Brady Corbet gyerekszínészként kezdte a karrierjét, de élete első főszerepére nem lehet túl büszke.
A vasárnapi Oscar-gála egyik nagy esélyese A brutalista, amelyben Adrien Brody alakítja a Tóth László nevű, Amerikába emigrált építészt. A kosztümös dráma alkotója, Brady Corbet a legjobb rendező Golden Globe-díját kapta, de az Oscaron is jelölték ebben a kategóriában. A 36 éves Corbetnek ez még csak a harmadik rendezése, és az előző kettő (Vox Lux, The Childhood of a Leader) is hasonlóan fajsúlyos témákat boncolgatott.
Corbet karrierje ehhez képest nagyon máshol kezdődött. Gyerekszínészként olyan tévésorozatokban szerepelt, mint a King of Queens és az Oliver Beene, mielőtt megkapta a 2004-es Viharmadarak főszerepét, amely az 1960-as évek azonos című brit bábsorozatát dolgozta fel. A Thunderbirds egy öt testvérből álló mentőcsapat volt, akik mindegyike más-más típusú, egy adott környezetre specializálódott mentőjárművet üzemeltetett a rakétahajóktól a műholdállomásokon át a tengeralattjárókig. A sorozat célja elsősorban a játékok népszerűsítése volt, és a 2004-es élőszereplős remake megkísérelt a franchise-ból teljes értékű akció-blockbustert faragni.
Nem sikerült, ahogy azt a siralmas jegybevételek és a 19 százalékos a Rotten Tomatoes-os kritikai értékelés is tanúsítja.
Corbet játszotta Alan Tracyt, aki az öt testvér közül a legfiatalabb, és alig várja, hogy bebizonyítsa, méltó arra, hogy egy Thunderbird pilótája legyen. Bár a Villámmadarak kétségtelenül félresikerült, azoknak, akik még gyerekként látták, hordozhat egyfajta nosztalgiafaktort, plusz olyan nagy nevek vannak benne mint a fiatal Vanessa Hudgens, Bill Paxton és a főgonoszt alakító Ben Kingsley.
A film bukása után Corbet több sikeres filmben is szerepelt, például Lars Von Trier Melankóliájában vagy Joseph Gordon-Levitt partnereként a Titokzatos bőrben, de főszerepeket nem nagyon kapott. 2014-re a színészi karrierjének gyakorlatilag leáldozott. Egy interjújában kifejtette, hogy a színészkedést nem érezte kreatívan kifizetődőnek, mondván
önmagamat nézni és a hangomat hallani nem túl kielégítő élmény".
Mindössze két évvel később került sor rendezői debütálására a The Childhood of a Leader-rel (Egy vezér gyerekkora), amely A brutalistához hasonlóan szintén egy világháború (az első) után játszódik. A film pozitív kritikákat kapott, a folytatás, a Vox Lux inkább vegyeseket – ebben egy feltörekvő sztárt követhetünk nyomon, aki gyermekkori traumáján próbálja feldolgozni, miközben a szakmai karrierjére koncentrál.

Bár minden film személyes egy író/rendező számára, A brutalista különösen az, mert Corbet eddigi pályafutásának összefoglalójaként is nézhető.
Az egész film a birtoklás vágyáról szól, és arról, hogy a gyűjtők nemcsak a művészetet, hanem a művészt is birtokolni akarják"
- mondta egy interjújában, hozzátéve, hogy a filmjeinek finanszírozása mindig óriási küzdelem, és hogy közben "igazi szadistákkal" kellett együtt dolgoznia és "oligarchákkal" találkoznia, hogy megvalósítsa elképzeléseit. Vagyis az ő tapasztalatai is benne vannak Tóth László figurájában.

A brutalista túlságosan lekötött ahhoz, hogy jegyzeteljek a vetítésen, de a stáblista alatt egészen biztosan valami olyasmit körmöltem volna le, hogy “ez a film képes lenne leprásokat gyógyítani.”
Mi szerettük
Via: Collider