Tévénézettség: a Megasztár K.O.-val küldte padlóra a Sztárboxot

Elképesztő sikerrel kezdett a hamvaiból feltámasztott Megasztár első adása a TV2-n, a Sztárbox KO-t szenvedett.

A hét, a hónap és talán az év eddigi, nézettségi szempontból legsikeresebb műsorát tette le a TV2 az asztalra. Ha nem számítjuk a foci-Eb mérkőzéseit, amelyeket még az is nézett, akinek egyébként nincs tévéje, (és azon is a Mezzót nézi), akkor

a Megasztár a több mint egymilliós nézettségével megnyerte az évet – eddig.

Megasztár; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

De nézzük szép sorjában: vasárnap mutatkozott be 12 év után újra a Megasztár című zenei tehetségkutató a TV2-n. Mind a teljes lakosság, mind a fiatalok (18 és 49 év közöttiek) körében az első helyen végzett, az előbbi célcsoportban 1 062 551 nézője volt, a közönségarány 29,7 százalék lett, az utóbbiban 350 233 néző és 31 százalékos közönségarány a végeredmény.

kritikánk a megasztárról

Nem showműsor-t, csak egy lapos rendezvényt csináltak az új Megasztárban

Sem a zsűri összetétele, sem a helyszínválasztás nem kedvez a 12 év után újraélesztett Megasztárnak, ami kevésbé harsány, mint a konkurencia ugyanilyen műsora, de egyben szürkébb is.

Tovább

A Sztárbox, amely a Megasztárral egy időben (és azon túl) az RTL-en futott, az ötödik helyen végzett a fiatalok körében 228 263 nézővel és 21,2 százalékos közönségaránnyal, valamint közel negyvenezer nézővel maradt el az előző heti adáshoz képest. A teljes lakosság körében 481 ezer nézőt vonzott a műsor, azaz kevesebb, mint feleannyian nézték, mint a Megasztárt.

Az X-Faktor, az RTL zenei tehetségkutatója, amely a fiatalok körében a premier hete óta rendre az első helyen állt, most a másodikra szorult a Megasztár jóvoltából, és a nézettsége is csökkent az előző hetekhez képest. A múlt héten 314 265-en követték figyelemmel a műsort a 18 és 49 év közöttiek, míg az eggyel előbbi adást 402 ezren nézték, vagyis számottevő a visszaesés. A közönségarány is csökkent 36,5-ről 32,1 százalékra, ami még mindig nagyon magas, meglátjuk, hogy a nézők akkor is kitartanak-e, amikor már nem a trash-adások, pardon, válogatók vannak. A teljes lakosság körében 682 ezren követték figyelemmel a műsort, a közönségarány itt 21,1 százalék volt, és ezzel a nézettségi toplista 10. helyén végzett.

A TV2-es Sztárban Sztár All Stars szombati adása viszont jócskán kikapott az imént emlegetett X-Faktortól:

a fiatalok körében csupán 169 ezer nézőt és 18,9 százalékos közönségarányt ért el, amellyel a 11. helyen ért célba. Úgy tűnik, a nézők sokkal inkább az X-Faktorra vannak rágyógyulva, a TV2 beöltözős mulatsága egyre gyengébben szerepel, majdnem húszezerrel kevesebb nézőt vonzott, mint az előző adás.

És most nézzük a hét nagyobb részét: kijelenthetjük, hogy a TV2 egyértelműen viszi a hétköznapokat, mindegy, hogy a konkurens csatornán a Kalandra fal! vagy épp a múlt héten debütált Fort Boyard - Az erőd az ellenfél. Az Ázsia Expressz változatlanul hatalmas népszerűségnek örvend a fiatalok, sőt a teljes lakosság körében, az előbbi célcsoportban 222 ezres átlagos nézőszámmal hozza a hétköznapokat, a közönségarány nagyon magas, 24,1 százalékos. Vele szemben az RTL küzdős-börtönös realityje naponta átlagban 131 ezer nézőt ültet a tévék elé, a közönségarány 14,1 százalék. A számok magukért beszélnek. Igaz, hogy a Kalandra fal!-nál (98 ezer néző; 10,1% SHR) egy kicsit jobban muzsikál a Fort Boyard, de ez a műsor sem rúghat labdába a TV2 sikerszériájával, az Ázsia Expresszel szemben.

Fort Boyard - Az erőd; Forrás: RTL - Sajtóklub

 

Apropó Fort Boyard! Az RTL új műsora közepesen kezdett hétfőn, a fiatalok célcsoportjában 157 ezren nézték, viszont a héten ez volt a legnézettebb adása a műsornak, a rákövetkező napokban egyre zsugorodott a közönség, vagyis egyre kevesebb embert sikerült meggyőzni, hogy az RTL-re kapcsoljanak. Még nem tragikusak a számok, de ha folytatódik ez a trend, akkor ez a műsor (és az RTL) sem fog második évadért kiáltani.

Az RTL másik hétköznaponként jelentkező realityje (?), a Kabát FC sem remekel, és akkor még finoman fejeztük ki magunkat:

a fiatalok körében a premierhéten még átlagosan 105 ezren néztek egy epizódot, a második héten ez a szám már csak 69 ezer volt, és a vizsgált, harmadik héten 56 ezerre csökkent a nézettség, 7,2 százalékos a közönségarány, ami nagyon-nagyon alacsony. A vele egy időben, a konkurens TV2-n futó A kísértés megőrizte nézőbázisát, kialakult egy „keménymag”: az első héten a fiatalok átlagosan 155 ezren néztek egy adást, a másodikon 157 ezren, a harmadikon pedig 151 ezren. Vagyis a növekedés, illetve csökkenés itt nem számottevő, valószínűleg ennél a műfajnál már tudta, mire számítson, aki odakapcsolt, nem is nagyon volt lemorzsolódás.

Egy pillantást vetve a nézettségi toplistára, azt láthatjuk, hogy mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében nagyjából egyeznek a preferenciák: az első egy-két helyen a hétvégi showműsorok állnak, ezeket követik az Ázsia Expressz epizódjai szépen sorjában. Aztán jön pár hírműsor, majd A kísértés adásai következnek, amelyek a jóval korábban kezdődő Fort Boyardnál is nézettebbek.

Ez pedig azt jelenti, hogy a TV2 megint elkapta a ritmust, ami meg is látszik a nézettség egyik legfontosabb tényezőjét jelentő főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányon: a TV2 20,9 százalékkal elképesztően elhúzott, az RTL csupán 14,7 százalékon áll, amit nagyrészt az X-Faktornak köszönhet.

Ezen a héten elindult az RTL nagy dobása, Az Árulók második évada, nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy lenyomja-e az Ázsia Expresszt! Jövő héten megírjuk!