Téma: A négyzet

Kritikán felüli máj. 31. 22:37:45
(39/39)
Majomemberek társadalma: https://youtu.be/S4hG-pJSxF8
5/10
pihes 2023 dec. 31. - 15:01:39 5/10
(38/39)
Nem kicsi itt a zűrzavar, ami időnként meglep minket. Ennyi figyelmet nem érdemelt ÖT/TÍZ
5/10
Laverg 2023 jan. 22. - 21:41:30 5/10
(37/39)
Gyomorgörcs 142 percen át! Lars von Trier filmjei üdék és szórakoztatóak,túlzás nélküliek ehhez a filmhez képest !Újravágva, 90 percben még közönségfilm is lehetne!
Mint a film főhősével a rendezővel is elszaladt a ló!! Csak elvetemülteknek ajánlom!
5/10
Ildikó Nóra 2023 jan. 09. - 20:50:10 5/10 Előzmény Raul75
(36/39)
A film első felére gondoltam, a hajón játszódó részre, hogy az tetszett, a film másik fele már nem....
8/10
Raul75 2023 jan. 07. - 21:53:10 8/10 Előzmény Ildikó Nóra
(35/39)
Miért, hány része van?
5/10
Ildikó Nóra 2023 jan. 02. - 20:39:46 5/10
(34/39)
Azok közé tartozom, akiknek nem annyira tetszett a film, jobbra számítottam, egyszer meg lehet nézni. A főszereplők jól játszottak, vannak benne jó, elgondolkodtató jelenetek, de több minden nem derült ki, nem kap választ a néző, csalódás volt és hosszú is, sokszor untam, lehetett volna rövidebb. A rendező új, tavaly bemutatott filmje, A szomorúság háromszöge c. jobban tetszett, de annak is csak az első része.
10/10
aser10 2022 márc. 21. - 11:02:59 10/10
(33/39)
Az évtized, ha nem az évszázad legmeghatározóbb filmje. Minden szinten sokkoló.
8/10
vargama 2021 febr. 06. - 21:10:06 8/10
(32/39)
Erős film, tetszett. Lassú folyású, de nem unalmas. Egy emlékezetes szürreális jelenet ellenére nagyon életszagú, és elgondolkodtató. Egy jómódú, rendes ember jön rá, hogy valami baj van vele, azaz, hogy nem olyan rendes.
Mario Rodriguez 2021 jan. 26. - 16:27:43 Előzmény DUNAWÖLD
(31/39)
Olyan érzésem van hogy az emberknek az szájukba raknak divatszavakat amiket szinte mindenre hasznalnak... most ilyen a liberalizmus.
Bár a filmnek semmi köze a liberalizmushoz sem elmosodott.
Ez csupán egy ilyen film.
10/10
Cukros csirkecomb 2021 jan. 25. - 02:25:51 10/10
(30/39)
Derék dolog, hogy a filmnek pont azok a körök adtak rangos díjakat, amelyeknek - többek közt - görbe tükröt tart. :) A film formai megoldásaival remekül eltalálja ezeknek a köröknek a nagyon modern, nagyon kortárs ízlését. A svéd társadalmat illetően sokkolóan önkritikus mű, ahogy a Lavina is az volt. Mindkettőre tízest adtam, bár mindkét film végtelenül lehangolt. De szükséges alkotásoknak gondolom ezeket... csak azt nem tudom, mennyire képesek komolyabb hatást elérni, ha nem mutatnak kiutat a válságból? A főhősök tétova nem-fejlődése vajon elég erős impulzust ad-e a nézőnek a változtatáshoz?
DUNAWÖLD 2021 jan. 25. - 00:05:29 Előzmény IDS
(29/39)
Érdekes, hogy az kimaradt: Ciabattát kérek, hagyma nélkül! - Szedje ki belőle maga!- Rohadjon meg!
Jelképes jelenet.
Xxy92 2021 jan. 24. - 23:44:08
(28/39)
Január 24. - Vasárnap
22:55 DUNA Televízió

Örülök, hogy a Duna tévé legalább néha mer Más lenni. Köszönöm! Ma sajnos nem tudom nézni, de a Médiaklikken okvetlen bepótolom.
DUNAWÖLD 2021 jan. 24. - 23:12:26
(27/39)
Ez nagyon elvontnak hangzik. Az élet nem ilyen bonyolult, csak az agymosott liberalizmus orszàgaiban ennyire elmosódottak a határok, szinte minden szürke.
tortura 2021 jan. 24. - 17:24:24
(26/39)
Ahogy elolvastam a tartalmat, inkább kihagyom. Pedig szeretem a skandináv filmeket, de nem szeretem, ha keveredik a valóság meg a képzelet.
IDS 2020 jún. 14. - 18:18:39
(25/39)
Egy filmszatíra, amely groteszk tükröt tart a korszellem, a posztmodern elé. Tulajdonképpen nincsen központi cselekmény, esetleg rá lehet fogni, hogy a történet Christian, a főszereplő ellopott telefonja és pénztárcája körül forog. Én csak úgy tudom csak értelmezni a filmet, mint egészet, hogy sketch-ek, vázlatok összessége, de annak nagyon erős. Főszereplőnk, Christian, nagyon szenved, szegény, mert a gerincét összehajtották. Ha nagyon nyersen akarok fogalmazni, akkor azt is lehet mondani, hogy egy gyáva, sz@r alak, aki egy önhazugságban éli a látszólag tökéletes életét. Azt hiszem kevés olyan filmet láttam, kivéve a rendezőnek az előző filmjét, amin így feszengtem volna. Visszatérő motívum, hogy a főszereplő olyan helyzetben találja magát, ahol megtehetné, hogy segítséget nyújt, de mindig megalkuszik gyáván.


A legkiábrándítóbb és leggroteszkebb jelent az, amikor főhösünk egy plázában ül egy padon és kellemesen kávézik egy bevásárlás után, mindenféle designer boltokból beszerzett cucokkal körülvéve. Majd odamegy hozzá egy koldus, aki pénzt kunyerál tőle (az előítéletünkre is rájátszik a jelenet, mert én rögtön azt gondoltam, hogy ez egy koldus maffia). Főhösünk erre úgy reagál, hogy azt mondja: „Nincsen pénzem.”, miközben valószínüleg most költött el egy egyhavi átlagfizetést vásárlásra. Majd miután elmegy a koldus és lezajlik egy telefonbeszélgetés, megkéri ugyanezt a koldust, hogy segítsen már neki, vigyázzon a cuccaira, amíg megkeresi a gyerekeit. Az a jelenet nagyon nyomasztó volt és még sok ilyen van, pl: amikor 60-70 éves gazdag öregasszonyok és öregurak veretik egy buliban bunker-technóra, a majomember performansza, stb.



Tetszett a film, de nagyon kiábrándító volt az üzenete, semmi illuziót nem hagy számunkra a meghasonlott polgári társadalom jövőjével kapcsolatban.
3/10
Gollam24 2019 okt. 03. - 16:29:53 3/10 Előzmény Vídia.
(24/39)
Értem én, hogy a politikai tartalom miatt kapott Arany Pálmát, ezzel úgy önmagában nincs is bajom, de ez szerintem egy gyenge film, mint film.
A lépcsőházas képi metafora pedig.......khm elég gyenge.
Vídia. 2019 okt. 03. - 16:19:01 Előzmény Gollam24
(23/39)
"A négyzet
Ha össze kéne foglalnom valakinek, hogy milyen a világ manapság, egyszerűen a kezébe adnám A négyzetet. Nem érted, hogy lett Donald Trump elnök, hogy szavazták meg a Brexitet, hogy lett főellenség Brüsszelből? Nézd meg Ruben Östlund filmjét! A választ abból se fogod megtudni, de egy valamit ad neked: egy jó görbe tükröt magadról.
Nincs film, ami jobban leírná azt a zsákutcát, ahová a nyugati gondolkodás jutott. A mérhetetlen pökhendiséget, amit Francis Fukuyama szavaival a liberális demokrácia mint „a történelem vége” okozott. Azt az álszentséget, amit a politikai korrektség rejt. A férfi és női szerepek közröhejjé történő átalakulását."
Éves mérleg 2017
duhajgy 2019 márc. 23. - 21:20:02
(22/39)
Ha lenne időm és türelmem, megnézném miket irogattatok össze Tar Béla filmjeiből...
3/10
Gollam24 2019 márc. 23. - 17:07:38 3/10
(21/39)
Brrrr,...... hogy egy ilyen ritka rossz film vigye el a 2O17-es aranypálmát.
Mondjuk már a rendező csóka Lavina és a Play-gyerekjáték című filmjei se nagyon jöttek be, de ez még azokat is alulmúlja, ezért sem iparkodtam eme film megtekintésével.
Összehajigált, egymással nem sok koherenciát mutató jelenetek, hosszú játékidő, a négyzet és lépcsőházi keringő is nagyon erőltetett szimbólumok annak kifejezésére, hogy bizony még mindig vannak egyenlőbbek (sznobok), meg ez a "szeressük egymást gyerekek" szintű PC propaganda, amit hirdetni próbál a film a valóságban nem létezik és szerintem nem is fog soha.
Ettől Zvyagintsev Loveless című filmje ezerszer jobb volt.
Medvepulzus 2019 márc. 16. - 23:04:39
(20/39)
Számomra ez a film tulajdonképpen nem sokat adott. Nagyon érzékeletesen bemutatta azt amit eddig is láttam a világból, meg amit akármikor láthatok. Az emberek abszurd és/vagy kínos helyzeteket teremtenek maguknak azzal hogy nem mernek kimondani, megtenni dolgokat, még egészen nevetségesen egyszerű dolgokat sem. Amikor meg igen akkor meg vagy késő vagy átesnek a ló túloldalára. Mindezt valami svédes túlzott merevséggel és ridegséggel. A kortárs művészettel meg sznobizmussal kapcsolatban pedig ha be is dobott pár kérdést azokra se építkezett. Az igen hosszú játékidő ellenére alig volt olyan jelenete ami meg fog maradni hosszabb távon is.