A múlt hét egyértelműen az RTL Klubnak kedvezett, minden húzó műsoruk nézettsége emelkedett, ezzel párhuzamosan a TV2-é csökkent, a hétvégét toronymagasan vitte az RTL Klub.
Múlt heti cikkünkben megkongattuk a vészharangot, már ami az RTL Klub Híradóját illeti, de a múlt heti nézettségi adatokat látva elmondhatjuk, hogy a csatorna hírműsora visszaszerezte nézőit. Míg a 11. héten az RTL Klub Híradója a kereskedelmi célcsoportban, átlagosan 16,4 százalékos közönségarányt produkált, addig a múlt héten, vagyis a 12. héten 19,9 százalékot ért el, ami jelentős javulás. Ehhez képest a TV2 hírműsora, a Tények a 11. héten 15,9 százalékot teljesített, a 12. héten azonban már csak 14,4 százalékot. Minden nap többen nézték az RTL Klub híreit, mint a TV2-ét.
De a többi műsor esetében is sokkal jobban áll az RTL Klub, ami a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányok számain is jól látszik (12. hét): az RTL Klub 14,9 százalékot ért el, a TV2 11,9-et, az előző héten (11. hét) az RTL Klub még csak 13,5 százalékon állt, a TV2 11,3-on. A hétköznapokat – a szerda kivételével – minimálisan az RTL Klub nyerte, viszont amit hétvégén a csatorna produkált, az szinte utolérhetetlen: szombaton a TV2 rendkívül gyengén teljesített, a főműsoridőben a nézők 4,9 százalékát tudta meggyőzni, hogy a csatornát válasszák, míg az RTL Klub 16,6 százalékot produkált, ami félelmetesen nagy különbség. A TV2-t ezen a napon még a Film+ is meg tudta előzni, a csatornának ekkor 5,6 százalékos közönségaránya volt. A vasárnap egy kicsit jobban sikerült a TV2-nek, ekkor 8,4 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klub 13,2-t.
A szombati RTL-es sikerhez persze hozzájárul A mi kis falunk új epizódja, ami egyébként a hét legnézettebb műsora lett: a teljes lakosság körében 996 802 nézőt és 22,5 százalékos közönségarányt ért el, ami ugyan elmarad az első rész sikerétől (1 098 803 néző, 24, százalékos közönségarány), de azért nincs oka búslakodni a csatornának. A TV2-n ezzel egy időben egyébként a Hotel Belgrád című orosz romantikus vígjáték futott, aminek a közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban mindössze 4,5 százalék volt, ami borzasztóan kevés. Az RTL Klubon a szombati nagyfilm a Minden6ó volt, amit szintén sokan néztek, és inkább ezt választották az orosz film helyett. Vasárnap az Apatigris és a Vasember 2. hozta az RTL Klubnak a számokat, a nézők nem voltak kíváncsiak a TV2-n futó Derült égből apu című francia vígjátékra.
Az RTL Klub főműsoridős műsorai, a Fókusz és Keresztanyu is erősíteni tudták pozíciójukat: a 11. héten a kereskedelmi célcsoportban a magazinműsor még csak 15,5 százalékot teljesített, a 12. hétre ez a szám 17,8-ra javult, a Keresztanyu pedig a 11. héten 15,8-at produkált, ezt javította a 12. héten 17,7 százalékra. A TV2 húzóműsora, az Exatlon is javítani tudott az előző héthez képest: a 11. héten 13,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, míg a 12. héten ez a szám már 14,4 volt.
A múlt heti legnézettebb műsorok listáján a kereskedelmi célcsoportban az első 15 helyet – a 6. kivételével, ezt az Exatlon legnézettebb adása bitorolja – RTL Klubos műsorok foglalják el: A mi kis falunk, Keresztanyu epizódok, Fókuszok és Híradók. A teljes lakosság körében pedig az első 10 helyen csak és kizárólag RTL Klubos műsorok szerepelnek (A mi kis falunk, Híradók, Keresztanyu epizódok).
Azon a listán pedig, ahol minden műsor csak egy, a legnézettebb epizódjával szerepel, már nem csak RTL Klubos és TV2-s műsorok kapnak helyet: a kereskedelmi célcsoportban a kilencedik helyre bekerült a Forma 1 közvetítés, melyet 170 219-en néztek és 15 százalékos közönségarányt ért el, és a 23. helyre egy Family Guy epizód (Comedy Central) is be tudott kerülni 79 761 nézővel és 7,9 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében ezen a listán a 13. helyre ért be a Forma 1 közvetítés (427 339 néző, 12,6 százalékos közönségarány), a lengyel-magyar focimeccs pedig a 15. lett 370 818 nézővel és 9,4 százalékos közönségaránnyal.