Azért nem mondjuk, hogy QT 143 másik filmből és sorozatból lopta össze a Kill Billt, mert emberünk elképesztő módon szerette és tisztelte az eredeti műveket, amit pedig összerakott, az zseniális.
Ha valaki nagyon kíváncsi, az utánajárhat a dolognak az IMDb megfelelő oldalán, vagyis a film adatlapján a filmes kapcsolatok rovatban láthatja, hogy a Kill Billben (2003) összesen 143 különböző filmből vagy sorozatból van utalás. Van ezek között egy nagyon nagy rakás japán szamurájfilm, egy hasonló kupac olcsó amerikai B-film, egy nagy löttyintés még olcsóbb olasz spagettiwestern és bűnfilm, meg az apró, illetve ezek zenéje, látványvilága. Mert a Vipera Orgyilkos Osztagtól kezdve a Menyasszony sárga melegítőjén át Gogo Yubari fegyvereinek mindnek megvan a maga megfelelője ebben a filmes univerzumban. A filmes karrierjét videótékásként kezdő Quentin Tarantino azonban nem csupán egy idézetgyűjteményt rakott össze, ő tényleg csodálta ezeket a filmeket és készítőiket, és tényleg a legjobbat akarta kihozni abból, amit tőlük kölcsönzött. Meg is tette.
És a Menyasszony (Uma Thurman) története tényleg fantasztikus. Az egykor hírhedt bérgyilkosnő, a világklasszis női bérgyilkos-csapat tagja háta mögött hagyta múltját, terhes lett és férjhez akart menni, de a főnök ezt nem hagyhatta. Az esküvője napján a csapat vezetője, Bill (David Carradine) mindenkit lemészárol. A Menyasszony utolsó szavaival tudatja Bill-lel, hogy várandós, és az ő gyerekét hordja szíve alatt. A nő nem hal bele a fejlövésbe, hanem ötévi kóma után véres bosszút esküszik főnöke és egykori csapattársai ellen. Már az is egy külön film lehetne, ahogy magához tér a kómából, de ez csak az előjáték. Senki nem tudhatja, mikor fog következni a listán. Csak egy biztos: Bill lesz az utolsó a sorban – bár erre nyilván csak az egy évre rá következő Kill Bill 2.-ben kerülhetett sor, érthető okokból.
És bár QT a szívét-lelkét beleadta, bizonyos szempontból ez egy női film, ráadásul egy női bosszúfilm, amit Uma Thurman – akivel Tarantino együtt „gondolkodva” hozta össze a film alapötletét – hihetetlenül jól ad el nekünk. Soha senki nem hozott még ki belőle ennyit: egyszerre szép, okos, veszélyes és vicces - ha éppen nem mészárol -, szóval lélegzetelállító! Persze (majdnem) ugyanezt elmondhatjuk a többi hősnőről és, és vajon volt-e jobb szerepe Lucy Liunak, Vivica A. Foxnak vagy Daryl Hannah –nak? Biztos, hogy nem!