Km.: Kirill Troussov, Pusker Júlia (hegedű), Szűcs Máté, Abouzahra Amira (brácsa),
Várdai István (gordonka), Fejérvári Zsolt (nagybőgő), Fejérvári Zoltán (zongora),
Mendelssohn: D-dúr szextett, op. 110
Glinka: Nagy szextett
Kirill Troussov ezúttal is legkiválóbb zenész barátaival érkezik a Magyar Zene Házába. Két nem mindennapi apparátusú kamaraművet szólaltatnak meg: Mendelssohn D-dúr és Glinka Esz-dúr szextettjét. Igazi örömzenélésre számíthatunk, amelyről a hegedűművész így fogalmazott: „Amikor színpadra lépünk, azt is ünnepeljük, hogy a világ egy pontján épp találkozunk és együtt zenélhetünk. A kamarazenélés az egyik legfontosabb aspektusa számomra a klasszikus zenei pályának, mert nemcsak a közönséget hozza össze a koncertteremben, hanem a művészeket is a színpadon. Igazi win-win helyzet, mindenki jól jár.”
A zongora gyakran válik főszereplővé Mendelssohn és Glinka művében is, amelyekben a hegedűnek, a brácsának, a csellónak és a nagybőgőnek köszönhetően a vonós hangzás minden magassága és mélysége megmutatkozik. Vonósnégyes, nagybőgő és zongora – így áll össze Glinka szextettjének apparátusa, Mendelssohn a két brácsa alkalmazásával ennél egy árnyalattal sötétebb színűre hangolta a művét. Glinka sodró lendületű darabját nagyban inspirálták a szerző itáliai utazásai, könnyen felfedezhetjük benne a romantikus operák karaktereit. Mendelssohn pedig ezzel a szextettjével is bizonyítja, hogy kétségkívül a klasszikus zene egyik legzseniálisabb tehetsége volt: alig múlt tizenöt éves, amikor befejezte a darabot. Érezhetjük benne Haydn és Mozart közeli hatását, ugyanakkor a zeneszerző ragyogó egyéni hangját is, amely – Kirill Troussovot szerint is – „mindig boldogságot hoz magával”.