Besült a Gólkirályság új évadának premierje, visszasírja még a csatorna (és talán a nézők is) A mi kis falunkat.
Meglepő nézettséggel nyitott az RTL Gólkirályság című sorozatának legújabb évada: az első évad végi hatalmas cliffhanger és a nagy nézettség után joggal számíthatott a csatorna arra, hogy nagy (de legalábbis ennél nagyobb) sikerrel nyit majd a második évad, de
az első epizód csúnyán felsült:
a fiatalok körében 147 ezren nézték, a közönségarány 14,8 százalékos lett, ami elég sovány, tekintve, hogy A mi kis falunk című sorozat a legutolsó rész kivételével rendre jóval 200 ezren felüli nézőszámokat és 20 százalékon felüli közönségarányokat szállított a csatornának, nem beszélve arról, hogy a pajkaszegi széria szinte mindig a hét legnézettebb műsora volt.
Ehhez képest a Gólkirályság nyitó epizódja csupán a 12. helyen végzett a heti toplistán, szóval úgy is fogalmazhatnánk, hogy innen szép nyerni. A teljes lakosság körében sem hozott osztatlan sikert a sorozat: 461 ezren követték figyelemmel, a közönségarány 14 százalékos lett, míg A mi kis falunk volt, hogy 700 ezernél is több nézőt vonzott, a közönségarány ebben a célcsoportban is 20 százalékon felül alakult.
A Gólkirályság első évada ennél jóval magasabb nézettséget ért el, az első rész 275 ezer nézőt és 24 százalékos közönségarányt hozott, de persze ehhez az is hozzájárult, hogy tévés szempontból a legkedvezőbb szezonban voltunk, az első januári héten sugározta az RTL, amikor tél van, hideg van, és mindenki a tévé előtt ül. Azonban ezután is „jól tartotta magát” a széria, az első pár héten még 260 ezres közönsége is volt, aztán ez természetesen lejjebb ment, de az első évad záróepizódját 219 ezren nézték, a közönségarány 18,8 százalékos volt.
ez is érdekelhet
Az álommeló című álláskereső reality második évada múlt héten kezdődött az RTL-en, de a premierhét hatalmas buktával zárult.
Tovább
A Gólkirályságnak ráadásul olyan konkurenciája volt a TV2-n, amit a nézők már ezerszer láthattak: nevezetesen a Taxi című, 1998-ban (!) készült francia akciófilm, melyet 115 ezren néztek a fiatalok körében, a közönségarány 11,5 százalékos volt, vagyis nem sokkal maradt el az RTL vadiúj sorozatától.
Az RTL másik saját gyártású sorozata, A renitens viszont növelni tudta nézettségét az előző héthez képest,
127 ezerről 155 ezerre nőtt a nézőszám, a közönségarány 15,5-ről 17,5 százalékra kúszott fel. A teljes lakosság körében is jócskán nőtt a közönség: 457 ezerről 521 ezerre, a közönségarány 15,2-ről 16,7 százalékra.
Mivel a TV2 módosította műsorát, és gyorsan kivette az RTL sorozatának műsorsávjából a Next Top Model Hungaryt, így nem vitte el A renitens a topmodellek potenciális közönségét, sőt, még nőtt is a TV2-es műsor nézettsége az előző héthez képest, amikor még A renitenssel kellett megküzdenie. Vagyis bevált a TV2 műsorváltoztatása, és a topmodellek nézőszáma a 122 ezerről 140 ezerre ugrott, a közönségarány viszont nem változott, maradt 13,7 százalék.
A szombatot és a vasárnapot vitte az RTL, bár a fentebb említettek miatt a szombatot már csak nagyon kis különbséggel sikerült megnyernie a csatornának, viszont a hétköznapokon teljesen elvérzett a Házasság első látásra című TV2-es reality miatt.
Az RTL-es Az álommeló második évada igencsak gyengén nyitott előző héten, az alacsony nézőszámot sikerült egy kicsit feljebb tornászni: a fiatalok körében a 132 ezres premierheti átlagos nézőszámot 140 ezerre növelték, a közönségarány 12,6 százalékról 13,1 százalékra nőtt, de ez borzasztóan kevés a TV2 bombájához, a Házasság első látásra című reality eredményeihez képest. Ami
szintén tudta növelni nézettségét az előző heti, amúgy sem gyenge számokhoz képest:
241 ezerről 264 ezerre ugrott az átlagos nézőszám, a közönségarány 22,9 százalékról 25 százalékra nőtt, ami hatalmas szám, ennél magasabb nézettséget csak a Zsákbamacska tudott elérni az első pár hetében. Sem az Ázsia Expressz, sem a Szerencsekerék, sem a Séfek séfe nem tudott olyan számokat felmutatni, mint most a Házasság első látásra. A teljes lakosság körében is nagy az igény a műsorra: ebben a célcsoportban az átlagos nézőszám egy-egy adás esetében 825 ezer volt a múlt héten, a közönségarány 23,7 százalék.
Nézzük a múlt heti toplistát: a fiatalok körében mesterötöst produkált a Házasság első látásra, az első helyezett csütörtöki epizód 287 099 nézőt, és megdöbbentően magas, 27,5 százalékos közönségarányt hozott a TV2-nek. Hatodik és hetedik helyen ért célba egy-egy RTL Híradó, nyolcadik helyen végzett Az álommeló legnézettebb, hétfői része 155 093 nézővel és 13,9 százalékos közönségaránnyal. A Gólkirályság a tizenkettedik helyig jutott.
A teljes lakosság körében is a Házasság első látásra öt epizódja végzett az első öt helyen, majd ahogy mostanában lenni szokott, RTL-es és TV2-es hírműsorok váltják egymást – egészen a 19. helyig, huszadik helyre ért be A renitens, a Gólkirályság ebben a célcsoportban csupán a 29. helyen végzett.
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében a TV2 15,5 százalékkal végzett, az RTL csupán 12,4 százalékot teljesített, meglátjuk, hova tud még növekedni a Házasság első látásra, és ezzel mihez tud kezdeni Az álommeló. Na meg azt is, hogy hogyan muzsikálnak az RTL focistái.