Nem biztos, hogy jó ötlet volt a TV2-től, hogy szinte az egész csatorna nézettségét egy lapra tették fel, ez pedig az Exatlon Hungary, ami a kezdetekben látványos eredményeket produkált, mostanra viszont mélyrepülésbe kezdett.
Már csak a becsapódást várhatjuk, ha nem találnak ki sürgősen valamit az Exatlon készítői. A műsor tavaly december 28-i indulás után szédületes számokat produkált a kereskedelmi célcsoportban (is), és ezt látva a csatorna minden egyéb produkcióját ennek rendelte alá. A Doktor Balaton, amit az Exatlon előtt vetítettek, a kezdeti felívelés után egyre kevesebb nézőt vonz, és a 8. héten véget is ért (szünetel).
|
Exatlon Hungary |
Keresztanyu |
||||
|
AMR |
SHR% |
trend |
AMR |
SHR% |
trend |
1. hét |
233 059 |
15,9 |
|
287 970 |
17,7 |
|
2. hét |
229 906 |
16,3 |
- |
261 913 |
16,5 |
- |
3. hét |
Nincs adat |
|||||
4. hét |
246 154 |
16,2 |
+ |
251 759 |
15,9 |
- |
5. hét |
209 285 |
15,9 |
- |
249 449 |
15,8 |
- |
6. hét |
188 909 |
14,3 |
- |
263 434 |
17,1 |
+ |
7. hét |
208 005 |
15,8 |
+ |
251 196 |
16,4 |
- |
8. hét |
198 656 |
15,3 |
- |
263 787 |
17,5 |
+ |
9. hét |
201 831 |
14,2 |
+ |
246 908 |
15,8 |
- |
10. hét |
215 789 |
15,1 |
+ |
246 633 |
16,2 |
- |
11. hét |
201 770 |
13,4 |
- |
250 034 |
15,8 |
+ |
12. hét |
203 839 |
14,4 |
+ |
261 288 |
17,7 |
+ |
13. hét |
197 870 |
13,3 |
- |
264 377 |
18,2 |
+ |
14. hét |
194 577 |
13,5 |
- |
252 280 |
17,3 |
- |
15. hét |
186 476 |
13,3 |
- |
244 918 |
17,1 |
- |
16. hét |
179 603 |
13,1 |
- |
238 435 |
17,2 |
- |
A 9. héten ezért már egy órával korábbra tették az Exatlont, így az RTL Klubos Keresztanyuval került egyazon idősávba, 8 órás kezdésre. Ez meg is látszott már a 8. héten a Keresztanyu nézőszámain, a 7. heti átlagos nézőszám (263 787) a 8. héten esett egy nagyot (246 908) – mintegy 20.000 ember választotta a Keresztanyu helyett az Exatlont. Ez a növekedés a TV2 számain a 10. héten mutatkozik meg látványosan, viszont az is látszik, hogy egyáltalán nem tudta megtartani a nézőket, akikelkezdtek visszaszivárogni az RTL Klubra. Ahogy a számokból kitűnik, a műsor a 4. héten volt a legnézettebb, ekkor 246 154-en nézték átlagosan, aztán egy nagy zuhanás következett be a nézőszámban. A fenti táblázatban a pozitív és negatív jelek jelölik a trendet, vagyis hogy az előző héthez képest az adott műsor nézőszáma csökkent vagy nőtt. Ha nem is minden esetben, de megfigyelhető, amikor az Exatlon számai csökkentek, akkor a Keresztanyu számai nőttek, és fordítva. Nem állítjuk azt, hogy a nézők csak e két műsor között kapcsolgattak, természetesen a növekedés és a csökkenés is több összetevőből áll (pl. a pandémia miatt bekövetkező lezárások, korlátozások, amikor több ember tévézik), de mégis beszédes a táblázat.
Az is látható a számokból, hogy az utóbbi pár hét a Keresztanyunak sem kedvezett: míg az Exatlon nézőszáma négy hete folyamatosan csökken, a Keresztanyué is három hete apad, de persze az sem mindegy, hogy mennyiből és milyen ütemben. Míg az Exatlon rekordnézettsége a 4. héten 246 154 néző volt, addig a Keresztanyu a legmagasabb, 263 787 nézőszámot a 8. héten érte el. A legmagasabb nézőszámához képest az Exatlon nézőszáma a múlt héten 66 551-gyel volt kevesebb (179 603), míg a Keresztanyu „csupán” 25 352 nézőt vesztett a 16. hétre (238 435).
Az elmúlt hétet az RTL Klub 14,7 százalékos átlagos közönségaránnyal nyerte a 18-49 évesek körében, főműsoridőben, a TV2 10,7 százalékot tudott elérni. Az RTL Klub minden estét megnyert, hétköznapokon csak kicsivel tudta megelőzni a TV2-t, viszont hétvégén nagyot kaszált: szombaton az RTL Klub 16,6 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban, köszönhetően A mi kis falunk premierepizódjának, míg a TV2 ugyanezen a napon csak 6 százalékot produkált. Az RTL-es sorozat lett egyébként a legnézettebb műsor a múlt héten, a teljes lakosság körében 940 241 nézőt és 22,9 százalékos közönségarányt ért el, a 18 és 49 év közöttiek körében 290 248 néző és 22,3 százalékos közönségarány az eredmény. A TV2-n ezzel egy időben a Pompon klub című amerikai vígjáték a rendkívül szerény 5,5 százalékot tudta megcsípni a kereskedelmi célcsoportban.
A heti nézettségi toplista első 10 helyén az RTL Klub műsorai találhatóak: az aranyérmes A mi kis falunk után, az ezüst- és bronzérem a Keresztanyu egy-egy epizódjáé, a folytatásban három A mi kis falunk ismétlés, három további Keresztanyu epizód, valamint a Híradó vasárnap esti adása található. A Keresztanyu minden hétköznap nyerni tudott és 17,2 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet a fő célcsoportban, ahogy A mi kis falunk ismétlései is nyerték a hétköznap estéket (heti átlagban 15,5% SHR).
A vasárnap este is az RTL Klub-é lett: az Apatigris 9. epizódja 15,2%-os közönségaránnyal futott a fő kereskedelmi célcsoportban, az azt követő Kavarás című Adam Sandler-mozi 13,1%-os közönségarányával a hét legnézettebb filmje lett.
(AMR: átlagos nézőszám; SHR: közönségarány)