Bár a hazai fiú- és lánycsapatoknak már jóval korábban is voltak előfutárai, burjánzásuk leginkább a 90-es évek végén vette kezdetét. A csillámporos glicerinpop egzotikus frizurájú pápája ugyanis ekkoriban esküdött fel a magyar Backstreet Boys vagy Destiny’s Child legyártására, majd – jobbára mély sérelmünkre - többen is követték példáját. Következzék néhány elfeledett formáció ebből az időszakból!
Bizö Boys
Bele sem merünk gondolni, hány talicska fehérjeporra vert el vagyonokat Kozso annak érdekében, hogy a tinicsajok Pavlov-kutyaként nyálazzanak versenyt a ShyGys-fiúk idomai láttán. Voltak azonban producerek, akik okosabban jártak el, és még kaszáltak is azon, hogy korabeli brendekbe bugyolálták be mentoráltjaikat. A kvázi szendvicsember és próbababa lét okozta megaláztatást pedig jócskán kompenzálta az a tény, hogy így már senki nem illethette a csapatot a Turi Srácok fedőnévvel. Egészen addig, amíg a szponzor ki nem hátrált mögülük, és fel nem vették a jól csengő és teljes mértékben félreérthetetlen B. Boys nevet. Erica C. és Robbie D. Skála Kópéi két nagylemezt és hasonló, kikezdhetetlen rímpárokat hagytak a világörökség részéül:
De tenni ellene nem tudtam semmit,
Azon kívül, hogy ültem és néztem a semmit
VIP
Jennifer Anistont vélhetőleg mindig nosztalgikus melegség önti el, ha egy újságíró a Gyilkos kobolddal kapcsolatos emlékeiről faggatja. Érzéseink szerint titkon ugyanezt élheti át Rácz Gergő és a Rakonczai testvérek, ha valaki emlékezteti őket a VIP-s évekre. Merthogy nem voltak ők mindig EMeRTon-díjas zeneszerzők és nemzetközileg elismert acapellaénekesek: a 90-es évek végén az általuk termelt nyálmennyiség átszakította volna a Hoover-gátat. Azzal pedig, hogy négy dózisban is elárasztották a lemezboltokat, már-már rekordernek számítottak, de őket is óhatatlanul utolérte a vég, amint a fiúbanda trend a dodó madár sorsára jutott.
All 4 Love
Kozsoról köztudott, hogy a 90-es évek második felében génlaborjában több fiú- és lánybandát is előállított legendás tincséből, és még akkor sem esett kétségbe, amikor már Tadzsikisztánban is leáldozott a hasonló felállású formációk csillaga. 2002-ben némi uszkárszőrt is hullajtott a kémcsőbe, így aztán megszületett az All 4 Love nevezetű kvázi lánybanda egy MC Lovely (polgári nevén talán Krahovácz Lajos) művésznevű énekessrác közreműködésével. Kétségtelenül merész kísérlet volt, ám nem állíthatjuk, hogy sikeres. Haddaway vagy MC Hammer ugyanis egy kiapadhatatlan slágergyárnak tűnhetett az All 4 Love-hoz képest, így egy lemez után a csapat le is húzta a rolót.
Baby Lady
A Szív TV Music Box című műsora volt az első kívánságműsor, mely a nyomógombos telefon technológiáját igénybe véve indított lovasrohamot a közízlés ellen. A műsor előadóinak jelentős hányadát ugyanis a szatymazi vasúti resti zenegépe is nehezen tűrte volna meg magában. Közéjük tartozott a Baby Lady is, mely Csuka Mónika túlontúl kíméletlen válasza volt a Spice Girls-re és az Én kicsi pónimra. Nincs kétségünk afelől, hogy nemes cél vezényelte, amikor ezzel a dallal kísérelt meg rabláncot tenni a pedomaci lábára, de sajnos végül szexuális orientációra való tekintet nélkül mindenki össztűz alá került.
Showgirls
Íme, egy újabb lélekromboló torpedó a szépemlékű Music Box tengeralattjáróról. A mai napig nem merünk belegondolni, miféle piaci rést akart betömi az a producer, aki szerint nyerő ötlet volt a Brooklyn Bounce-féle lakossági house-t leszbikus tartalmú imidzzsel és szövegekkel vegyíteni. A Showgirls mind zeneileg, mind az erotikus kisugárzás tekintetében egy csapágyas mosógépre hajazott, azonban nem kevés bújtatott önkritikáról tanúskodik az a tény, hogy a formáció egy legendásan hitvány film címét vette fel.