Múlt héten ért véget a TV2-n a maratoni Exatlon Hungary, és rögtön a finálé után, vasárnap este mutatták be a csatorna új heti sorozatát, a Pepét. Megnéztük, hogy teljesítettek. Na és persze vetettünk egy pillantást a hírműsorok nézettségére is.
Január 3-a óta minden hétköznap képernyőre került a TV2 sportvetélkedője, az Exatlon Hungary, melynek nézettségével eleinte egy műsor sem tudta felvenni a versenyt, majd az évad közepén beállt egy állandó szintre – valószínűleg a nézői keménymag eltántoríthatatlan volt a műsortól, - de a vele egy időben, az RTL Klubon futó Keresztanyuval nem bírt el.
Azért a fináléra sokan voltak kíváncsiak, a teljes lakosság körében az első helyen végzett a nézettségi versenyben,
és 731 355 nézővel a múlt hét legnézettebb műsora lett. A közönségarány 19,4 százalékos volt, vagyis az éppen tévét nézők ötöde választotta az Exatlon döntőjét. A 18 és 49 év közöttiek körében az ötödik legnézettebb műsor volt a finálé 197 520 nézővel és 17 százalékos közönségaránnyal.
A TV2 aztán vasárnap elindította a Pepe című sorozatot (kritikánk itt olvasható), mintegy válaszként az RTL Klub A Séf meg a többiek, ugyancsak séfes-főzős sorozatára (kritikánk itt).
A nyitás jól sikerült: a 18 és 49 év közöttiek körében a Pepe első része a hét második legnézettebb műsora volt
233 185 nézővel és 17,6 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében a harmadik helyezett lett a nézettségi toplistán 716 331 nézővel és 18,7 százalékos közönségaránnyal.
Mivel egymás után két epizódot is leadtak, érdemes megnézni a második rész sikerét az elsőhöz képest: ebből már lehet következtetni, hogy mennyire jött be a sorozat a tévénézők többségének.
A fiatalabbak körében minimális lemorzsolódást lehetett tapasztalni a második epizódra: 196 074 nézővel a toplista hatodik helyére ért fel, a közönségarány 16,5 százalékra csökkent.
A teljes lakosság körében már nagyobb volt a különbség az első és a második rész nézettsége között: míg az első részt még 716 331-en követték figyelemmel, ez a szám a második rész esetében már csak 583 879 volt, vagyis
több mint 130 000 nézőt veszített a sorozat, és a második epizód nézőszáma már csak a toplista 21. helyére volt elegendő.
A 18 és 49 év közöttiek körében ismét az RTL Klub szombat esti sorozata vitte a pálmát: A mi kis falunk aktuális epizódját 233 813-an nézték, a közönségarány 18,4 százalékos volt. Ebben a célcsoportban a már említett Pepe szerezte meg a második helyet, a harmadikat pedig a Keresztanyu hétfői része 212 607 nézővel és 18,2 százalékos közönségaránnyal.
És most nézzük, hogyan alakult az elmúlt héten a tévénézők hírfogyasztása: április 3-án voltak a választások Magyarországon, a múlt heti cikkünkben meg is néztük, hogy melyik tévécsatorna választási műsorát nézték a legtöbben. De nézzük, a kampány lecsengése után, mennyire voltak népszerűek a hírműsorok.
A 18 és 49 év közöttiek körében feltűnő, hogy a nézettségi toplista első pár helyén már nem találunk hírműsort, a legnézettebb híradó az RTL Klubé lett, mégpedig a vasárnapi adás 179 767 nézővel (18,6% SHR) így ez a kilencedik legnézettebb műsor volt a héten, az április 4-i, hétfői RTL Híradó csak a tizedik helyet tudta megszerezni 178 285 nézővel, itt viszont 24,4 százalékos lett a közönségarány, vagyis az éppen tévét nézők negyede az RTL hírműsorát választotta. A TV2 hírműsora, a Tények legnézettebb adása a hétfői volt 162 308 nézővel és 22,2 százalékos közönségaránnyal – ez a nézettségi lista 19. helyéig juttatta a műsort. Ami eddig nem volt jellemző: a top 50-es lista legalján is találunk főműsoridős hírműsorokat, vagyis ki lehet jelenteni, hogy a tévénézőknek a múlt héten voltak sokkal fontosabb műsorok a híreknél, talán besokalltak, és inkább a szórakoztató produkciókat részesítették előnyben.
A teljes lakosság körében azonban a Tények nagyot ment: hosszú idő óta először a TV2 hírműsora vonzotta a több nézőt, és az RTL Klub Híradójára voltak kevesebben kíváncsiak:
A választásokig az RTL Klub Híradóját követték többen figyelemmel, a választások utáni első héten viszont a TV2-ét. De ez csak a teljes lakosság körében igaz, a fiatalabbak körében változatlanul az RTL Klub Híradóját nézik többen. Ezekben a számokban benne van az orosz-ukrán háború kitörése is, a háború elején még sokkal nagyobb és intenzívebb figyelem fordult a hírműsorok felé, aztán ez a figyelem csökkent kicsit – a választás hetében felerősödött, majd a választás utáni héten ismét lanyhult.
A fenti számok mutatják, hogy a 18 és 49 év közöttiek körében nem fordult meg a trend: még az RTL Klub Híradóját nézik többen, a Tényekre kevesebben kíváncsiak.
Természetesen egy hét változásából nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de jövő héten ismét megnézzük, mi a helyzet hírfronton.
Az RTL Klub és a TV2 főműsoridős közönségarányában viszonylag kiegyenlített volt a küzdelem: RTL Klub: 13,7%; TV2: 13%.