Múlt héten volt a premierje a Tippelj és vidd el! című vadiúj vetélkedőnek az RTL-en, de nem volt benne sok köszönet.
A Tippelj és vidd el! című RTL-es vetélkedő formátuma már 51 éves, az amerikai The Price is Rightból magyarították, és pár évtizednyi késéssel landolt múlt héten a csatornán. Az első adás után már megírtuk kritikánkat, melyet itt lehet elolvasni:
ez is érdekelhet
A The Price is Right nevű klasszikus amerikai vetélkedő magyar verziója nem arról szól, ki viszi haza a főnyereményt, hanem arról, melyik versenyzőnek megy a legmagasabbra a pulzusa és ki tud hangosabban visítva ugrálni a színpadon.
Tovább
A visítozás, ordítozás és mérgezett egérként a színpadon körbe-körbe futás mit sem változott az első adás óta, de lássuk, hogy a 120 százalékon pörgést hogyan értékelték a nézők a távirányítójukkal:
A számok elég egyértelműen jelzik, hogy a nézők hétfőn még kíváncsiak voltak az új vetélkedőre, a marketing működött, csak a műsor nem. Napról napra kevesebben kapcsoltak az RTL-re, péntekre a fiatalok körében kis híján feleannyian voltak kíváncsiak a vetélkedőre, mint hétfőn. A teljes lakosság körében sem aratott osztatlan sikert a műsor, abban a célcsoportban majdnem kétszázezer fős veszteséget könyvelhetett el az RTL péntekre.
Ezzel párhuzamosan a TV2-n azonos időben adásba kerülő Szerencsekerék tartja magát a nyerő pozícióban, annak ellenére is, hogy a heti átlag a fiatalok körében csökkent tízezer nézővel (178 ezer néző; 18,1% SHR), viszont a teljes lakosság körében még párezer fővel növelni is tudta nézettségét (717 ezer néző; 21,2% SHR). Az RTL-nek megint nem sikerült a bravúr, hogy a hétköznapokat elhappolja a TV2-től. A fiatalok körében az RTL Híradó (128 ezer néző) egy hangyányival több nézőt vonz a TV2 hírműsoránál (123 ezer néző), de ez az előny a teljes lakosság körében egyáltalán nincs meg, ott szilárdan a Tények kerül ki győztesen a hírversenyből. Az RTL Híradót átlagosan közel 550 ezren nézik 22 százalékos közönségaránnyal, míg a Tényeket 644 ezren, itt 26,1 százalékos a közönségarány.
A fiatalok körében a múlt hét legnézettebb műsorát azonban egy „nevető harmadik csatorna” szállította: a Manchester City – Real Madrid Bajnokok Ligája focimeccs végzett az első helyen
az M4-en 226 341 nézővel és 22 százalékos közönségaránnyal, második lett az RTL szombati sorozata, A mi kis falunk 210 922 nézővel és 23,9 százalékos, kiemelkedően magas közönségaránnyal, harmadik helyet szerezte meg a Szerencsekerék legnézettebb, csütörtöki adása 200 591 nézővel és 20 százalékos közönségaránnyal.
A Tippelj és vidd el! hétfői, legnézettebb adása még az ötödik helyig jutott a toplistán, a második adás azonban már csak a tizennegyedik lett, a hét utolsó adása pedig már csak a 42. helyre fért fel ebben a célcsoportban.
A teljes lakosság körében az első két helyen két Szerencsekerék adás áll,
harmadik helyen ért célba a legnézettebb, csütörtöki Tények adás, és egészen a kilencedik helyig ez a két TV2-es műsor váltogatja egymást, a tizedik helyen ért célba a legnézettebb RTL-es műsor, ami a hétfői RTL Híradó lett. Ebben a célcsoportban A mi kis falunk a tizenhatodik helyen ért célba 602 901 nézővel és 19,5 százalékos közönségaránnyal, míg a Tippelj és vidd el! hétfői adása a 21. helyezést érte el a nézettségi versenyben.
A főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében a TV2 nyert 13,3 százalékkal, az RTL 12,6 százalékkal, nem sokkal lemaradva végzett a második helyen. A kis különbséget annak köszönheti az RTL, hogy a hétfőt még megnyerte a kíváncsi nézőknek köszönhetően, a szombatot is vitte A mi kis falunkkal, és a vasárnap is a csatornáé lett a Cobra 11-gyel (95 ezer néző) és a Bloodshot című filmmel (100 ezer néző), mivel a TV2-n futó Pepe megint veszített 20 ezer nézőt ebben a célcsoportban, így már csak 81 ezren tartottak ki a sorozat mellett.
Nagy kérdés, hogy mihez kezd az RTL a hétköznapjaival, mert a Tippelj és vidd el! eddig vakvágánynak bizonyul.