Enyhén csökkent a TV2-es Házasság első látásra nézettsége, de még így is tarol.
Múlt héten ismét a TV2 pártaláló realityjét, a Házasság első látásrát nézték a legtöbben mind a teljes lakosság, mind a fiatalok körében.
Megint sikerült a bravúr, mindkét célcsoportban az első öt helyen végzett a reality öt adása,
vagyis ennél jobban már nem teljesíthettek volna helyezésileg az epizódok.
A fiatalok körében egy-egy adást átlagosan 267 ezren néztek, a közönségarány 26,2 százalék volt. Előző héten még 286 ezren néztek egy részt, a közönségarány a 28,5 százalékot is elérte, vagyis jól látható a csökkenés, de ez egy pillanatig sem veszélyezteti a TV2 és a műsor pozícióját,
2024-ben eddig ez a legsikeresebb műsor.
A teljes lakosság körében sem számottevő a nézővesztés: az előző heti 861 ezres átlagos nézőszám 834 ezerre csökkent, a 25,4 százalékos közönségarány 24,2-re, vagyis szinte meg sem érzi a TV2.
Az utána következő TV2-es sorozat, a Hazatalálsz közepes eredményeket ér el a második évadával: a fiatalok körében egy adást átlagosan 127 ezren néznek 13,4 százalékos közönségaránnyal, ennél egy picivel jobban szeretik az idősebbek, a négy évnél idősebbek körében 443 ezren néznek egy epizódot, ott 15,1 százalékos a közönségarány. Mint írtuk, ez csak közepes eredmény, mégis toronymagasan nyeri ezt a sávot is a TV2, mivel az RTL itt csak ismétlésekkel próbálkozik, az eredmény pedig borzalmas: míg az előző héten az Árulók – Gyilkosság a kastélyban ismétléseivel próbálkoztak, egy hét után látták, hogy semmi értelme egy olyan krimiszerű műsor újrasugárzásának, aminek már mindenki tudja (legalábbis akit érdekelt), hogy mi lesz a vége. Múlt héten megpróbálkoztak a Házasodna a gazda előző évadának ismétléseivel, de ez is csúfos kudarcot vallott, hét közben módosították a műsort, és húzták elő immáron megszámlálni sem tudjuk, hányadik alkalommal A mi kis falunk ismétléseit, hátha ezredjére is megnézik a rajongók. És lám, ismét bejött az RTL számítása, bár természetesen egy ismétlés esetében nem beszélhetünk tarolásról, de mindenképpen jobb eredményeket ért el A mi kis falunk, mint a három napnyi Házasodna a gazda ismétlések.
De nézzük az RTL húzóműsorát, amellyel a hétköznapokon készülnek a nézők szórakoztatására: Az álommeló továbbra is borzasztóan gyenge számokat produkál, előző héthez képest is csökkent a nézettsége: a fiatalok körében az amúgy sem túl acélos 134 ezres átlagos nézőszám múlt héten lecsökkent 119 ezerre, a 13,2 százalékos közönségarány 11,6 százalékra. A teljes lakosság körében azonban egy kicsit nőtt a nézettség, 361 ezerről 376 ezerre, a közönségarány 10,7-ről 10,9 százalékra.
Ennek fényében kijelenthetjük, hogy a TV2-es Házasság első látásra című realityt több mint duplaannyian nézik, mint az RTL-en Az álommelót, így a hétköznapokat simán viszi a TV2, viszont a hétvége ismét az RTL-nek lett sikeresebb: a Gólkirályság egy kicsit összeszedte magát előző hét óta, most 145 ezer nézőt ültetett le a képernyők elé a fiatalok körében, ezzel 15,3 százalékos közönségarányt ért el. A TV2-n vele egy időben sugárzott Katonadolog című amerikai film csupán 72 ezer nézőt és 7,7 százalékos közönségarányt produkált.
Vasárnap A renitens című RTL-es krimisorozat évadzárója ért el egészen korrekt eredményt, a fiatalok körében 169 ezren, a teljes lakosság körében 544 ezren nézték az utolsó epizódot, az előbbi célcsoport 17,2 százalékos, az utóbbi 16 százalékos közönségaránnyal.
A múlt heti toplista a következőképpen alakult: ahogy már említettük, mindkét célcsoportban rajt-cél győzelmet szerzett a Házasság első látásra öt adása, a fiatalok körében a hatodik helyen végzett a Bajnokok Ligája Manchester City - Real Madrid mérkőzése, hetedik lett A renitens, nyolcadik helyen az El Classico végzett, melyet a Spíler 2 közvetített, kilencedik lett a vasárnapi RTL Híradó, tizedik helyen végzett egy másik BL-meccs, az FC Barca - PSG.
A teljes lakosság körében az első öt helyet kibérlő Házasság első látásra után egészen a tizenkilencedik helyig Tények, Tények Plusz adások és RTL Híradók foglalják el a listát, huszadik lett A renitens évadzárója.
A főműsoridőben a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében ismét a TV2 nyert 15 százalékkal, az RTL 11,2 százalékos eredményt ért el múlt héten. Mivel sajnos több a hétköznap, mint a hétvége, ez a fentiekből adódóan törvényszerű volt. És nem is jósolunk nagy jövőt továbbra sem az RTL hétköznapjainak, mivel jövő héten Az álommeló a TV2 tavalyi legsikeresebb műsorával, a Zsákbamacskával fog összecsapni.