Tévénézettség: elrejtették a S.E.R.E.G.-et a kíváncsi szemek elől, meg is látszik az eredményen

Valószínűleg sok más egyéb mellett a késői időpont is okozhatta a TV2 sorozatának gyenge nézettségét.

Az őszi szezon továbbra is dübörög a nagy kereskedelmi tévécsatornáknál, szinte hetente dobják be az újabb és újabb műsorokat, hogy megnyerjék a nézettségi versenyt. Múlt héten futott ki két fontos műsor a TV2-nél és az RTL-nél. A hétköznapokat, és ezzel együtt a hetet is meghatározó műsoroknál az alábbi helyzet alakult ki:

a TV2-es Séfek séfe kontra RTL-es Nyerő Páros csatát egyértelműen az előbbi nyerte meg:

az RTL-nél valószínűleg a castingon csúszott el a műsor, hiszen a nézők alapvetően szeretik a formátumot, legalábbis az előző évadok rendre jobban szerepeltek, mint a mostani, aminek múlt csütörtökön lett vége. A tavalyi Nyerő Páros még az azonos időben sugárzott TV2-es Ázsia Expresszt is magabiztosan előzte, idén viszont igen gyenge nézettséget produkált, ami az RTL eddigi nyerő pozíciójára is hatással volt múlt héten. A kérdés az, hogy az ezen a héten induló új műsorok hogyan befolyásolják majd a két kereskedelmi csatorna párharcát.

Séfek séfe; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Nézzük meg a viszonyokat a számok szintjén: a Nyerő Páros a premierhéten még 210 ezer nézőt érdekelt a fiatalok körében, ezzel magabiztosan előzte a TV2-n ugyanakkor induló Séfek séfét (163 ezer néző). A második héten viszont elkezdett a Nyerő Páros közönsége megfogyatkozni, míg a gasztroműsor nézettsége gyarapodásnak indult. És ez a trend tartotta magát egészen a műsorok utolsó hetéig: a Nyerő Párost múlt héten már csak 161 ezren nézték, a közönségarány 17 százalékos volt, a Séfek séfe viszont 203 ezer nézőt könyvelhetett el, itt 22,3 százalékos volt a közönségarány. Vagyis nagyjából 180 fokot fordult a kocka, hogy egy borzalmas matematikai hasonlattal éljünk. A teljes lakosság körében még nagyobb volt a különbség a két műsor között az utolsó héten: a Nyerő Páros 504 ezer nézőt, míg a Séfek séfe 681 ezer nézőt vonzott.

A hétköznapokat tehát a TV2 vitte mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében, viszont a hétvége egyértelműen az RTL-é volt a fiataloknál:

a szombati X-Faktor lett a legnézettebb műsor a héten (294 227 néző; 28,5% SHR), míg a vasárnapi Álarcos énekes a második helyen végzett a toplistán (252 080 néző; 21,2% SHR).

 

X-Faktor; Forrás: RTL Sajtóklub

 

A TV2 hétvégéje nem sikerült túl jól: a szombati Dancing with the Stars a fiataloknál csak a 27. helyezett lett a heti toplistában, de a teljes lakosság körében sem ért el jó eredményt, ott a 12. helyet tudta megszerezni. A vasárnapi Megasztár sem döntögetett csúcsokat, sőt: egyre hátrébb szorul a nézettségi versenyben, a fiatalok körében 208 ezer nézővel a hetedik helyen végzett, míg a teljes lakosság körében 703 ezer nézővel az ötödik lett.

Az RTL viszont vasárnap is tarolt, úgy tűnik, az Álarcos énekes bejön a nézőknek. Igaz, veszített az első adás számaiból, de a fiatalok körében a helyezésből nem, és a hét második legnézettebb műsora lett.

És akkor nézzük a TV2 minisorozatát, a S.E.R.E.G.-et: egy hét alatt lenyomták mind a hat részt, pénteken dupláztak, ráadásul nagyon elrejtették a kíváncsi szemek elől, legalábbis a maratoni hosszúságú Séfek séfe után már csak keveseknek maradt ereje és energiája nekiülni egy új sorozatnak, ami este 10 után kezdődött minden nap, és negyed 12-kor ért véget, kivéve a pénteket, amikor éjjel negyed egyig kellett fent maradnia annak, aki kíváncsi volt a lezárásra.

S.E.R.E.G.; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A nézettség ennek megfelelően alacsony is volt, persze azt is gyanítjuk, hogy ez nem csak a késői időponton múlt.

A fiatalok körében egy epizódot átlagosan 84 ezren néztek 13,3 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében pedig 258 ezer néző volt kíváncsi a sorozatra és 13,6 százalékos volt az átlagos közönségarány. Az első adás váltotta ki a legnagyobb érdeklődést, ezt még 105 485-en nézték a fiatalok körében, a második epizódot viszont már csak 78 465-en, a kezdeti 15,9 százalékos közönségarány a második napra 12,6 százalékra esett vissza. Érdekes, hogy a harmadik napon ismét 101 ezren kapcsoltak a sorozatra, hogy aztán a negyedik napon újra csak 69 ezren nézzék. Az utolsó epizódra 66 ezren maradtak talpon.

A teljes lakosság körében is hasonlóan hektikusan alakultak az epizódok nézettségei: az első részt még 332 ezren, a másodikat már csak 262 ezren követték figyelemmel. A harmadik részre 283 ezren voltak kíváncsiak, a negyediket 224 ezren látták, az utolsó előttit még 264 ezren, az utolsót viszont már csak 184 ezren bírták. Az átlagos közönségarány itt 13,6 százalék volt.


Összehasonlítva a hetekkel ezelőtt, szintén kései órán sugárzott Kísértéssel, amit jobb heteiben nagyjából dupla annyian néztek, mint a katonai sorozatot, ez nem túl impozáns eredmény, a Kőgazdag fiatalokat azonban így is sikerült lepipálnia, viszont arról tudjuk, hogy hatalmasat bukott. Továbbra is kérdés, hogy a TV2 miért dugta el ennyire a katonai sorozatot, miközben jól látható reklámkampány és beharangozó előzte meg a sorozat bemutatását. Az eredmény mindenesetre gyenge, a kérdés, hogy egy főműsoridős, korábbi kezdéssel mit ért volna el.

A nézettség szempontjából egyik legfontosabb szám a főműsoridőben, fiatalok körében mért közönségarány tekintetében ezúttal a TV2 került ki győztesen 18,2 százalékkal, az RTL csak 16,8 százalékot ért el múlt héten. Ezen a héten új dömping indult: a TV2-n a Házasság első látásra és a Legyen Ön is milliomos! verseng az RTL Az Árulók és A Konyhafőnök új évadaival. Izgalmas lesz!