De sikerült? Jesse Eisenberg vígjátékát be lehet támadni, ám Kieran Culkin alakítása roppant hatékonnyá teszi a védelmet. Kritika.
80 éve szabadították fel az auschwitzi koncentrációs tábort. Az évfordulóra emlékezünk egy korábbi cikkünkkel.
A brutalista túlságosan lekötött ahhoz, hogy jegyzeteljek a vetítésen, de a stáblista alatt egészen biztosan valami olyasmit körmöltem volna le, hogy “ez a film képes lenne leprásokat gyógyítani.”
Jonathan Glazer Oscar-gálán elmondott beszéde miatt több mint 450 zsidó származású filmes tiltakozik nyílt levélben, köztük Jennifer Jason Leigh, Julianna Margulies és Robert Lantos producer is.
Jonathan Glazer cannes-i nagydíjas filmje olyan nézőpontból mutatja be a halálgyárat, ahogy még sosem láthattuk. Kritika az Érdekvédelmi terület című alkotásról.
A koncentrációs tábort túlélt magyar fiatalok lábadoznak a Vöröskereszt svédországi rehabilitációs központjaiban, és miközben az átélt borzalmakat igyekeznek feldolgozni, a szerelem is megtalálja őket. Gárdos Péter filmje, a Hajnali láz ma este a tévében.
A Jób lázadása egyszerre szép és tragikus történet a vészkorszakból Zenthe Ferenc és Temessy Hédi felejthetetlen alakításaival.
Az Oscar-díjas színésznő egyre jobban belebonyolódik a zsidó identitás kérdéseinek fejtegetésébe, pedig korábban fel is függesztették kommentárjai miatt.
Idén május 24-én volt 20 éve, hogy a Cannes-i Filmfesztiválon bemutatták Roman Polanski Oscar-díjas holokausztdrámáját, A zongoristát, melyről összegyűjtöttünk tíz érdekességet.
Huszonöt éve az amerikai NBC csatorna reklámok nélkül vetítette le a Schindler listáját. Csaknem háromszor többen nézték akkor, mint a moziban összesen.
A 66 éves Oscar-díjas színésznő súlyosan bántó megjegyzéseket tett a náci népirtással kapcsolatban. Ugyan bocsánatot kért, de az inkább olaj volt a tűzre.
A Julianna Marguliesszal készült The Hate We Can’t Forget című alkotás bemutatásával jelentkezik az MTV Hungary január 27-én, a holokauszt nemzetközi emléknapján.
A Pieces of a Woman után Mundruczó Kornél ismét a traumafeldolgozást tette meg ha nem is kísérleti, de erősen kísérletező filmje fő témájának – csak a magánéleti helyett ezúttal közös történelmi sebeket vizsgál. Kritika az Evolúció című, korábban Cannes-ban bemutatkozott filmről.