A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső vázlatait kezdetben szalvétákra firkantotta a rendező, de később sem írt hozzá szabályos forgatókönyvet.
Ma már történelem, hogy Guy Ritchie az 1998-as A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című filmmel teremtette meg egyéni stílusát. A kilencvenes években egyre több alacsony költségvetésű bűnügyi film készült, ami megpróbálta megismételni a Ponyvaregény (1994) és a Közönséges bűnözők (1995) sikerét – Guy Ritchie is ezt lovagolta meg, miközben új irányt is mutatott a műfajnak.
Szalvéták és kockás füzet
Guy Ritchie saját elmondása szerint „elég látványos diszlexiában” szenved, ami iskolás kora óta nem javul. Így elég nagy kihívás lett volna számra, hogy nekiüljön egy szabályos forgatókönyv megírásának. Ehelyett első körben szalvétákra jegyezte fel az ötleteit, a kartereket és a párbeszédeket. A koncepció továbbfejlesztése sem úgy nézett ki, hogy megfelelő formátumba öntötte, hanem beleírta egy kockás füzetbe, és ezt mutatta meg a munkatársainak.
Azt gondolnánk, hogy ezekkel a jegyzetekkel nem lehet házalni a stúdióknál, de Ritchie-nek sikerült, mégpedig azért, mert teljes kontrollt gyakorolt a kreatív folyamatok felett, hiszen nem csak ő írta, de ő is rendezte a filmet.
Rendezőként pedig képes volt a szalvétákra és a füzetbe írt feljegyzéseket koherens narratívává alakítani.
Egy kívülálló nem csak a jegyzetek közti összefüggéseket nem látta volna át, de valószínűleg el sem tudta volna olvasni őket. Guy Ritchie számára viszont ez volt a legmegfelelőbb formátum arra, hogy kézben tartsa az ötleteit.
Ez is érdekelhet
A film, ami annak idején kitörölhetetlenül elhelyezte a filmvilág térképén Guy Ritchie-t – aki rendezhet azóta bármit, ezért a művéért örökké hálásak leszünk neki. Íme tíz érdekesség a film forgatásáról!
Lássuk!
(via Collider)