Az RTL Klub műsora az utolsó adásával még odaszúrt egyet a Sztárban sztárnak

Az RTL Klub üzleti showműsora, a Cápák között aktuális évada valószínűleg még a csatornát is meglepte, már ami a nézettséget illeti. Jót tett az időpontváltoztatás a műsornak, és az utolsó adás végül felért a csúcsra.

A Cápák között új évadának utolsó adása lett a múlt hét legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban

(18 és 49 év közöttiek) 286 074 nézővel és 19,9 százalékos közönségaránnyal, ezzel az eredménnyel pedig először előzte meg a TV2 beöltözős showműsorát, a Sztárban sztárt, amely az új évad kezdete óta rendre az első helyen végez. Ebben a célcsoportban most csak a második helyet tudta megszerezni 268 850 nézővel és 19,5 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság körében azért még a Sztárban sztár az úr, 893 902 nézővel és 22,4 százalékos közönségaránnyal lett a múlt hét legnézettebb műsora, a Cápák között pedig csak a 28. helyen végzett 581 299 nézővel és 13,9 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban egyébként soha nem is volt különösebben sikeres a műsor, úgyhogy ez az eredmény nagyjából kiszámítható is volt.

A hírműsorok nézettsége a háborús helyzet miatt továbbra is az egekben van, az RTL Híradójának és a TV2 hírműsorának a Tényeknek a nézőszámai a kereskedelmi célcsoportban nőttek az előző héthez képest (RTL Híradó: 219 821 néző; 23,1% SHR; Tények: 175 241 néző; 18,6% SHR), viszont a teljes lakosság körében mindkét adó esetében valamivel kevesebben nézték mindkét műsort. (RTL Híradó: 792 352 néző; 24,3% SHR; Tények: 746 496 néző; 22,9% SHR).

Békeidőben egyébként pont a fiatalabbak körében kevésbé népszerűek a hírműsorok, most ebben a célcsoportban is megnőtt az érdeklődés a hírek iránt, a teljes lakosság körében viszont ezzel a kis visszaeséssel nagyjából visszaállt a nézőszám a háború előtti időkre. Az RTL Klub Híradóját mindkét célcsoportban többen nézik, mint a Tényeket, tehát ez a tendencia megmaradt az előző hétről, a kereskedelmi célcsoportban azonban nagyságrendekkel többen.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub napi sorozata, a Keresztanyu az előző heti csökkenés után újra növelni tudta a nézettségét, és a vele egy időben a TV2-n futó Exatlon is egy kicsit jobb eredménnyel zárt, mint a múlt héten – a kereskedelmi célcsoportban (Keresztanyu: 211 458 néző; 17,3% SHR); Exatlon: 157 856 néző; 14% SHR).

Az RTL Klub viszont a műsorváltoztatással úgy tűnik, végleg elengedte a Hotel Margaret kezét,

és már talán mindegy is, milyen eredményeket produkál a sorozat, a lényeg, hogy minél hamarabb túlessenek rajta. Az előző héten, amikor még közvetlenül a Keresztanyu után következett, a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 110 149-en néztek egy-egy adást 10 százalékos közönségarány mellett, múlt héten viszont már a Késő esti Híradót is beiktatták a Keresztanyu és a Hotel Margaret közé: a csere jól sült el, ugyanis a híreket többen nézték múlt héten, mint előző héten ugyanebben az idősávban a Hotel Margaretet.

A kereskedelmi célcsoportban a 8. héten a Hotel Margaret átlagos nézőszáma 89 590 volt a kereskedelmi célcsoportban, ezzel szemben múlt héten a késő esti RTL Hírek átlagosan 136 155 nézőt ért el. A közönségarányok is magukért beszélnek: a Hotel Margaret 9,1 százalékot produkált előző héten, míg a csatorna hírei a múlt héten 12,1 százalékot értek el.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Múlt héten a Hotel Margaret minden eddigi eredményét alulmúlta, és a kereskedelmi célcsoportban már csak 76 897-en néztek egy-egy adást átlagosan, ami 8,7 százalékos közönségarányt hozott.

A főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányok tekintetében is az RTL Klub vezet 14,8 százalékkal, a TV2 lett a második 13,1 százalékkal.