Cápák között: Nagyon megviselte a jelentkezőket, hogy az egyik Cápa nem hitt nekik

Egy tudományos munkát segítő szoftver mellett a luxus étel-házhozszállító cég, a sebgyógyítást elősegítő termék és a különleges sörök gyártói is bemutatkoztak a Cápáknak.

Ételházhozszállítás prémium kiadásban

Kuminecz Gábor és Gáspár Gábor mutatta be a Cápáknak az általuk létrehozott FoodRevolution vállalkozást, amellyel elmondásuk szerint forradalmasították az ételkiszállítást. A termelői alapanyagokból előállított ételekkel nemcsak a lakosságot igyekeznek ellátni, hanem néhány magánkórházat is. Hálózatukat azonban tovább bővítenék, amelyhez nemcsak nagyobb konyha, de 200 millió forintnyi befektetés is a vágyaik között szerepel, 10% tulajdonrészért cserébe. Egyedül Sárospataki Albert tett ajánlatot a vállalkozóknak, akik olyan ellenajánlattal álltak elő, amelyet a Cápa elutasított.

 


Cápák vére sörösdobozban

Danku Tibor és Nyíri Szilárd különleges söreikkel érkeztek a Cápákhoz, amelyek között nemcsak cibetmacska-kávéval dúsított folyékony kenyér, de a Cápák vére névre keresztelt sörkülönlegesség is megtalálható volt. A kisüzemi kézműves sörök előállítása és a One Beer története felkeltette a Cápák érdeklődését. A vállalkozók 20 millió forintnyi befeketést kértek a Cápáktól, 10% tulajdonrészért cserébe, amelyet egyik Cápa sem adott meg. Azonban Moldován András 10 millió forinttal 10% üzletrészért ajánlatot tett és hasonló lépésre buzdította Cápatársát, Sárospataki Albertet is, aki megadta a 10 milliót, 10%-ért cserébe. Bár a vállalkozók kezdetben hezitáltak és megpróbálták a 10-10%-ot 7-re alkudni, végül elfogadták a két Cápa ajánlatát. Ezzel pedig meg is történt az első Moldován-Sárospataki befektetés.

 


Megosztotta a Cápákat az orvos-biológiai innováció

Kettészakadt a Cápa-csapat, amikor Gábri Gabriella és Juhász Csaba a Cápák elé tárták saját fejlesztésű terméküket, az Organica FX-et. A sebgyógyítás elősegítését támogató spray-t 9 éve fejlesztette ki a páros, amellyel nemzetközi piacra szeretnének lépni. A termékük két verzióban érhető el: törzskönyvezett gyógyszerkészítményként kisállatok számára és egy emberek számára alkalmazható formában. Amikor felmerült ez utóbbi, klinikailag igazolt hatása, a vállalkozók a 2500 kiosztott termék visszajelzésére hivatkoztak. Ez nem győzte meg Moldován Andrást, de Balogh Petya is kifogásolta a termék szövegében megfogalmazott ígéreteket. Ezét Moldován Andráshoz hasonlóan kiszállt. Dr. Varga Eszter, Sárospataki Albert és Balogh Levente azonban hittek a termék erejében. Utóbbi hozzáállása annyira felháborította Moldován Andrást, hogy a Cápa elhagyta a stúdiót. Végül egyik Cápa sem adta meg az 1,5 millió eurót a 20 százalékos üzletrészért cserébe.

 


„Szövegbányászat” a tudomány érdekében

A nemzetközi piacra lépés a célja Pardo-Aroca Ricardónak, aki a HubScience tudásfeltáró szoftvert mutatta be a Cápáknak. A mesterséges intelligenciát is alkalmazó szoftverrel új lehetőségek nyílnak meg a tudományos kutatások átláthatóságában. A program használatával nemcsak gyorsabban lehet egy-egy tudományos szövegben eligazodni, de a fontos következtetések szűrésében is segít a szoftver. „Egy szót se értettem az egészből” – mondta Balogh Levente a vállalkozó pitchét követően. Így Moldován András a vállalkozó mellé állt és igyekezett néhány mondatban összefoglalni a program lényegét. Ahogy egyre árnyaltabbá vált a szoftver felhasználhatóságának köre és a folyamatban lévő együttműködések is kibontásra kerültek, mindegyik Cápa versenybe szállt. Többkörös ajánlattétel után végül létrejött az első hármas befektetés: fejenként 20 millió forinttal, 4-4-4%-ért cserébe szállt be az üzletbe Dr. Varga Eszter-Balogh Petya-Sárospataki Albert.