Téma: Töredék

mulao 2009 aug. 11. - 12:05:18
(5/5)
Valóban jó, hogy mûsorra tûzte a Duna ezt a filmet.Zsótér Sándor és mindenki nagyon tetszett, talán kiemelni még Trill Zsoltot és Andorait akarom.Nekem Cseh Annamária is tetszett, bár szerintem szegénynek inkább szépnek kellett lennie, legalábbis ilyen céllal választhatták õt a szerepre.
Szerintem jó film volt a maga nemében, örülök, hogy láttam.
8/10
F_E_B 2008 nov. 26. - 16:45:47 8/10
(4/5)
Kár, pedig többre volt hivatott.
perry 2008 nov. 26. - 09:47:42 Előzmény F_E_B
(3/5)
Nagyon rövid ideig volt a forgalmazásban.
8/10
F_E_B 2008 nov. 24. - 14:20:04 8/10
(2/5)
Jatszottäk ezt a filmet a mozikban?
En szemlen lattam, elegge magaval ragadt.
perry 2008 jún. 01. - 19:47:06
(1/5)
A Töredék Maár Gyula utazása az izmusok és eszmék
bonyolult világában a csend és a katolicizmus világának labirintsában.
A film eszméket és embereket mutat meg nekünk a döntés ódiumát ránk hagyva, nagy odafigyelést és gondolkodást igényelve a nézõtõl.
Emberi magatartásformák a kor tükrében, uta és tévutak hitek és tévedések kusza összességét.
Teszi mind ezt fekete-fehérben képi szigorúsággal is aláhúzva a mondani való erejével.
A Zsótér Sándor figurájában - megyjegyzem, nagyszerû színészi megformálásban - talákozhatunk
Simone Weil eszmeiségvel.
/http://hu.wikipedia.org/wiki/Simone_Weil/
A szent nem evilági ember a hit manifesztált harcosának alakja, az emberszeretet elhivatott hordozója egy életút választása.
Szemben a rendfõnök sztoikus beletörõdével, izgalmas kontasztot alkotva.
A komonizmus eszméje Trill Zsolt alakjában érhetõ utól, szerinte össze egyztethetõ a balodali tészisekkel.
Szembesülünk a vesztüket érzõ papok danse macabre-t járó papok lelki és emberi összeomlásának pokoljárásval /Andorrai Péter, Hauman Péter/
Õk az alkohol és a szórakozás démonainak karjaiban keresnek vígyaszt a helyzettel való szembesülés helyett.
Székely B. Miklós dogmatikus papja megint egy másik választás a merev dogmák képviselõje, a hierarchia újra megszlárdításának könyörtelen harcosa, állandó presszúrát gyakorolva a fendfõnökre.
Ezek az eszmék, emberek üzköznek meg a filmen,
magukban hordozva a kor lenyomatát személyes és
egyben a társadalom tragédiáját.
Eközben persze az emberi kapcsolatokra is fény derül, fõként a rendfõnök és Zsótér karakterét ismerhetjük meg behatóbban – úgy tûnik az isteni szeretet egyiküknek sem elég, az elõbbi a múltjába révedve nõi hangokat hall, az utóbbi pedig plátói szerelmet táplál forradalmár paptársa iránt.
A mozi számot ad többek között közerkölcsörõl, magánbûnökrõl,a gyász és változás, a félelem és a hit, az elengedés és emberi kérdésirõl.
Ez a mozi a gondolatiság mozija, ne várjunk tõle a mai korra jellemzõ dinamikát és más "hívságokat".
El kell benne mélyülni, átadni magunkat a sorsok és választások világának.