10/10
hurvanyek 2010 nov. 05. - 21:29:56 10/10 Előzmény toshiba321
(541/1281)
Az említett uraknak nem volt adminisztrátora ,az egy teljesen más rendszer volt egy modernebb korszerû oktatáspolitika, tetszik érteni??
10/10
hurvanyek 2010 nov. 05. - 21:28:32 10/10 Előzmény meszag
(540/1281)
nem sok szorult belé ,mert minden ,amit nem tud felfogni vagy nem akar, az neki fröcsögés ,viszont egy fél sor :D az nem :P
toshiba321 2010 nov. 05. - 21:09:06 Előzmény meszag
(539/1281)
Talán ha az ember venné a fáradságot és visszaolvasná az elõzményeket akkor nem mondana nem mondana ilyen sértõ megjegyzéseket. Adok egy tanácsot érvek.
Thousand Lakes 2010 nov. 05. - 20:00:56
(538/1281)
A fideszesek közül ezen a téren Pokorni a legjobb.
8/10
offtopic
meszag 2010 nov. 05. - 19:52:08 8/10
(537/1281)
Ebbõl a kérdésbõl is kiviláglik, mi szorult beléd.
toshiba321 2010 nov. 05. - 19:25:22 Előzmény hurvanyek
(536/1281)
Mert Hiller István vagy Fodor vagy Magyar Bálint adminisztrátora az jobb lenne?
toshiba321 2010 nov. 05. - 19:22:49 Előzmény pneklara
(535/1281)
Mennyire igazad van!!!!
toshiba321 2010 nov. 05. - 19:20:05
(534/1281)
Egy újabb fröcsögést hallottunk köszönjük. Akkor most kell röhögni :DDDDDDDDDDDDD
8/10
offtopic
meszag 2010 nov. 05. - 07:01:16 8/10 Előzmény hurvanyek
(533/1281)
de a fidesznek az. A félmûvelt emberek a legveszélyesebbek, mert véletlen sincs meg bennük az alázat, de még a kétely sem, hogy esetleg nem értenek mindenhez. Ez a fidesz. Igazi augiász istállója lesz az ország. :( Leketyegnek a válságadóik, és marad a káosz üres pénztárcával.
pneklara 2010 nov. 04. - 18:06:07
(532/1281)
Ez igaz,félõ, hogy a szakmaiság rovására megy majd minden.Esetleg többe kerül a leves, mint a hús.Jön majd, hogy vízfejjé vonnak össze két-három fõiskolát, egyetemet, mint anno,aztán mivel helyileg nem dönthettek, utazni, levelezni, telefonálni kellett a legkisebb probléma megoldása miatt is. Gyorsan szét is szedték õket. Most megint az összeolvadás szakasza jön, aztán megint a szét... szép,mint a ritmikus sorminta:)
10/10
hurvanyek 2010 nov. 04. - 17:04:27 10/10
(531/1281)
Egy egy visszaélés kapcsán nem az a megoldás ,hogy az egész rendszert hazavágjuk ,és visszalépünk az idõben 50 évet.
10/10
hurvanyek 2010 nov. 04. - 17:02:39 10/10
(530/1281)
Az egyetemi autonómia nem azt jelenti ,hogy nincs kontroll,hanem azt hogy ami az egyetem kompetenciája ,döntési joga ,abba nem ugatnak bele állami kontárok ,és nincs egy központi dirigálás.
pneklara 2010 nov. 04. - 17:01:24
(529/1281)
Mint minden, ez sem fekete és fehér. Néhány vidéki, uram-bátyám fõiskolán mehet a mutyi, a szenátus megszavaz, mert vagy nem lát bele, vagy õk sem szakértõk. Kitûnik az, hogy melyik intézmény jutott a tönk szélére.
10/10
hurvanyek 2010 nov. 04. - 16:55:08 10/10
(528/1281)
nem errõl beszélek a szakmai ellenõrzés fontos ,persze nem egy kiküldött adminisztrátor fogja tudni elvégezni.Arról beszélek ,hogy a közgazdasági tudományok doktorának pl Hoffman Rózsa delegáltja fogja megmondani ,hogy hogyan kell gazdálkodni:)
pneklara 2010 nov. 04. - 16:24:33
(527/1281)
Meg is látszik a felnövekvõ generációkon, hogy a társadalom hogy értékeli a pedagógusait. Leáldozott kormányunk még tett rá egy lapáttal: ebben a diák-szülõ által vezérelt gyakorlatban a rémségek színtere lett az iskola. Minden tanár gyomorgörccsel, reszketve megy be, ráadásul sandán méregetik egymást, mert örökké attól rettegnek, hogy ki lesz, akit júniusban lapátra tesznek.
Meg lehet nézni azokat a nemzeteket, ahol a legjobb fiatalokat válogatják pedagógusnak. Japánban legnagyobb becsben az óvodapedagógus van, mögötte a középiskolai tanár. Mert óvodában dõl el a gyermek sorsa.
Aztán meg kell nézni az angol iskolák szellemiségét! Lesz nálunk is elit iskolai képzés, az arra érdemeseknek.
A többieknek marad a közoktatás. Mint a magánkórházak, meg a sürgõsségi/járóbeteg ellátás viszonya.
pneklara 2010 nov. 04. - 16:15:27
(526/1281)
Hát pedig ráférne az egyetemi tanárokra is egy kis ellenõrzés! Feladatuk volna, hogy újítsák tudásukat, tudományukat vigyék elõre, de sok betesped,azt tanítja ma, amit 30 évvel ezelõtt is. Persze tisztelet a kivételnek, s ez nem országos probléma, hanem elsõsorban helyi szintû.Ahol a vezetés impotens, ott vegetál a munka. Jól mondják, hogy a jó tanár azt tanítja, amire a diákjainak szüksége lesz, a rossz meg csak azt, amit õ tud.Vannak olyan helyek, ahol a takarítók több munkaértekezletet tartanak, mint amennyi szakmai közös munka folyik a tanszékeken.Szóval ha valaki szakmailag körmére néz az egyetemi/fõiskolai tanároknak-az csak hasznára válhatna az oktatásnak. Milyen munkát végezhet az az oktató, akinek van hetente 10 órája, és azt hétfõn mindet leadja, s utána nem is lehet látni az intézményben? Szóval az autonómia nem azt jelenti, hogy én nem vagyok számonkérhetõ.
10/10
hurvanyek 2010 nov. 04. - 15:30:31 10/10
(525/1281)
Kevesebb hallgató lesz felvéve,azaz kevsebb diuplomás lesz,ami nélkül manapság szinte lehetetlen állást kapni.Az egyetemek nyakára állami gazdasági ellenõrt ültetnek.Gondold el ,hogy pl a Közgázon esetleg egy akadémikusnak majd egy komisszár mondja meg a tutit gazdaságból:).Az egyetemek kvázi annyi milliárddal gazdálkodnak mint egy nagyobb város .Akkor majd oda is ellenõröket delegálnak? egyetemi autonómia nuku kb a 60-as évek szemlélete.A bolognai rendszer taccsra lesz téve ,ami pedig biztosítaná a diplomák kompatibilitását Európában ,azaz nem fogják elismerni amagyar diplomát.
Ez a Hacser Józsa,pardon Hoffman Rózsa pedig a buktatás megszállottja nemcsak az alsóbb sziunten ,hanem meg akarják szabni ,hogy hányszor lehet megpróbálni egy vizsgát az egyetemeken .Azért mondom hogy tiszta 60-as évek.
8/10
offtopic
meszag 2010 nov. 04. - 13:39:06 8/10
(524/1281)
hát a pedagógusképzés nem most romlott el... anno mikor én jártam iskolába összehasonlíthattam, mi tanul egy mérnök, és ehhez képest nevetséges a volt a tanarak anyaga.... szóval az ment tanárnak, aki máshová nem volt jó. :(
szonya1 2010 nov. 04. - 13:26:32
(523/1281)
Az biztos, hogy rengeteg problémát kellene megoldani az oktatás egész területén. Egyelõre kíváncsian várom a kormány konkrét elképzeléseit, mert errõl eddig nem sokat hallottam. De ha már éppen a tanárképzést említed: el tudod képzelni, hogy a közeljövõben olyan vonzerõvel fog bírni ez a pálya, hogy tódulni fognak ide azok, akik matekból, fizikából a jobbak közé tartoznak? Különösen akkor, ha ne adj isten ez az új módi, hogy indoklás nélkül ki lehet rúgni az embereket, ide is leszivárog.
pneklara 2010 nov. 04. - 12:38:12
(522/1281)
Én azt hiszem, az oktatásban bármit tesznek, attól az csak javulhat. Megnyitották pl. a pedagógusképzõk kapuit: bekerültek azok, akiknek értelmi szintjét mutatja az, hogy fizikából, matematikából csupa elégséges jeggyel bírtak.
Nem mindegy, hogy egy elõadáson ül 50 ember, v. 230 - az már csürheként viselkedik. Mondjuk nem sokáig kell 230 fõvel számolni, az is igaz, mert akkora liberális, elnézõ a tanulmányi szabályzat, hogy szinte be sem kell járniuk az órákra. Van 15 hét, ebbõl elmarad 4 hét kb. Heti egy órás tárgy esetén hiányozhatja a hallgató a 15 tervezett óra 40 %-át.Meg van tartva tehát 11 óra, hatot jogosan hiányozhat.El lehet képzelni, hogyan mûködik együtt a tanárral.
Szétverték a csoportokat: félévenként hallgatóvándorlás. A hallgatók egymást sem ismerik, a tanár se ismeri meg a hallgatót, mert jövõ félévben már mások ülnek elõtte.
Aki bukik, nem ismétel félévet, így van tárgy, amibõl elsõs, van amibõl másodéves, más tárgyból már harmadéves. Az órarendje szerint egy fenékkel három lovon kellene ülnie, be sem megy egyik órára sem inkább.
Röhögtem tegnap Hilleren, hogy félti a MINÕSÉGET. Járt ez fõikolákon, micsoda minõséget félt?
Egy ismerõs srác azt mondja, felteszik a net-re a tananyagot, csak vizsgára kell majd bemenni. Ilyen erõvel mi a fenének tartanak egyetemi tanárokat? A portás aláírja az indexet, lenne vizsgáztató professzor,aki járná az országot, aztán vizsgáztatna. Tanítani, tapasztalatot átadni, a hallgatót megismerni, és önmaghoz képest fejleszteni? Ugyan már. Szóval itt Orbánék bármibe belematatnak, abból csak jobb jöhet ki.
A közoktatásban dettó. Nehogy már a suk-sükölõ szülõ mondja meg, hogy megbuktathatják-e a gyerekét! Meg 4. osztályig ne is osztályozzák, csak ollóval összevágják a sablonmondatokból a gyerek értékelését. Phí.