Nézettségi csúcsot döntött az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek is, de melyiket nézték többen?

A nézettségi adatokból úgy tűnik, hogy az életkor nagyban befolyásolja a nézők döntését.

Múlt héten a két legnagyobb szabású műsor, az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek is éves rekordot döntött, az előbbi a fiatalok körében, az utóbbi a teljes lakosság körében.

Az X-Faktor a fiatalok (18 és 49 év közöttiek) körében volt a legnézettebb műsor a héten - és az egész évben

463 101 nézővel és 40,3 százalékos, elképesztően magas közönségaránnyal, míg

a Sztárban sztár leszek a 4 évnél idősebbek körében aratott zajos sikert, és nyerte meg a nézettségi versenyt a múlt héten - és az egész évben

1 166 295 nézővel és 30,5 százalékos közönségaránnyal. A TV2 tehetségkutatójának vasárnapi adása lett az év legnézettebb műsora ebben a célcsoportban.

X-Faktor; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A fiatalok körében tehát az X-Faktor győzedelmeskedett, a szombati adás lett az év legnézettebb műsora ebben a célcsoportban, a Sztárban sztár leszek a második helyre ért be a maga 435 035 nézőjével és 33,8 százalékos közönségarányával, és ez húzta magával az előtte sugárzott Tények Pluszt, ami a harmadik helyen végzett 247 222 nézővel és 23,7 százalékos közönségaránnyal.

E célcsoportban a negyedik lett a Házasodna a gazda című RTL Klubos párkereső műsor utolsó adása 228 965 nézővel, vagyis kijelenthetjük, hogy sikerrel zárult az évad, hisz ez lett a múlt hét hétköznapjainak legnézettebb adása. És itt jön a képbe a TV2 főzős vetélkedője, a Séfek séfe, ami jókora növekedést könyvelhetett el: ebben a célcsoportban az előző héten még átlagosan 174 187-en néztek egy adást (16,9% SHR), a múlt héten ez a szám 192 426-ra nőtt (18,5% SHR), vagyis a nézők egyre jobban szimpatizálnak a szereplőkkel, vagy legalábbis érdekli őket a dolgok alakulása.

Ezzel a nézettséggel pedig verik az RTL Klubon utolsó évadát taposó Keresztanyut,

aminek az átlagos nézőszáma a fiatalok körében 182 474, a közönségaránya 17,9 százalék. A két műsor közel azonos időben jelentkezik, viszont rövidebb a Séfek séfénél, ezért az RTL Klubon a Házasodna a gazda is a TV2 főzős műsorával van versenyben. Ebben az összehasonlításban viszont már az RTL Klub került ki győztesen, ugyanis a gazdák párkeresése átlagosan 193 933 nézőt vonzott, a közönségarány 19,4 százalékot ért el. A párkereső reality után az RTL a már párra talált celebekre fókuszál ettől a héttől kezdve: hétfőn kezdődött el a Nyerő Páros című műsor, kíváncsian várjuk, milyen sikerrel.

Sztárban sztár leszek; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Ami a teljes lakosságot illeti, itt a Keresztanyu (610 234 néző; 17,4% SHR) és a Házasodna a gazda (547 801 néző; 18,8% SHR) még mindig verte a Séfek séfét (491 451 néző; 14,8% SHR),

de nézzük a toplistát! A négy évnél idősebbek körében – már írhatjuk azt, hogy hagyományosan – a Tények tarolja le a lista első felét, természetesen csak az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek után, de ha eltekintünk a nagy show-któl és egyéb időszakos műsoroktól, akkor mondhatjuk, hogy a TV2 hírműsorának bérelt helye van a nézettségi lista legelején, olyannyira, hogy a negyediktől a tizedik helyig hat Tények-adást találunk, egyedül a nyolcadik helyen bújik meg egy RTL Híradó. A Tények után a Keresztanyu adásai következnek a nézettségi listán, majd az RTL Híradói foglalják el a helyeket, de a Házasodna a gazda utolsó adása is jó eredménnyel zárt ebben a célcsoportban is, a tizenhatodik lett a nézettségi listán.

A hét nagy nézettségi kérdése, hogy az RTL Klub a Nyerő Párosa hogyan debütál, és ez a Séfek séfe szempontjából mire lesz elég.