:54:03
Szép összefoglaló, a mostanság "elvárt" hangnemben...

Itt Mádi vagy a többi szereplõn kívül más is van. A kor rendezõi elsõsorban "mûvészek" voltak. Bácskai Lauró is inkább saját felfogása szerint rendezte meg és nem érthetett annyira a krimikhez sem, amiknek azért vannak bizonyos szabályai (lásd a már lejjebb érintett Hitchcock, stb). A késõbb rendezett - és mostanában is ismételt - Megtörtént bûnügyek tv-sorozatának alapja meg feldolgozás, nem "önálló" alkotás.

A bejárónõ "intézménye" természetesen létezett a kádári világban is, de ahogyan most is, úgy akkor sem volt általános jelenség...
Pierre75 2014 febr. 15. - 15:26:53 Előzmény vino-et-veritas
Ezt valami unatkozó moszkovita jóasszony írhatta:
ált. iskolai vénlány tanítónõnek bejárónõje van, mert abból a fizetésbõl úgy hihette szegény hülye író, hogy fussa. Vagy ezzel is a gaz imperialistákat akarta félrevezetni.
Az életvédelmi osztály apraja nagyja kirajzik, nincs összehangolt kihallgatás, egyik is, másik is kérdezget. Majd Bujtor a szolgálati sportkocsival útra kél.
Aztán beindul a szocialista Miss Marple.

Sz@rból persze Mádi Szabó se tudott várat építeni.
vino-et-veritas 2013 júl. 15. - 20:31:44
Most ismétlik.

A fiatal Iglódi tiszta Norman Bates...
10/10
LexH 2013 júl. 14. - 17:02:10 10/10
A hirtelen befejezés Bácskai Laurónak egyfajta mániája volt. A fõcímen nem sorolta fel a színészeket, hanem a végére tartogatta õket, úgymond mellbe vágva a nézõt, ami ebben a filmjében túl ütõsre sikerült. Ráadásul a film bájos poénját, a férj és a feleség egymásra találását teszi tönkre vele. Jut eszembe, remek Kállai az elhanyagolt férj szerepében.

Utólag nézve, a filmbõl legalább tíz percet kivágtak, fogalmam sincs miért (75 perc lett). Így viszont nagyon feszes, s egy fölösleges mondat sincs benne.

Még egy érdekesség: a rengeteg rendõr a filmben, szinte követni sem lehet õket. S velük szemben a jámbor tanárnõ, aki amúgy mellékesen megold mindent - remek!
-greghouse- 2013 júl. 14. - 15:09:08
Ez így van, más mûfaj, ez a Hitchcock hatású ff. krimi megint más (és a Dögkeselyûrõl már nem is beszélve, az meg megint újabb stílusú pszicho-krimi.) De azért jó volt látni, hogy megpróbálták.
vino-et-veritas 2013 júl. 14. - 14:41:37
A magyar krimik a 60-as években szinte mindig és óhatatlanul politikai "vonalat" is képviseltek, ahogyan ezt valaki máshol is írta (külföldi ügynökök, nyugati kémek, stb.).

S néha sajnos a "nagy színész és a jó forgatókönyv" is nagyot bukik...

A késõbbi idõszakok Bujtor-féle "sikerei" már nem ennek a "klasszikus" krimivonalnak az utódai, erõs "tömegszórakoztatási" feladattal és némi, a korszakot jellemzõ szponzorációval az akkor "vállalatok" bevonásával (a Volán-tól az Intertourist-ig)...
-greghouse- 2013 júl. 14. - 14:09:28
Mint krimi sajnos elég gyengécske, de nagyon értékelendõ, hogy akkor legalább próbálkoztak ilyen, "klasszikus" krimivel, adott egy bûncselekmény, nyomozás, bonyodalom, megoldás. Aztán már semmi ilyen (pedig ez a mûfaj ma is élõ máshol), csak idióta akciófilmek vagy mûvészfilmek. Talán a Bujtor féle Ötvös Csöpi volt az utolsó hasonló, bár az már más mûfaj, inkább akció-krimi-vígjáték (bevallottan Bud Spencer magyarításai voltak azok a filmek), más mûfaj, de az még mindig jó volt. Minden esetre nem sok ilyen "klasszikus" krimire emlékszem a hatvanas évek óta. (Talán még a Dögkeselyû Cserhalmival, de az is kicsit más.) Pedig nem olyan elvarázsolt dolog jó krimit csinálni, "végy egy jó forgatókönyvet, és egy nagyon jó színészt....."
Összes hozzászólás