Múlt héten adásba került az RTL nagyvadja, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban második évada, és egyből le is nyomta a konkurens TV2-n több hete futó Ázsia Expresszt. Pedig ekkor még Tilláék is műsorban voltak.
A helyzet egyre fokozódik, szinte minden hétre jut egy nagyobb tévés premier, az RTL és a TV2 keményen egymásnak feszül, hogy megszerezzék a vezető pozíciót az egyik legfontosabb, őszi tévés szezonban.
Múlt héten debütált az RTL-en Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban második évada, az első hatalmas sikert könyvelhetett el, mind a kritikusok, mind a közönség nagyon jól fogadta az új műsorformátumot. Nagy kérdés volt, hogy meg tudják-e ismételni az előző év eredményeit. Lássuk, hogyan muzsikált a műsor az első héten!
Kicsit felemás lett a helyzet: a fiatalok körében, tehát a reklámozók szempontjából legfontosabb célcsoportban, a 18 és 49 év közöttiek körében sikerült a bravúr:
lepipálta nézettségben a konkurens TV2-n már több hete nagy sikerrel futó Ázsia Expresszt.
Az Ázsia Expressz adásait átlagosan 210 ezren követték, a közönségarány 21,6 százalékos volt, ezzel szemben Az Árulókra adásonként 223 ezren kapcsoltak, itt 22,2 százalékos volt a közönségarány.
A teljes lakosság körében viszont már nem váltanak ilyen könnyen az emberek, inkább maradtak a több hete futó kalandrealitynél: az Ázsia Expressz még jócskán növelni is tudta a nézettségét az előző héthez képest (783 ezer néző; 24,5% SHR), a múlt héten már 815 ezren néztek egy epizódot átlagosan, a közönségarány 24,6 százalékra kúszott fel. Mindkét műsornak ugyanakkor lesz vége, nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan alakul a továbbiakban a nézettségük, amely nagyban meghatározza a két kereskedelmi csatorna hétköznapjait, ezáltal nagy súllyal esik a latba az össznézettség alakulásánál.
Az RTL másik premierje szintén hétköznap volt: a Házasodna a gazda is új évaddal tért vissza, ez a műsor a TV2-es A Kísértésnek szeretne a konkurenciája lenni. Az első héten a fiatalok körében egy adást átlagosan 106 ezren követtek figyelemmel, a közönségarány 13 százalékos lett, míg a TV2 realityjét ebben a célcsoportban 170 ezren nézték, itt 21,4 százalékos volt a közönségarány, ami nagyon magas, és egyértelműen veri az RTL gazdás műsorát. A teljes lakosság körében is ez a helyzet, A Kísértés 388 ezer nézőt vonz adásonként, míg a gazdák csupán 340 ezret.
A hétvégi műsorok között is ádáz harc folyik: szombaton az RTL-es X-Faktor csapott össze a TV2-es Sztárban Sztár All Stars-zal, míg vasárnap az RTL-es Sztárbox a TV2-es Megasztárral. Itt is teljesen elválik a fiatalok célcsoportja a teljes lakosságétól.
A fiatalok körében hatalmas fölénnyel nyerte a hetet az X-Faktor, ami azt is jelenti, hogy visszavette a vezetést az előző hét után.
Előző héten ugyanis – talán az újdonság és a nosztalgiafaktor keveredésének köszönhetően – a 12 év után visszatérő Megasztár több mint egymillió nézővel (teljes lakosság) elképesztő győzelmet aratott, most viszont ismét az X-Faktor nyerte a hetet a kereskedelmi célcsoportban, méghozzá nem is kicsivel: az X-Faktort 373 468-an nézték, a közönségarány 34,8 százalék volt, ami irdatlanul magas. A hét második legnézettebb műsora ebben a célcsoportban a Megasztár lett 287 354 nézővel és 25,1 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében viszont ismét a Megasztár lett a legnézettebb műsor múlt héten 976 ezer nézővel és 27,4 százalékos közönségaránnyal.
Ebben a célcsoportban az X-Faktor nem hasít úgy: 768 ezer nézővel és 22,8 százalékos közönségaránnyal csupán a nyolcadik helyen végzett a heti toplistán.
A Sztárban Sztár All Stars a fiatalok körében 188 ezer nézőt vonzott (19,1% SHR), amivel a 14. helyre ért be, viszont a teljes lakosság körében 845 ezer nézővel (27,4% SHR) a harmadik lett.
A Sztárbox az előző héthez képest is jobban szerepelt mindkét célcsoportban, de a fiatalok körében jóval népszerűbb, mint a teljes lakosság körében. Az előbbiben a hét harmadik legnézettebb műsora lett 268 ezer nézővel, míg a teljes lakosság körében csupán a 29. helyet szerezte meg, itt 544 ezren voltak kíváncsiak a verekedő celebekre. Ennél a műsornál van a legnagyobb különbség a két célcsoport érdeklődése között, talán nem véletlenül.
A nézettségben az egyik legfontosabb mérőszám a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarány, ami egy paraszthajszállal most az RTL-nek kedvezett: 19,6 százalékot ért el a csatorna, míg a TV2 19,5 százalékot harapott ki a százból. Fej-fej mellett tehát az RTL és a TV2, jövő héten megnézzük, hogy Az Árulók tudja-e tartani a pozícióját a második héten is: gyanítjuk, még könnyebb lesz a dolga, mivel az Ázsia Expressz közönségkedvenc párosa, a Till Attila – Stohl András duó kiesett.