Tévénézettség: kegyetlenül kikapott az RTL visszatérő műsora a TV2-től

Az álommeló című álláskereső reality második évada múlt héten kezdődött az RTL-en, de a premierhét hatalmas buktával zárult.

Az RTL múlt héten indította útjára Az álommeló című reality második évadát, amely az első évaddal meglepetéssikereket is elért. Az első évadban a premierhét még egészen jó számokat produkált (191 ezer néző; 17,2% SHR), amit egy nagy visszaesés követett (140 ezer néző; 12,9% SHR), de végül csak kimászott valahogy a gödörből, és a végén olyan nézőszámot hozott (170 ezer néző; 16,9% SHR), hogy a csatorna érdemesnek tartotta, hogy elkészüljön belőle a második évad. Ennek vagyunk most szemtanúi…

Az álommeló; Forrás: RTL Sajtóklub

 

A reality a premierhéten a fiatalok körében 132 ezres nézőszámot és 12,6 százalékos közönségarányt ért el, ami nagyon gyengének számít főműsoridőben, pláne, ha megnézzük, hogy a konkurens TV2-n milyen nézőszámokat produkált a Házasság első látásra című párkereső reality a második hetében!

Merthogy a TV2-es műsor 241 ezer nézőt és 22,9 százalékos közönségarányt ért el egy-egy adással átlagosan, ami majdnem a duplája Az álommeló eredményeinek. A TV2 műsora tehát tarol a nézők körében, és a trendeket jelzi, hogy látványosan megugrott a nézőszám a műsor első hetéhez képest, amikor az átlagos nézőszám 220 ezer volt, a közönségarány 22 százalék. A teljes lakosság körében viszont enyhén csökkent a nézettsége a TV2-es műsornak: az első héten még 809 ezren néztek egy részt, a másodikon „csak” 779 ezren, ami még így is hatalmas szám. Az álommelóé meg kicsi. A TV2-es műsorhoz viszonyítva is, és önmagában is, nem is beszélve a teljes lakosságról, ahol csupán 380 ezren néztek egy epizódot átlagosan, ami kevesebb, mint a fele a TV2 műsorának.

Házasság első látásra; Forrás: TV2

 


Vagyis ez így nagyon sovány lesz a RTL-nek, ráadásul az utána következő műsor a Gólkirályság első évadának ismétlése, ami a TV2 Hazatalálsz című sorozatának vadiúj második évadával küzdött a nézők kegyeiért. Nem árulunk el nagy titkot, ha leírjuk, hogy a nézők inkább az új sorozat új epizódjait nézik, mint az ismétléseket, bár nem is olyan nagy a lemaradása a Gólkirályságnak, de ez viszont kevés ahhoz, hogy tartsa a lépést az RTL a TV2-vel.

ez is érdekelhet

Tévénézettség: elképesztő, mennyien kíváncsiak a Házasság első látásra epizódjaira

A TV2 megütötte a főnyereményt új műsorával, a Házasság első látásrával: alaposan feladta a leckét az RTL-nek és Az álommelónak.

Tovább

 


A hétköznapokat a fentieknek köszönhetően tehát toronymagasan a TV2 nyeri, az RTL viszont a hétvégékben jó: szombaton A mi kis falunk évadzáró epizódja volt a legnézettebb 187 ezer nézővel és 20,4 százalékos közönségaránnyal, viszont ezekkel az eredményekkel a csatorna nem lehet maradéktalanul boldog, hiszen

pont az utolsó epizódnál „fogytak el” a nézők:

előző héten még 244 ezren nézték az aktuális részt, 22,5 százalékos közönségaránnyal, és így lett a hét második legnézettebb műsora. Múlt héten viszont a záróepizód csak 20,4 százalékos közönségarányt ért el, és visszacsúszott a hetedik helyre a toplistán – ennyire rossz helyezése még nem is volt ennek az évadnak. Vele párhuzamosan, a TV2-n futó A vasmacska kölykei című amerikai vígjáték nézettsége viszont elképesztően bezuhant, mindössze 50 ezren nézték 5,6 százalékos közönségarány mellett, ami mondjuk nem is csoda, hiszen a film 1987-ben készült, és szinte minden hétvégén leadja valamelyik kereskedelmi csatorna.


A vasárnap is az RTL-é lett A renitensnek köszönhetően, de azért mégsem örülhet olyan nagyon a csatorna: 127 ezren nézték a fiatalok körében a krimisorozat új epizódját, a közönségarány 15,5 százalékos volt, a nézőszámban hatalmas visszaesés tapasztalható az előző héthez képest, amikor még 179 ezren voltak rá kíváncsiak. A közönségarány akkor 16,7 százalékos volt, vagyis ebben a tekintetben nem esett olyan nagyot a sorozat, ez pedig azt is jelenti, hogy az előző héten sokkal többen tévéztek, mint húsvétvasárnap.

A renitens; Forrás: RTL Sajtóklub

 

Az aktuális epizód viszont így is csupán a 26. helyen végzett a fiatalok körében, ami az egy héttel korábbi 9. helyéhez képest meglehetősen nagy visszaesés.

A TV2 műsora, a Next Top Model Hungary is jócskán bezuhant: az előző heti 170 ezres nézőszámból a múlt hétre 122 ezer maradt, a 15,5 százalékos közönségarány 13,7 százalékra olvadt.

És most nézzük a múlt heti toplistát, először a fiatalok körében: itt látszik csak igazán a Házasság első látásra tarolása! Az első négy helyen egy-egy reality adás áll, ötödik lett a Magyarország–Koszovó focimeccs közvetítése, és a hatodik helyen végzett a maradék egy Házasság első látásra epizód. Hetedik lett a már említett A mi kis falunk epizód, nyolcadik a pénteki RTL Híradó, kilencedik helyen futott be az Uncharted című amerikai film, melyet vasárnap vetített az RTL A renitens után, és meg is előzte a magyar sorozatot. Tizedik lett a hétfői RTL Híradó. A legnézettebb, hétfői Az álommeló epizód a tizenegyedik helyen végzett.

A teljes lakosság körében az első négy helyen szintén a Házasság első látásra részei állnak, ötödik lett a hétfői Tények, és hatodik helyre ért be a maradék egy reality epizód. Ezután Tények, Tények Plusz adások váltják egymást, valamint a tizedik helyre beért a hét legnézettebb, hétfői RTL Híradója. A lista továbbra is Tények és RTL Híradó adásokkal folytatódik, ebben a célcsoportban jellemző, hogy a hírműsorok szinte mindig a legelőkelőbb helyeken szerepelnek, de legalábbis a toplista első harmadában.

A főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében elhúzott a TV2 14,2 százalékkal, az RTL 12,9 százalékot ért el, és nem is látjuk, mivel tudnák beelőzni a TV2-t, tekintve, hogy hétköznapból jóval több van (sajnos), mint hétvégéből.