Tévénézettség: elképesztő, mennyien kíváncsiak a Házasság első látásra epizódjaira

A TV2 megütötte a főnyereményt új műsorával, a Házasság első látásrával: alaposan feladta a leckét az RTL-nek és Az álommelónak.

Földcsuszamlásszerű győzelemmel ért véget a Házasság első látásra premierhete a TV2-n.

A fiatalok körében 220 ezres nézőszámot ért el egy-egy adás átlagosan, a közönségarány 22 százalékos volt, a teljes lakosság körében még ennél is nagyobb, 23,7 százalék és 809 ezer néző adásonként.

Ekkora nézőszámokat már nagyon régen láttunk a csatorna háza táján, legutóbb a Séfek séfe ért el ehhez hasonló eredményeket, 2023 szeptemberében és októberében, az őszi szezon berobbanásakor, amikor hagyományosan sokan néznek tévét.

Házasság első látásra; Forrás: TV2 Sajtószoba

 


Így a TV2 valószínűleg behúzta a hétköznapok főműsoridejének első harmadát, bár ezt azért még nem lehet biztosra kijelenteni, hiszen az RTL-en ezen a héten kezdődött el Az álommeló című reality második évada, amiről még nincs adatunk. A TV2 másik új, illetve inkább visszatérő műsora, a Hazatalálsz második évada viszont gyengén nyitott, egy epizódot átlagosan 113 ezren néztek 12,5 százalékos közönségarány mellett, ez nem túl acélos szám. Ezzel pedig még az is lehet, hogy amit nyernek a réven a házassági realityvel, azt elvesztik a gáton a Hazatalálsszal. Mindenesetre a két premieres műsorral a TV2 minden hétköznapot megnyert a főműsoridős közönségarány szempontjából, de ez a győzelem csak szűken van meg, a konkurens RTL-en Az ugrás és A mi kis falunk ismétléseit azért sikerült kenterbe vernie. Egy hét múlva kiderül, hogy Az álommeló hogyan muzsikál, és persze a Gólkirályság első évadának újravetítése is beszáll a versenybe.


A teljes lakosság körében a Házasság első látásra és a Hazatalálsz (473 ezer néző; 16,5% SHR) is magasabb számokat produkált, mint a fiatalok körében, de az utóbbi meg sem közelíti a Kincsvadászok című régiséges realityt.

És ha már Az ugrást említettük:

az RTL vetélkedője az utolsó hetére teljesen kifulladt,

már csak 155 ezren néztek egy-egy adást átlagosan, a közönségarány 15,5 százalékos volt, előző héten még 163 ezren néztek egy részt, ami akkor 16,2 százalékos közönségarányt jelentett a műsornak. Már azok a számok sem voltak kiemelkedőek, de a vetélkedő az utolsó hetében teljesen elfáradt. Kérdés, hogy van-e benne még egy második évadra való potenciál, vagy a csatornának más műsor után kellene néznie.

Az ugrás; Forrás: RTL Sajtóklub

 


A hétvége viszont egyértelműen az RTL-é: szombaton A mi kis falunk új epizódja ismét remekül szerepelt, 244 ezren nézték meg a legújabb részt, a közönségarány 22,5 százalékos volt, vagyis még magasabb számokat produkált, mint az előző héten (226 ezer néző; 20,3% SHR).

Ezzel pedig a hét második legnézettebb műsora lett a fiatalok körében, az első helyen a magyar–török focimeccs végzett, melyet az M4 közvetített.

Ezt 247 ezren nézték 25,1 százalékos közönségaránnyal, azaz minden negyedik éppen tévé előtt ülő a magyar válogatott mérkőzését nézte.

Mint fentebb írtuk, a hétvége egyértelműen az RTL-é, ehhez pedig a vasárnap vetített A renitens is hozzájárult, az új magyar krimisorozat még jobban szerepelt, mint az előző héten: a 165 ezres nézőközönség múlt hétre 179 ezerre nőtt, a 15,4 százalékos közönségarány pedig 16,7 százalékosra bővült a fiatalok körében. A teljes lakosság körében is hasonló aránnyal végzett, ebben a célcsoportban 610 ezer nézőt hozott az új epizód, és 16,9 százalékos lett a közönségarány. Az ezzel egy időben a TV2-n sugárzott Next Top Model Hungary 170 ezer nézőt vonzott 15,5 százalékos közönségaránnyal. Itt is növekedés figyelhető meg az előző héthez képest (162 ezer néző; 14,6% SHR), de nem érte utol az RTL sorozatát.

Az RTL a hírversenyben is nyert a fiatalok körében: az RTL Híradót átlagosan 157 ezren nézték (21% SHR), míg a Tényeket 133 ezren (18% SHR). Hagyományosan a teljes lakosság körében homlokegyenest ellenkező lett az eredmény: ebben a célcsoportban szokás szerint a Tények nyert, most 700 ezres átlagos nézőszámmal és 25,4 százalékos közönségaránnyal az RTL Híradó 642 ezer nézője és 23,1 százalékos közönségaránya ellenében.


A múlt heti nézettségi toplista a következő: azt már korábban leírtuk, hogy az első helyezett a magyar–török focimeccs lett, a második pedig A mi kis falunk. És akkor a harmadik helytől egészen a hetedik helyig kibérli a listát a Házasság első látásra, mind az öt rész elképesztően magas nézőszámokat produkált. Nyolcadik lett a vasárnapi RTL Híradó, kilencedik A renitens, tizedik a vasárnapi Tények. Az ugrás legnézettebb, keddi része végzett a tizenegyedik helyen, utána következik a Next Top Model Hungary aktuális része.


A teljes lakosság körében a Házasság első látásra egész pályás letámadást hajtott végre, és a lista első öt helyét el is foglalta. Utána következik két Tények-adás, majd a vasárnapi RTL Híradó, kilencedik helyre került A renitens, tizediktől a tizenharmadik helyig négy Tények-adás következik. A magyar–török meccs itt csak a 16. helyen végzett, A renitens a 21. helyen ért célba.

A főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében éppenhogy az RTL nyert 14,6 százalékkal, szorosan a nyomában végzett a TV2 14,5 százalékkal. Az RTL a viszonylag kiegyensúlyozott hétköznapokkal és a hétvégi győzelmekkel tudta biztosítani elsőségét, de ez annyira kis különbség, hogy egyáltalán nem érzetheti magát biztonságban. Meglátjuk, hogy az e heti új műsorstruktúrával hova jut a csatorna, és hogy folytatódik-e a Házasság első látásra menetelése.