Téma: Teoréma

perry 2020 máj. 10. - 22:03:26
(18/18)
Be is ismerem a tévedésem. A pszichológia másnak és más kontextusban ment.
Netudki59 2020 máj. 10. - 21:56:55 Előzmény perry
(17/18)
Perry! A tények makacs dolgok.Jobb is ha nem fogsz pszichológiai előadásba a tények ismerete nélkül.
Mert, akire te főszereplőre gondolsz a Nagyításban, az nem Terence Stamp ,hanem David Hemmings. De ha más főszereplőre gondoltál (Vanessa Redgrave, Sarah Miles) ők sem játszanak a Teorémában. Sőt még a Redgrave apuka sem játszik .Ennyit a ( ) jelzésedről...
perry 2020 máj. 10. - 12:26:18 Előzmény Netudki59
(16/18)
Meg aztán a főszereplő mint azt a ( ) is jelzi Michelangelo Antonioni Nagyítás filmjének is főszereplője.
perry 2020 máj. 06. - 23:11:33 Előzmény Edmond Dantes
(15/18)
Nem szeretnék szexuálpszichológiai előadást tartani, annál is inkább mert én egyet is értek veled. A témaválasztás és az identitás akár össze is fonódhat, számomra is az a fontos , hogy mit üzen azzal és így van ez a Szalóban is ahol tömény pornográfia csak eszköz arra, hogy egy totalitárius állam mit tehet az emberekkel. Lehet , hogy félreérthető voltam és nem is szeretném ha az jönne le " Nincs ebben semmi rendkívüli vagy kivetnivaló ... . Számomra sem!
Edmond Dantes 2020 máj. 06. - 09:53:26 Előzmény perry
(14/18)
Kedves perry, egy muvesz muveszi alkoto tevekenysege es maganelete, maganszferaja (szerintem?) sosem valik szet teljesen sot meg jelentosen sem. A nehany 19.szd.-i francia iro altal alkalmazott es azt hiszem, Flaubert altal kiteljesitett, tokelyre fejlesztett "impassibilite" a vilagirodalomnak csak kis, bar nem elhanyagolhato szelete. Pasolini azonban a 20.(talan mar a 21.?) szazad embere, muvesze volt. Az, hogy nala a szexualis hajlam kifejezese, megjelenitese nem pusztan pornografia, nem jelenti azt, hogy eletmuve, temavalasztasai ne sajat maganszferajanak (muveszi) kifejezese(i) lenne(nek). Nincs ebben semmi rendkivuli vagy kivetnivalo ... marmint nyitott, tolerans tarsadalmakban.
offtopic
Edmond Dantes 2020 máj. 06. - 09:35:28 Előzmény perry
(13/18)
Gratula! Te mar 12 eve tudtad, hogy a csalad (hazassag) = egy ferfi es egy no eletkozossege amint az par ev mulva az Alkotm ... khm ... a granit.. stb. Alaptorvenybe is bekerult ;-)
perry 2020 máj. 06. - 08:30:21
(12/18)
Fogalmam sincs hogyan jön ide mivel nem találom az utalásodat a hozzászólásomban.
Netudki59 2020 máj. 05. - 11:19:05 Előzmény perry
(11/18)
Perry! Hogy jon ide a Nagyitas, az Antonioni filmje es egy egeszen mas vilag Cortazar novellajabol???
1/10
stupek2 2015 jún. 08. - 09:48:33 1/10
(10/18)
Jobb ha errõl nem írok semmit. Úgy látszik kifogtam megint egy elvont filmet. 1 pont.
trojka 2013 máj. 31. - 13:59:04 Előzmény czycza
(9/18)
ha keresed még nekem megvan szinronosan avi formátumban
czycza 2011 nov. 20. - 19:52:32
(8/18)
Sziasztok! Keresem ezt a filmet, ha esetleg valakinek megvan, szívesen megvenném egy megegyezés szerinti áron, vagy tudok adni üres DVD-t is átírás ellenében (Budapest, M3 metró vonalán való hétköznapi találkozóval). Köszönöm, elõre is. E-mail címem: p_agota@vipmail.hu
wim 2009 máj. 30. - 23:20:57
(7/18)
Kedves Vinogradov! Átigazoltam ide a Máté-evangéliumtól, ott nem tudom, kit érdekelne ez a film. Ha érdekel a véleményem, itt is elolvasod. Ami engem az evangéliumokra emlékeztet benne, az, hogy a fõszereplõben jézusi vonásokat véltem felfedezni. Nem a személyiségében, hanem a hatásában. Megjelenik, és mindenkit választás elé állít, szembesít önmagával, addigi életével. („Nem azért jöttem, hogy békét hozzak, hanem hogy kardot.” Mt.) És senki nem tud szabadulni a varázsa alól, és mindenki engedelmeskedik a ki nem mondott parancsnak: "Változtasd meg élted!" Hogy mindezt nem szavak által adja át, és a közös nyelv, melyen mindenkit meg tud szólítani, a szexualitás - ez már Pasolini. Különben a szakrális zenék használata (Bachra ill. Mozart Requiemjére emlékszem, de lehet, hogy rosszul) is erõsíti a bibliai képzettársításokat.
6/10
SandroVM 2008 febr. 13. - 16:07:20 6/10
(6/18)
Én csak egyet nem értek ezzel a filmmel kapcsolatban, ami nem hagy nyugodni. Remélem valaki tud válaszolni.
Miért Teoréma a címe. Vagy mit akar ez jelenteni. Tudásom szerint tételt jelent, de a filmhez kapcsolva nem tudtam értelmezni.
perry 2008 jan. 28. - 19:50:41
(5/18)
Azt értem , hogy a család férfi tagjaival történõ kapcsolata a vendégnek nem a homoszexualitás képi ábrázolása miatt történik, itt szerves része a film dramaturgiájának. Éppen azt írtam -remélem- , hogy ez nem önmagáért történik. Pl. egy porno filmben önmagáért ábrzáolják, vagy ahol maga a homoszexualitás a téma. Az tényleg mindenkinek a magán ügye miképpen valósítja meg egy mûalkotásban a homoszexualitást.
Dorkateo 2008 jan. 28. - 15:35:56 Előzmény perry
(4/18)
Mit értesz azon, hogy a homoszexualitást önmagáért ábrázolja valaki?
Szerintem mindenkinek megvan a maga véleménye, s ezt különbözõ formákban kinyilvánítja: beszélgetés, írás, film, stb. És ez mindenkinek a sajátja. Még ha esetleg ez nagyon direktnek tûnik is.
perry 2008 jan. 24. - 00:17:34
(3/18)
Igazából Pasolini mint rendezõ és Pasolini mint magánember szerintem nem ugyan az. Értem ez alatt azt , hogy a homoszexualitás ábrázolása nála soha sem magáért a homoszexualitásért történik.
A vállalt helyzet is kissé sánta, mivel a Pasolini személyisége túl mutat ezen és nagysága az õ jellemében, mûvészi elhivatottságában szókimondásában kereshetõ. Annyira nagy formátumu
egyéniség volt ,mint kevesen a XX.században.
Ahhoz a néhány emberhez mérhetõen akik ebben az idõben polihisztoroknak nevezhetõek.
Értéket hagyott maga után a kötészetben, filmben,
képzõmûvéeszeti alkotásokban, zseniális nyelvész volt. Ugyan akkor kisregényei a kor olasz életének izgalmas megfogalmazásai. Teoretikai munkái a mai napig is érvényes útmutatóul szolgálnak.
A Teoréma az elidegenedés, önmagunk keresése
és azt a kényes témát is körül járja amit a test és vonzás a megtalált és elvesztett boldogság jelent.
Egy interjúban azt nyilatkozta a filmjérõl :
"A Teoréma Isten létének botrányos demonstrációja". A mozi analógiájába így nem nehéz a "vegyétek testemet" motívumát tovább gondolni. A film attól válik vibrálóvá , hogy kevés beszéd hangzik el benne , nagyszerû zenei aláfestés kiséretében költõi képek már, már
szürrealista módon kerülnek megfogalmazásra.
Másik megközelítésben az olasz burzsoázia
hattyúdalának lehetünk szemtanúi Pasolini interpretációjában.
Dorkateo 2008 jan. 23. - 22:53:40 Előzmény perry
(2/18)
Hát eléggé szeretethiányosak lehetnek, ha ennyire rácuppannak ugyanarra az emberre. Én is átéltem hasonló hiányt, meg tudom érteni, miért reagálnak így, bár én nem szexbe folytottam a bánatom.
Persze Pasolini sosem hagyja ki a szexualitást.
De a társas magány sok mindenre képessé tehet.
És tényleg van olyan ember is, aki szereti magát adni vigaszul.
Pasolini nagyon szeretetre méltó, õszinte ember, ez átjön a filmjein is, még akkor is, ha azok néha megrázóak.
Persze a felvállalt homoszexualitás eléggé õszintévé tesz, gondolom.
perry 2008 jan. 14. - 08:57:57
(1/18)
Megahtározó élmény volt ezzel a Pasolini filmmel való találkozásom. Elég fiatal voltam ahhoz , hogy megérintsen egy család tagjainak egymáshoz való kötödése, és az a magnetikus erõ, amit Terence Stamp (Nagyítás), alias a vendég személyiségébõl árad. Amint bûvkörébe vonja a család - szó szerint - minden tagját lelki és akár testi vonatkozásában is.
Talán nem kell mondanom, a család egy anyából és egy apából valamint egy lányból áll, és ide az apa is beleértendõ. Túl a homoszexuális attitûdön
igazi családi drámát kapunk. Mit kezdhetünk azzal ha kiüresedett az életünk és mit azzal , ha a jól mûködõ semmitmondó életünk egyszerre egy romhalmazzá válik ?