Az előző heti növekedés után múlt héten (13. hét) újra csökkent a csatorna hírműsorának közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban, de az összteljesítményt nézve újra kijelenthetjük: az RTL Klub magabiztosan nyerte a múlt hetet és a húsvéti napokat.
Két hete még azt írtuk, hogy az RTL Klub Híradója az utóbbi időben hétről hétre veszít nézettségéből a kereskedelmi célcsoportban: a 11. héten csak 16,4 százalékot teljesített átlagosan a csatorna hírműsora, ez a szám az előző, 10. héten még 17,2 százalék volt, a 9. héten 18,6 százalék.
Múlt héten viszont azt írtuk az RTL Klub Híradójáról, hogy visszaszerezte nézőit: míg a 11. héten a kereskedelmi célcsoportban, átlagosan 16,4 százalékos közönségarányt produkált, addig a 12. héten 19,9 százalékot ért el, ami jelentős javulás. Ehhez képest a TV2 hírműsora, a Tények a 11. héten 15,9 százalékot teljesített, a 12. héten azonban már csak 14,4 százalékot. Minden nap többen nézték az RTL Klub híreit, mint a TV2-ét.
És most nézzük a múlt hét, vagyis a 13. hét számait: az RTL Klub Híradójának közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban ismét jelentős mértékben csökkent, 15,9 százalékot teljesített, ami 4 százalékos esést jelent az előző héthez képest. A TV2 hírműsora, a Tények viszont növelni tudta közönségarányát, a 13. héten 15,1 százalékot produkált, amivel majdnem beérte az RTL Klubot. Azért is furcsa egy hírműsor közönségarányának ugrálása, mert a nézők azért jellemzően elköteleződnek egy-egy csatorna hírműsora mellett, és a két hírműsor jellegéből adódóan nehéz elképzelni, hogy jelentős lenne köztük az átjárás. Vagy arról lehet szó, hogy az emberek megcsömörlöttek a hírektől? Az anomáliára mindenesetre jövő héten is visszatérünk, és ismét megvizsgáljuk a tendenciákat.
Az RTL Klubnak ettől eltekintve igazán jól sikerült a múlt hete, a kereskedelmi célcsoportban minden napot a csatorna nyert: hétköznapokon kisebb aránnyal, míg hétvégén egészen letaglózó győzelmet aratott a TV2-vel szemben. Szombaton a TV2 6,8 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben, az RTL Klub 13,9-et, vasárnap a TV2 4,5 százalékot, míg az RTL Klub 13,6-ot.
A mi kis falunk új, szombati epizódja ismét a nézettségi toplista élén végzett a maga 20,2 százalékos közönségarányával (SHR) és 329 935 nézőjével a 18-49 éves korcsoportban. A teljes lakosság körében is ez a műsor lett a legnézettebb 930 071 nézővel és 20,5 százalékos közönségaránnyal. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy a műsor nézettsége folyamatosan csökken: míg az első új részt a teljes lakosság körében még 1 098 803 néző követte figyelemmel, és 24,1 százalék volt a közönségaránya, addig a másodikat már csak 996 802 néző választotta szombat esti program gyanánt 22,5 százalékos közönségarány mellett. A múlt heti, harmadik részt 930 071-en nézték, és a közönségarány 20,5 százalékra csökkent.
A Keresztanyu minden nap megnyerte saját sávját: átlagosan 18,2 százalékos közönségarányt ért el a legfontosabb célcsoportban. A TV2 húzóműsora, az Exatlon Hungary az előző héthez képest minimálisan vesztett közönségarányából, míg a 12. héten még 14,4 százalékot ért el a kereskedelmi célcsoportban, addig a 13. héten ez a szám már csak 13,3 százalék volt.
AZ RTL húsvéti filmjei is népszerűek voltak: a péntek este vetített Aranyhaj és a nagy gubanc című animációs film 15,1% SHR-rel a legnézettebb műsorszám volt az idősávjában. Szintén péntek este a Film+-on az Aquaman című blockbuster 11,1 % SHR-t ért el a 18-49 évesek körében és átvette az első helyet az idei év kábeles nézettségi listáján.
Húsvét vasárnap este az Oroszlánkirály című, 2019-ben készült animációs film 15,1% SHR-rel nyerte a sávját, és az előtte futó Apatigris című sorozat aktuális epizódjával együtt biztosította az RTL Klub győzelmét a hét utolsó napján. Nyúl Péter pedig a hétfő estét vitte, a családi animációs film 18,2% SHR -rel nem csak a nap legnézettebb műsora lett, de az idei év filmes toplistájának élére is került.
Forrás: Nielsen Közönségmérés/RTL Klub